Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Seniorzy mniej chętnie korzystają z internetu, wolą bezpośredni kontakt, dlatego fałszywym akwizytorom łatwiej dokonać oszustwa, kiedy odwiedzają ich w domu. Są mili, uśmiechnięci, oferują umowy na bardzo korzystnych warunkach. Jednak są też bardzo zdeterminowani, by jak najszybciej uzyskać decyzję klienta o zawarciu umowy i wykraść jego dane, które potem mogą posłużyć do zaciągnięcia zobowiązań finansowych w jego imieniu.
„Należy pamiętać o tym, że fałszywego sprzedawcę demaskuje presja czasu. Osoba, której zależy, żebyśmy mogli podjąć dobrą decyzję, nie naciska, żebyśmy podjęli ją jak najszybciej” - ostrzega Natalia Hofman, psycholożka i ekspertka od psychologii kłamstwa i doradza, by zawsze dać sobie czas na przemyślenie ważnych decyzji, zamiast podejmować je pochopnie.
Według danych UOKiK ponad połowa seniorów nie czyta podpisywanych przez siebie umów, więc często nie ma nawet świadomości, że pada ofiarą oszustwa. Często też nie śledzą na bieżąco dokonujących się zmian prawnych, co powoduje, że nie wiedzą, że istnieje zakaz zawierania umów z dostawcami prądu i gazu z poza ich siedzibami.
Aby zwiększyć wiedzę swoich klientów i uchronić ich w ten sposób przed zakusami oszustów, PGNiG cyklicznie prowadzi kampanię społeczną „Akcja Świadomy Klient”, adresowaną przede wszystkim do osób starszych. Podczas trwania akcji materiały edukacyjne są dostępne w Biurach Obsługi Klienta i w mediach.
„Obsługujemy ponad 7 milionów klientów w całej Polsce, w tej liczbie sporą grupę stanowią seniorzy, dlatego odpowiedzialność społeczna jest dla nas bardzo istotna” - mówi Paweł Majewski, prezes zarządu PGNiG SA. „Przejawia się także w tym, że od lat przypominamy, iż pracownicy PGNiG nie odwiedzają klientów w ich domach i nie oferują tą drogą sprzedaży żadnych produktów czy usług. Teraz prawny zakaz takiej formy sprzedaży stał się faktem i chcemy, żeby jak najwięcej osób miało tego świadomość, ponieważ może to je uchronić przed potencjalnym zagrożeniem” - wyjaśnia.
W wyniku pandemii wielu klientów PGNiG, również z tej najstarszej grupy, przeniosło się do internetu, a w ślad za tym swój „rewir” działania zmienili oszuści. Jak wynika z danych, które zebrał Państwowy Instytut Badawczy – NASK, w ubiegłym roku odnotowano blisko 8 tys. ataków polegających na wyłudzeniu poufnych danych osobowych w internecie. To aż o 117 proc. więcej niż rok wcześniej!
Ponad dwa mln klientów PGNiG korzysta każdego dnia z elektronicznego Biura Obsługi Klienta. Spółka odnotowała podobną liczbę pobrań aplikacji mobilnej. Blisko 120 tys. klientów zawarło z PGNiG umowę online, bez wychodzenia z domu. Dlatego w kampanii PGNiG pojawiają się spoty ostrzegające nie tylko przed nieuczciwymi sprzedawcami krążącymi od domu do domu, ale także dotyczące ostrożności w sieci. W nowej edycji występują dzieci, które przypominają dorosłym - swoim rodzicom i dziadkom - by nie dali się oszukać nieuczciwym sprzedawcom, podszywającym się pod przedstawicieli spółki. Spoty nawiązują do zasad, które dorośli wpajają dzieciom, ale sami często się do nich nie stosują.
Na przykład Jacek, 10 lat, wskazuje: „Mówicie nam, żeby nie rozmawiać z nieznajomymi, a sami bez zastanowienia podajecie obcym nawet swój numer pesel”.
PGNiG doradza klientom, by w razie podpisania dokumentów przedstawionych przez nieuczciwego sprzedawcę, po stwierdzeniu tego faktu, jak najszybciej skontaktowali się z Biurem Obsługi Klienta pod numerem 22 515 515.
Źródło informacji: PGNiG
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 23.12.2021, 13:13 |
Źródło informacji | PGNiG |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polska gościnność w sercu Ameryki - PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
• Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły swój pierwszy salonik biznesowy w Ameryce Północnej.
• LOT Business Lounge zlokalizowany jest w porcie lotniczym O’Hare w Chicago.
• Przestrzeń dostępna jest dla pasażerów codziennie w godzinach od 7 do 24 czasu lokalnego.
• Salonik biznesowy w Chicago to kolejny krok w umacnianiu pozycji PLL LOT jako przewoźnika pierwszego wyboru dla pasażerów podróżujących między USA a Europą.- 20.12.2024, 15:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT