Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Spółka INTERSPORT Polska S.A. w I półroczu 2015 roku wypracowała zysk brutto na poziomie 1.335 tys. zł (było: 98 tys. zł w analogicznym okresie ubiegłego roku), pomimo niższych o 3,4% przychodów netto ze sprzedaży odnotowanych rok do roku (jest: 111.264 tys. zł, było: 115.139 tys. zł). Jest to najlepszy w historii Spółki wynik pierwszego półrocza wypracowany z działalności podstawowej (bez zdarzeń jednorazowych). Pozytywny wpływ na wynik miało obniżenie kosztów prowadzonej działalności oraz poprawa marży procentowej.
Sukcesem Spółki w I kwartale br. było podwojenie zysku brutto pomimo niższych o 6,3% przychodów rok do roku. Mniejsze obroty wynikały głównie z niższej sprzedaży towarów zimowych. Pozytywny wpływ na wynik brutto w I kwartale br. miały następujące działania: poprawa rok do roku marży, zmniejszenie kosztów na porównywalnych sklepach oraz brak pogłębionych wyprzedaży odzieży i sprzętu narciarsko-snowboardowego. Istotne jest to, że w grupach towarów całorocznych utrzymano wzrostowy trend sprzedaży, jednocześnie zmniejszając r/r zapas magazynowy towarów zimowych.
W II kwartale br. na porównywalnych obrotach, Spółka po raz pierwszy w swojej historii wypracowała zysk. Wprowadzona przez Zarząd zmiana polityki towarowej polegająca na zwiększeniu udziału całorocznego asortymentu w ogólnej sprzedaży wraz z ograniczaniem kosztów, m.in. poprzez optymalizację powierzchni salonów - przyniosła zamierzone efekty.
W porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku, największą dynamikę sprzedaży w I półroczu 2015 roku odnotowano w grupach towarowych: fitness trening, multisport tekstylia i obuwie sportowe. Dodatkowo, pozytywnie na półroczne wyniki Spółki wpłynęły: (1) wzrost średniego paragonu wartościowo i ilościowo osiągnięty na sklepach (2) oraz rozwój kornerów tematycznych, dobrze ocenianych przez klientów.
Sieć INTERSPORT Polska S.A w I półroczu 2015 roku przedłużyła na dobrych warunkach finansowych umowy najmu lokali handlowych w Bytomiu (Centrum Handlowe Atrium Plejada) oraz w Poznaniu (Centrum Handlowe M1).
W lipcu br. Spółka podpisała aneksy przedłużające umowy najmu lokali w Krakowie (Galeria Krakowska) oraz Katowicach (CC Silesia), a także umowę na najem nowego salonu INTERSPORT o powierzchni 758 m2 w Centrum Handlowym "Zielone Arkady" w Bydgoszczy, którego uruchomienie planowane jest w IV kwartale 2015 roku.
INTERSPORT Polska S.A. - to sieć wyspecjalizowanych sklepów sportowych, prowadząca działalność handlową w 36 salonach własnych, które zlokalizowane są w 23 największych miastach Polski. Spółka należy do międzynarodowej Grupy INTERSPORT i posiada sublicencję na prowadzenie sprzedaży detalicznej pod szyldem INTERSPORT na terenie Polski. Sieć INTERSPORT realizuje również wspólne międzynarodowe kampanie marketingowe z ekskluzywnymi markami takimi jak Adidas, Nike, Asics, Reebok.
Dodatkowych informacji udziela:
Iwona Książek - Kierownik Działu Komunikacji i RI
tel. (012) 44 48 104, 600 401 271
e-mail: iwona.ksiazek@intersport.pl
www.inwestor.intersport.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 27.08.2015, 11:20 |
Źródło informacji | INTERSPORT Polska S.A. |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Andersen Consulting pogłębia wiedzę fachową w dziedzinie rozwoju przywództwa wraz z nawiązaniem współpracy z Insight Experience
- 10.10.2025, 15:20
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
-
Image
Trwają prace nad pakietem antyblackoutowym mającym zwiększyć stabilność systemu energetycznego
Zatrzymane pociągi, sparaliżowane lotniska, ciemne sale operacyjne – 28 kwietnia 2025 r. Na Półwyspie Iberyjskim doszło do rozległej awarii sieci energetycznej. Blackout objął 55 milionów ludzi, przyniósł straty szacowane nawet na 4,5 mld euro i kosztował życie ośmiu osób. Po katastrofie Polskie Sieci Elektroenergetyczne (PSE) wezwały do stworzenia specjalnego pakietu ustaw i przekazały rządowi swoje rekomendacje.- 10.10.2025, 12:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Związek Stowarzyszeń Polska Zielona Sieć
-
Image
Jakie ubezpieczenie turystyczne wybrać na wyjazd zagraniczny?
Ubezpieczenie turystyczne to kluczowa ochrona, która gwarantuje spokój ducha i wsparcie finansowe podczas zagranicznych podróży. Zabezpiecza przed nieprzewidzianymi sytuacjami, takimi jak nagłe zachorowania czy wypadki, pokrywając wysokie koszty leczenia i transportu medycznego. W przeciwieństwie do karty EKUZ, która ma ograniczenia, kompleksowa polisa turystyczna oferuje szeroki zakres świadczeń, zapewniając pełne bezpieczeństwo i minimalizując ryzyko finansowe.- 10.10.2025, 11:47
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: KioskPolis.pl
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ