Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PKP Intercity inwestuje w tabor. Narodowy przewoźnik ma m.in. zakontraktowanych 300 wagonów, 35 hybrydowych zespołów trakcyjnych, realizuje projekt zakupu 200 lokomotyw.
Przed PKP Intercity zawarcie kontraktu na dostawę nowych 42 pociągów piętrowych z opcją na kolejnych 30. Inwestycje w tabor mają sprawić, że liczba miejsc w pociągach PKP Intercity w kolejnych latach znacząco wzrośnie.
„Dzisiaj już wiemy, że mamy za mało miejsc, mamy więcej chętnych do podróżowania z nami niż jesteśmy w stanie przewieźć. To ogromne wyzwanie dla nas w nadchodzących latach, ale jesteśmy już dzisiaj na nie gotowi” - przekonywał Adam Wawrzyniak, członek zarządu PKP Intercity.
PKP Intercity rok do roku przewozi coraz więcej pasażerów. W niektóre dni od 20 do nawet 30 proc. więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.
Na efekty rozpoczętych i zaplanowanych inwestycji PKP Intercity będzie musiał poczekać. Produkcja i modernizacja pociągów trwają wiele miesięcy, a nawet lat, dlatego, według Adama Wawrzyniaka, aktualnie najważniejsze jest poprawianie efektywność organizacji.
Jak podał członek zarządu PKP Intercity spółka uruchamia o ponad 10 proc. więcej pociągów niż w zeszłym roku korzystając z tych samych zasobów taborowych. Jest to możliwe dzięki zwiększaniu liczby napraw, poprawieniu jakość utrzymania taboru.
„To wszystko sprawia, że istniejącymi zasobami już dzisiaj wyprawiamy na szlak 12 proc. pociągów więcej. Tylko w tym roku uruchamiamy ponad pół tysiąca pociągów w dobie, a w przyszłym roku tych pociągów jeszcze przybędzie” - podkreślił Adam Wawrzyniak.
W ofercie PKP Intercity są nie tylko trasy krajowe. Przewoźnik działa na trasach międzynarodowych, na których także zwiększa liczbę połączeń. Od przyszłego roku ma zwiększyć się liczba pociągów m.in. do Niemiec, a także na Litwę i to wszystko nadal z wykorzystaniem tych samych zasobów taborowych.
Według Adama Wawrzyniaka kolejne większe kroki w zwiększeniu liczby połączeń to dopiero czas, kiedy nadejdą efekty rozpoczętych inwestycji. Do 2030 r. pojawią się na torach wszystkie zamówione hybrydowe zespoły trakcyjne, które zaczną obsługiwać także trasy niezelektryfikowane, którymi pociągi dalekobieżne dotrą do mniejszych miejscowości.
W tym czasie zaczną obsługiwać pasażerów pierwsze pociągi piętrowe, które zrewolucjonizują transport na polskich torach.
„Kolej nie konkuruje z koleją. My wszyscy - przewoźnicy regionalni czy dalekobieżni, ściśle współpracujemy. Wszyscy obsługujemy tych samych pasażerów.
Prawdziwym konkurentem kolei jest transport drogowy i to z transportem drogowym musimy konkurować” - podsumował Adam Wawrzyniak.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 26.09.2025, 12:24 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Holcim Polska: projekt Kujawy Go4ECOPlanet zredukuje niemal o 100 proc. emisje CO₂ z produkcji cementu PAP
Kujawy Go4ECOPlanet, strategiczny projekt CCS w Cementowni Kujawy należącej do Holcim Polska, będzie przełomem w dekarbonizacji przemysłu cementowego w Polsce i Europie. Instalacja, której uruchomienie planowane jest do 2030 r. będzie wychwytywać niemal 100 proc. emisji dwutlenku węgla z produkcji klinkieru, podstawowego składnika cementu. W ciągu 10 lat zostanie wyłapane ponad 10 mln ton CO₂ - to 10 proc. rocznej emisji w całym sektorze cementowym w Polsce.- 26.09.2025, 14:34
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
ORLEN na KNM 2025: wodór ważnym ogniwem dekarbonizacji rynku transportu
Wodór ma szansę stać się kluczowym filarem transformacji energetycznej. „Strategia ORLEN jasno określa wdrażanie wodoru jako pomostu dekarbonizacji, szczególnie transportu” - powiedział Jakub Lubiński, dyr. Działu Technologii Wodorowych ORLEN podczas Kongresu Nowej Mobilności Katowice 2025.- 26.09.2025, 13:37
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
GDDKiA przekroczyła półmetek dofinansowania w ramach FEnIKS
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) otrzymała unijne wsparcie na budowę dróg ekspresowych S6 Koszalin - Słupsk oraz S19 Lublin - Lubartów Północ. Oznacza to, że drogowcy mają już 17 inwestycji z umowami o dofinansowanie z Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko (FEnIKS). Ich łączna wartość to 22,7 mld zł, a dofinansowanie unijne wynosi 9,8 mld zł. Jest to już ponad 50 proc. alokacji przyznanej GDDKiA w ramach FEnIKS.- 26.09.2025, 12:50
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: GDDKiA
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ