Newsletter

Philip Morris International (PMI) zamierza wyjść z Rosji

25.03.2022, 13:03aktualizacja: 25.03.2022, 13:08

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Firma ogłasza kroki związane z wygaszaniem planowanych inwestycji i ograniczaniem działalności na rosyjskim rynku oraz zamiar wyjścia z Rosji.

W związku z wcześniejszym oświadczeniem firmy Philip Morris International (PMI) z 9 marca 2022 r., firma PMI ogłasza konkretne działania, które podjęła w celu wygaszenia planowanych inwestycji i ograniczenia produkcji w Rosji.

Firma PMI podjęła dotychczas następujące działania:

• zaprzestała produkcji szeregu wyrobów tytoniowych oferowanych na rynku rosyjskim i równolegle ograniczyła swoją działalność produkcyjną,

• zrezygnowała z planowanych na ten rok premier wszystkich swoich produktów w Rosji,

• anulowała wprowadzenie na rynek rosyjski sztandarowego produktu firmy - systemu podgrzewania tytoniu, pierwotnie zaplanowaną na marzec 2022 rok,

• anulowała plany produkcji ponad 20 mld sztuk wkładów tytoniowych i związanej z nią inwestycji w Rosji o wartości 150 mln USD,

• zawiesiła działalności marketingowe na rosyjskim rynku.

Rada Nadzorcza Philip Morris International, w porozumieniu z zespołem zarządzającym, przygotowuje scenariusze wyjścia z rosyjskiego rynku, uwzględniając złożoność i dynamicznie zmieniającą się specyfikę otoczenia regulacyjnego i biznesowego na tym rynku.

„Od 4 tygodni wszystkie nasze wysiłki skupiają się na zapewnieniu bezpieczeństwa naszym kolegom z Ukrainy. Wyrażamy solidarność z cierpiącymi, niewinnymi dziećmi, kobietami i męzczyznami – powiedział Jacek Olczak, CEO Philip Morris International. - W Rosji zatrudniamy ponad 3200 pracowników. Nadal będziemy ich wspierać i wypłacać pensje. Naszym priorytetem jest zapewnienie im ochrony i w oparciu o to będziemy podejmować dalsze decyzje” – dodał CEO PMI.

Zgodnie z wcześniejszymi informacjami przekazywanymi przez PMI, w 2021 r. na rynek rosyjski trafiło blisko 10% całkowitego wolumenu produktów firmy. Rosja odpowiada za około 6% przychodów netto PMI.

PMI planuje przedstawić aktualizację swoich prognoz finansowych na 2022 r. w dn. 21 kwietnia 2022 r. wraz z ogłoszeniem wyników finansowych firmy za I kwartał br.

Równolegle firma Philip Morris International (PMI) skupia się na niesieniu pomocy humanitarnej Ukrainie. Firma zobowiązała się przekazać pierwszą transzę wsparcia finansowego w wysokości blisko 43 mln zł (10 mln USD).

PMI uruchomił też specjalny fundusz humanitarny dla Ukrainy, w ramach globalnej inicjatywy „Projects with a Heart”. Firma wyrównuje wsparcie swoich pracowników donacją o tej samej wysokości. Przekazuje też darowizny organizacjom humanitarnym, niosącym pomoc Ukrainie: firma wspiera kilkanaście takich instytucji, działających w Ukrainie, Polsce, Mołdawii, Rumunii, Słowacji i Węgrzech.

Philip Morris Polska i kraje bałtyckie koordynują globalne działania PMI, związane z darowiznami rzeczowymi, w porozumieniu z organizacjami pozarządowymi, a także oferując bezpośrednie wsparcie dla uchodźców przybywających do Polski.

Philip Morris International: budowanie przyszłości bez dymu (ang. Delivering Smoke-Free Future).

Philip Morris International (PMI) to wiodąca międzynarodowa firma tytoniowa, której celem jest zapewnienie przyszłości wolnej od dymu papierosowego oraz rozwijanie swojego portfolio produtków w perspektywie długoterminowej o produkty spoza sektora tytoniowego i nikotynowego. Więcej informacji można znaleźć na stronach www.pmi.com i www.pmiscience.com.

KONTAKT:

Adam Suchenek

Head of Communications

External Affairs Department

Philip Morris Polska Distribution Sp. z o.o.

ul. Inflancka 4C; Gdanski Business Center D, 00-189 Warszawa

tel: +48 (22) 606 22 32

e-mail: Adam.Suchenek@pmi.com

Źródło informacji: Philip Morris International

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 25.03.2022, 13:03
Źródło informacji Philip Morris International
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ