Newsletter

PKP CARGO SA Zawarcie znaczącej umowy z konsorcjum spółek z Grupy Siemens na dostawę lokomotyw wielosystemowych

23.09.2015, 12:43aktualizacja: 23.09.2015, 12:43

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 49/2015

Zarząd Spółki PKP CARGO S.A. informuje o podpisaniu w dniu 23 września 2015 r. z Konsorcjum, w skład którego wchodzą Siemens Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie jako lider Konsorcjum oraz Siemens A.G. z siedzibą w Monachium jako członek Konsorcjum umowy na dostawę 15 lokomotyw wielosystemowych w trzech częściach zamówienia z terminami dostaw w okresie od 31 stycznia 2016 r. do 30 czerwca 2017 r. (zamówienie podstawowe) z opcją zakupu dodatkowych 5 lokomotyw z zachowaniem cen jak dla zamówienia podstawowego, przy czym decyzję o skorzystaniu z opcji PKP CARGO S.A. zobowiązana jest podjąć najpóźniej do dnia 31 grudnia 2017 r. (zamówienie opcjonalne), (dalej: "Umowa").

W ramach zamówienia podstawowego przedmiot Umowy obejmuje: (i) dostawę 15 lokomotyw wielosystemowych, przeznaczonych do eksploatacji w Polsce oraz określonych krajach Unii Europejskiej, (ii) dostawę sprzętu komputerowego, oprogramowania z licencjami, dokumentacji oraz systemów diagnostycznych i informacyjnych, niezbędnych do obsługi i eksploatacji lokomotyw, (iii) pełne utrzymanie (z zachowaniem wskaźników gotowości i niezawodności na określonym poziomie) dostarczonych lokomotyw w okresie od daty dostawy do daty wyłączenia lokomotyw do pierwszej naprawy okresowej na poziomie P4 po 8 latach, (iv) zakup zestawu "antyawaryjnego" tj. części zamiennych i podzespołów, niezbędnych do szybkiej realizacji napraw awaryjnych, (iv) wykonania pierwszej naprawy okresowej na poziomie P4 po 8 latach eksploatacji z możliwością odstąpienia przez PKP CARGO S.A. od skorzystania w tym zakresie z usług członków Konsorcjum.

W ramach zamówienia opcjonalnego przedmiot Umowy obejmuje: (i) dostawę maksymalnie

5 lokomotyw wielosystemowych (decyzja - ile dodatkowych lokomotyw z dopuszczeniami do eksploatacji w jakich krajach zostanie zakupiona - należy do PKP CARGO S.A.) (ii) pełne utrzymanie dostarczonych lokomotyw - jak dla zamówienia podstawowego, (iii) wykonanie pierwszej naprawy okresowej na poziomie P4 po 8 latach eksploatacji - jak dla zamówienia podstawowego.

Wartość Umowy nie przekroczy kwoty 75 mln euro netto w ramach zamówienia podstawowego

(15 lokomotyw) oraz kwoty 26 mln euro netto w ramach zamówienia opcjonalnego (5 lokomotyw),

z tym że dla dostaw i usług utrzymaniowych w ramach zamówienia opcjonalnego przewidziany został mechanizm jednorazowej waloryzacji przy ustalonym wskaźniku ujemnym i dodatnim w granicach nie większych niż +/- 2 % wartości cen pierwotnych.

Umowa obowiązuje w okresie od daty zawarcia do momentu zakończenia okresu utrzymania ostatniej z dostarczanych lokomotyw, a w przypadku realizacji przez członków Konsorcjum pierwszych napraw okresowych na poziomie P4, do daty odbioru po wykonanej naprawie okresowej ostatniej z eksploatowanych lokomotyw.

Umowa przewiduje kary umowne zastrzeżone na rzecz PKP CARGO S.A. od członków Konsorcjum, których maksymalna wysokość może przekroczyć równowartość co najmniej 10 % wartości netto Umowy lub równowartość co najmniej kwoty 200 000 euro. Kary umowne zostały przewidziane z tytułu nieterminowej realizacji dostaw lokomotyw, odstąpienia od Umowy w przypadkach określonych w Umowie, na wypadek niedotrzymania wskaźników gotowości i niezawodności w okresie świadczenia usługi utrzymania lokomotyw, rozwiązania Umowy w części dotyczącej usługi utrzymania lokomotyw z przyczyn, za które odpowiedzialność ponoszą członkowie Konsorcjum, a także innych przypadków niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązań umownych przez członków Konsorcjum.

Kary umowne za nieterminową dostawę lokomotyw oraz za odstąpienie od Umowy w przypadkach określonych w Umowie, nie mogą łącznie przekroczyć kwoty 17,4 mln euro, a w przypadku skorzystania przez PKP CARGO S.A. z opcji zakupu dodatkowych lokomotyw - łącznie kwoty 23,7 mln euro.

Kary umowne z tytułu niedotrzymania współczynników gotowości i niezawodności nie mogą przekroczyć rocznie kwoty 1,35 mln euro, a w przypadku skorzystania przez PKP CARGO S.A. z opcji zakupu dodatkowych lokomotyw - łącznie kwoty 1,8 mln euro.

Zapłata przez członków Konsorcjum kar umownych nie wyłącza prawa PKP CARGO S.A. do dochodzenia odszkodowania na zasadach ogólnych, jednakże całkowita odpowiedzialność członków Konsorcjum, włączając w to kary umowne, może wynieść maksymalnie 60% całkowitej wartości netto Umowy. Członkowie Konsorcjum za zobowiązania z Umowy odpowiadają na zasadach solidarności zgodnie z prawem polskim.

Pozostałe warunki Umowy nie odbiegają od powszechnie stosowanych dla tego typu umów.

Łączna maksymalna wartość Umowy netto w części podstawowej oraz w części opcjonalnej przekracza 10% wartości kapitałów własnych Spółki, co stanowi podstawę publikacji niniejszego raportu bieżącego.

Więcej na: biznes.pap.pl

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 23.09.2015, 12:43
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ