Pobierz materiał i Publikuj za darmo
„To jest kolejna inicjatywa rozwojowa, jaką realizujemy w Polsce. Ten terminal to jest inwestycja, na którą polska kolej czekała 30 lat” – powiedział obecny na uroczystości podpisania umowy 2 października br. wicepremier Piotr Gliński. Według niego, inwestycja jest przykładem tego, „jak trzeba odważnie rozwijać polską gospodarkę, w tym polską infrastrukturę transportową”.
Jak powiedział Czesław Warsewicz, prezes PKP Cargo, terminal Zduńska Wola-Karsznice idealnie wpisuje się w strategię spółki, ponieważ PKP Cargo chce przekształcać się w kierunku oferowania pełnej usługi logistycznej.
„Chcemy być liderem przewozów w obszarze Trójmorza, jak również Nowego Jedwabnego Szlaku. Nie osiągniemy tego celu bez inwestycji taborowych i terminalowych” – powiedział szef PKP Cargo.
Czesław Warsewicz zaznaczył, że Zduńska Wola-Karsznice jest idealnym miejscem na zrealizowanie tej inwestycji, ponieważ jest to teren zlokalizowany obok tzw. węglówki, czyli trasy kolejowej biegnącej z Górnego Śląska do portów w Gdańsku i w Gdyni. Nieopodal jest też droga ekspresowa S8, łącząca Białystok, Warszawę i Wrocław. Karsznice leżą na przecięciu szlaków północ-południe i wschód- zachód.
W Polsce jest około 2-3 razy mniej terminali przeładunkowych niż w Europie Zachodniej. Nowe inwestycje prowadzą do zwiększenia przepustowości i możliwości przeładunkowych. W efekcie mają wzmacniać konkurencyjność PKP Cargo S.A. „To jest nasz interes, żeby na tych usługach zarabiać, ale również jest to w interesie kraju” – zauważył prezes spółki.
Andrzej Olszewski, członek Zarządu PKP S.A stwierdził, że Zduńska Wola-Karsznice to tylko mały fragment planów, które PKP SA chce zrealizować. Wytypowano 31 lokalizacji w Polsce, które podobnie jak Zduńska Wola-Karsznice, nadają się na podobne inwestycje.
„Ta inwestycja będzie jedną z największych inwestycji terminalowych w Polsce. Planujemy również stworzyć program bocznicowy, podchodzimy bardzo szeroko do tematu logistyki. Jako Grupa PKP chcielibyśmy stać się kolejowym narodowym operatorem logistycznym. Karsznice to pierwsza jaskółka tego wielkiego programu” – podkreślił Andrzej Olszewski.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 03.10.2019, 16:07 |
Źródło informacji | Centrum Prasowa PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
W 2024 roku pociągami PKP Intercity podróżowało 78,5 mln pasażerów
W ubiegłym roku PKP Intercity zanotowało rekordową liczbę pasażerów - 78,5 mln i szacuje, że w 2025 roku z jego usług skorzysta ponad 83,5 mln osób. Pasażerowie pociągów dalekobieżnych najczęściej w 2024 roku wybierali trasy między Warszawą a Trójmiastem, Krakowem, Łodzią, Poznaniem i Lublinem. Przewoźnik oferuje 505 połączeń międzymiastowych.- 31.01.2025, 15:16
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Baker McKenzie: przepisy dotyczące przejrzystości wynagrodzeń pomogą zmniejszyć lukę płacową
Nowe przepisy dotyczące przejrzystości wynagrodzeń powinny zmniejszyć nierówności w zarobkach kobiet i mężczyzn, choć ich wdrożenie może stanowić wyzwanie dla wielu polskich firm, twierdzą prawnicy kancelarii Baker McKenzie. Zgodnie z dyrektywą unijną, pracodawcy zaraportują dane o luce płacowej, a jeśli wyniesie ona 5 proc. lub więcej bez obiektywnego uzasadnienia, będą musieli przeprowadzić wspólną ocenę płac z przedstawicielami pracowników.
- 31.01.2025, 10:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Baker McKenzie
-
Image
Trzeci salon rowerowy spółki Dadelo S.A. otworzy się już 1 lutego
W sobotę 1 lutego otwarty zostanie trzeci salon stacjonarny CentrumRowerowe.pl. Sklepy należą do Dadelo S.A., spółki notowanej na warszawskiej giełdzie, której główną działalnością jest sprzedaż rowerów, części i akcesoriów rowerowych online. Tym razem na lokalizację sklepu wybrane zostało Trójmiasto, a dokładniej Morski Park Handlowy w Gdańsku. Otwarcie kolejnego obiektu jest realizacją długofalowej strategii, która zakłada uruchomienie sieci 7 salonów stacjonarnych do 2027 roku.- 31.01.2025, 09:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Oponeo
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ