Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Marzena Nowogródzka wskazała, że PKO Bank Polski wspiera klienta w procesie transformacji energetycznej trzyetapowo. Pierwszy etap polega na budowaniu świadomości o potrzebie transformacji energetycznej. Następnie dostarcza narzędzia, jak kalkulator śladu węglowego oraz wskazuje dostępne dotacje np. na audyt energetyczny, dzięki któremu klient może zdiagnozować, co jest źródłem wysokich emisji i wysokich kosztów energii w jego firmie. Końcowy etap wsparcia to dostarczenie finansowania.
„Istotne, aby klient patrzył na proces transformacji przez pryzmat korzyści, może to robić stopniowo, np. zaczynając od wymiany oświetlenia na LED, wymiany energochłonnych maszyn czy budowy własnego ekosystemu energetycznego (OZE z magazynem). Ważne, żeby klient rozumiał, że transformacja energetyczna wspiera jego konkurencyjność. Bez transformacji energetycznej firma wypadnie z łańcucha wartości, będzie miała wysokie koszty energii i w długim okresie to się jej nie opłaci” - podkreśliła Marzena Nowogródzka.
VI Kongres Nowej Mobilności odbywał się w dniach 23-25 września 2025 r. w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach.
KNM skupia się na tematach innowacyjnej gospodarki, polityki klimatycznej, zrównoważonego transportu i jakości życia w miastach. Wydarzeniu towarzyszą targi EXPO. Organizatorem KNM jest Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności (PSNM). Gospodarzem wydarzenia jest Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia, a współgospodarzem miasto Katowice.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji | 26.09.2025, 10:50 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |