Newsletter

PGM AUTOMOTIVE razem z PAIH aktywnie w Afryce

29.10.2020, 15:31aktualizacja: 29.10.2020, 15:39

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PGM AUTOMOTIVE - webinar
PGM AUTOMOTIVE - webinar
Spółka PGM Automotive, utworzona przez kilku członków Polskiej Grupy Motoryzacyjnej, prowadzi intensywne działania sprzedażowe i marketingowe w krajach Afryki i Bliskiego Wschodu. Przedstawiciele PGM wspólnie z lokalnymi oddziałami PAIH organizują m.in. webinaria dla przedsiębiorców z Maroko, Senegalu, Nigerii czy RPA, by zapoznać ich z polską marką i zachęcić do współpracy handlowej. Pierwsze kontenery z częściami pod marką PGM AUTOMOTIVE wyruszyły na „Czarny Ląd” 20 października.

Spółka PGM AUTOMOTIVE powstała w 2019 roku z inicjatywy pięciu polskich producentów części motoryzacyjnych zrzeszonych w Stowarzyszeniu Polska Grupa Motoryzacyjna: PZL SĘDZISZÓW SA (filtry), FA KROSNO SA (sprężyny gazowe), ZAP SZNAJDER BATTERIEN SA (akumulatory), TIP TOPOL Sp. z o.o. (zawieszenia pneumatyczne) i PELMET Sp.j. (elementy układu kierowniczego). Skład spółki jest otwarty na współpracę z kolejnymi podmiotami z krajowym kapitałem, aby oferta PGM AUTOMOTIVE obejmowała jak najszersze spektrum produkowanych w Polsce części i akcesoriów.

W założeniach projektu od początku podkreślano, że dzięki zorganizowaniu wspólnej logistyki, marketingu, sprzedaży oraz przy bogatej ofercie wysokojakościowych produktów, uczestnicy tego konsorcjum wzajemnie ułatwią sobie wchodzenie na perspektywiczne, ale i trudne do zdobycia rynki (np. w Afryce, czy na Bliskim Wschodzie).

„PGM jako jedyna do tej pory organizacja motoryzacyjna skutecznie podjęła promowany przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu temat wchodzenia na rynki zagraniczne przez konsorcja eksportowe. Utworzona przez członków PGM spółka handlowa reprezentująca kilka podmiotów stowarzyszenia z powodzeniem wchodzi na perspektywiczne rynki Afryki. Z punktu widzenia Agencji o wiele łatwiej i sprawniej jest obsługiwać klienta z szeroką ofertą, reprezentującego wielu producentów, ponieważ często budzi on większe zainteresowanie partnerów zagranicznych niż każdy z przedsiębiorców indywidualnie. Łatwiej jest aranżować rozmowy B2B i sprawniej one przebiegają. Inicjatywy PGM bez wątpienia stanowią przykład skutecznego działania, które jako PAIH wspieramy i promujemy” - komentuje Grzegorz Gałczyński, kierownik ds. branż strategicznych, Centrum Obsługi Przedsiębiorców w PAIH.

Po udanej obecności PGM AUTOMOTIVE na targach EQUIP AUTO w Algierii w marcu br., działania sprzedażowe bardzo utrudniła i spowolniła pandemia koronawirusa. Spółka przystąpiła więc do organizowania dla przedsiębiorców z Afryki webinariów, które są sposobem na przybliżenie im nowej europejskiej marki, przedstawienie oferty i korzyści jakie płyną ze współpracy z tym konsorcjum eksportowym polskich producentów. Dotychczas udało się zorganizować już 5 takich spotkań, które zgromadziły łącznie ponad 100 uczestników – lokalnych importerów i dystrybutorów z RPA, Nigerii, Maroko, Algierii oraz Senegalu i Wybrzeża Kości Słoniowej. Spotkania obfitowały w dyskusje na temat oferty PGM AUTOMOTIVE, jej dopasowania do potrzeb rynków afrykańskich, kwestii logistycznych oraz przewag konkurencyjnych. Prowadzone były w językach angielskim i francuskim.

Większość z dotychczasowych webinarów organizowana była przy wsparciu Zagranicznych Biur Handlowych Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH).

„Pracownicy biur PAIH pomagali nam, przyciągając na te spotkania wartościowych uczestników, niekiedy wykorzystując relacje z lokalnymi przedsiębiorcami albo zapraszając do swoich biur tych z nich, dla których problematyczne byłoby wzięcie udziału w spotkaniu online. Zwracali nam też uwagę na pewne nieoczywiste dla nas kwestie międzykulturowe jak np. wykorzystanie przez nas w prezentacji mapy Afryki, zawierającej przebieg granic nie uznawanych w kraju, dla którego organizowaliśmy spotkanie. Gdybyśmy tego błędu nie wychwycili przed webinarem, to moglibyśmy nie dokończyć naszych rozmów biznesowych” – wspomina Bartosz Mielecki, prezes zarządu PGM AUTOMOTIVE Sp. z o.o.

Przedstawiciele PGM AUTOMOTIVE podkreślają, że model wspólnej organizacji sprzedaży i logistyki oraz szeroko pojętej kooperacji biznesowej pomiędzy producentami części spotyka się z bardzo pozytywnym odbiorem wśród kontrahentów spółki. Co ważne, rozmowy przekładają się na konkretne zamówienia – 20 października 2020 roku polska spółka wysłała dwa duże kontenery miechów do Arabii Saudyjskiej, a kilka dni temu rozpoczęto już także produkcję kontenera filtrów i miechów do Algierii. Na końcowym etapie jest także kontrakt na akumulatory do Senegalu.

„Aktywność PGM AUTOMOTIVE w Afryce i na Bliskim Wschodzie rośnie z miesiąca na miesiąc. W dobie pandemii wykorzystywanie technologii tego typu to najlepszy sposób, by niewielkim kosztem zapoznać potencjalnych partnerów biznesowych z tym, co oferuje polska motoryzacja. Podczas spotkań online przeprowadziliśmy wiele konstruktywnych dyskusji, które przełożyły się już na konkretne zapytania ofertowe. Na ten moment skupiamy się głównie na promocji części do samochodów ciężarowych i autobusów, ale oferta PGM AUTOMOTIVE to oczywiście o wiele więcej. W kolejnych miesiącach mamy zamiar kontynuować te aktywności, by pokazać partnerom z Afryki, że Polska to bezpieczny i stabilny kierunek w kontekście rozwoju ich firm” – podsumowuje Bartosz Mielecki.

KONTAKT:

Łukasz Brzostek

Dyrektor Marketingu

tel.+48 505 694 316

e-mail: l.brzostek@pgm.org.pl

Źródło informacji: PROAUTOMOTIVE Sp. z o.o.

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 29.10.2020, 15:31
Źródło informacji PROAUTOMOTIVE Sp. z o.o.
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ