Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W najbliższym czasie ma zostać sporządzony biznesplan nowego projektu. Natomiast umowa inwestycyjna, która określi precyzyjnie zasady współpracy, ma być podpisana do końca 2019 roku.
Celem przedsięwzięcia jest odbudowanie zdolności produkcyjnych wagonów towarowych oraz stworzenie zakładu, który będzie produkował i naprawiał wagony na potrzeby PKP Cargo.
„Podpisany list ma wymiar biznesowy, bo mówimy o pewnym elemencie optymalizacji kosztów w obszarze przewozowym” – powiedział Czesław Warsewicz, prezes PKP Cargo S.A. Jak podkreślił, do inicjatywy przyłącza się partner branżowy Wagony Świdnica, które są częścią międzynarodowej Grupy Greenbrier, znanego producenta taboru kolejowego. Tym samym nowa fabryka uzyska dostęp do nowoczesnego know-how.
„List intencyjny będzie tworzyć wartość dodaną dla nas w Polsce, czyli będziemy zwiększać produkcję wagonów towarowych na rynek polski, zatrudniając polskich pracowników” – mówił Bogdan Leśniański, wiceprezes Wagonów Świdnica.
Wstępne plany zakładają, że fabryka mogłaby być uruchomiona w nieczynnym zakładzie w Gniewczynie na Podkarpaciu, gdzie kilka lat temu ustała produkcja taboru kolejowego. Pod uwagę mogą być brane również inne lokalizacje, które pozwolą na dość szybkie uruchomienie linii montażowych już w 2020 roku.
Wcześniej w kwietniu tego roku PKP Cargo S.A. podpisało list intencyjny z Duisburger Hafen AG, operatorem największego portu rzecznego w Europie. Prawdopodobnie już we wrześniu będzie pierwszy pilotaż uruchomienia połączenia Duisburg-Poznań, a potem kolejne – na trasach do Wrocławia, Warszawy, Trakiszek, a także do Kowna i Małaszewicz.
„Potencjał wymiany handlowej pomiędzy Europą Zachodnią, Niemcami a Polską jest bardzo duży. Ten potencjał oceniamy na ponad 650 pociągów dziennie – mówił Czesław Warsewicz. – Osiągnięcie 1 proc. tej liczby w pierwszym etapie, a 10 proc. docelowo, oznaczać będzie dziesiątki pociągów, które mogłyby być obsługiwane przez nas i mogłyby odciążyć drogi. Faktem stałoby się hasło +Tiry na tory+” – dodał prezes PKP Cargo.
PKP Cargo jako partner logistyczny chce się rozwijać w obszarze intermodalnym. Spółka planuje w tym zakresie ekspansję w Europie na szlakach północ-południe, jak również wschód-zachód. Stąd decyzja o zakupie przewoźnika słoweńskiego Primol-Rail w grudniu ubiegłego roku.
„Dzisiaj jesteśmy zainteresowani, aby dokonywać kolejnych akwizycji w tym obszarze intermodalnym, w obszarze korytarzy północ-południe, wschód-zachód” – deklarował Czesław Warsewicz. Jak powiedział, drugim kierunkiem działań spółki jest poprawa oferty i przygotowanie nowej w obszarze działalności czeskiego przewoźnika AWT, PKP Cargo oraz PKP Cargo Connect.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 12.06.2019, 13:35 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polska gościnność w sercu Ameryki - PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
• Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły swój pierwszy salonik biznesowy w Ameryce Północnej.
• LOT Business Lounge zlokalizowany jest w porcie lotniczym O’Hare w Chicago.
• Przestrzeń dostępna jest dla pasażerów codziennie w godzinach od 7 do 24 czasu lokalnego.
• Salonik biznesowy w Chicago to kolejny krok w umacnianiu pozycji PLL LOT jako przewoźnika pierwszego wyboru dla pasażerów podróżujących między USA a Europą.- 20.12.2024, 15:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT