Newsletter

Plebiscyt TOURISE Awards 2025: Tokio, Nowy Jork, Ancash i Paryż laureatami pierwszych nagród TOURISE

14.11.2025, 09:15aktualizacja: 14.11.2025, 09:21

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

RIJAD, Arabia Saudyjska--(BUSINESS WIRE)-- Ogłoszono pierwszych laureatów plebiscytu TOURISE Awards, którego celem jest uhonorowanie kierunków turystycznych, które nadają nowy wymiar poznawaniu, gościnności i pogłębianiu więzi kulturowych dla nowoczesnych turystów, wyznaczając tym samym nowe standardy innowacji i doskonałości, aby zapewnić prawdziwie niezapomniane doświadczenia z pobytu.

Ta informacja prasowa zawiera multimedia. Pełna treść informacji prasowej znajduje się tutaj: https://www.businesswire.com/news/home/20251112554300/pl/

Nagrody przyznano podczas pierwszego szczytu TOURISE, któremu patronatu udzielił Muhammad ibn Salman ibn Abd al-Aziz Al Su’ud, książę koronny i premier kraju; najwięcej nagród zdobyło Tokio (Japonia) uhonorowane wysoce pożądanym tytułem najlepszego miejsca docelowego w ujęciu całościowym. Tokio uhonorowano również nagrodą w kategorii najlepszego miejsca docelowego pod względem oferty kulinarnej i gastronomicznej oraz najlepszego miejsca docelowego pod względem oferty rozrywkowej, potwierdzając status miasta jako światowej stolicy innowacji, energii i niezapomnianych doświadczeń.

Zdobywcy nagród w 2025 r. w podziale na kategorie

Tegoroczni zwycięzcy, wyłonieni przez niezależne, międzysektorowe jury spośród licznych nominacji przesłanych przez turystów, branżowych liderów i organizacje z całego świata, stanowią miejsca pełne głęboko poruszającej kultury, umożliwiające przeżywanie niesamowitych doświadczeń, które na długo pozostają w pamięci. Laureatami nagród są kierunki turystyczne, w których kultura i sztuka stają się angażującymi doświadczeniami, przygody nabierają nowego wymiaru, lokalne produkty zmieniają się w światowej klasy ekosystemy kulinarne, handel detaliczny zyskuje charakter kreatywnego kształtowania otoczenia, a tętniące życiem panoramy miast oferują niezwykle bogatą ofertę rozrywkową, która przesuwa granice coraz dalej.

Oto tegoroczni zwycięzcy:

• najlepsze miejsce docelowe pod względem sztuki i kultury: Nowy Jork, USA - metropolia łącząca wybitne muzea i światowej sławy sceny z atmosferą kreatywności, która znajduje wyraz nie tylko na Broadwayu, dostarczając wyjątkowych doświadczeń w każdym zakątku miasta;

• najlepsze miejsce docelowe dla poszukiwaczy przygód: Ancash, Peru - kultowe miejsce przygód oferujące szereg tras w głębi Andów, pozwalających podziwiać turkusowe jeziora Kordyliery Białej, przemierzać szlaki na wysokościach przyprawiających o zawrót głowy i zdobywać majestatyczne szczyty;

• najlepsze miejsce docelowe pod względem oferty kulinarnej i gastronomicznej: Tokio, Japonia - światowej sławy stolica zapewniająca niezrównane bogactwo smaków, od niepozornych ulicznych stoisk po wielodaniowe innowacje kaiseki;

• najlepsze miejsce docelowe na zakupy: Paryż, Francja - elitarne „Miasto Świateł” i światowa stolica mody łączy zachowane po dziś dzień dziedzictwo ze współczesnym pazurem, nadając nowy wymiar doświadczeniom zakupowym jako sposobowi na poznawanie kultury w pracowniach artystycznych, sklepach koncepcyjnych i rewitalizowanych dzielnicach;

• najlepsze miejsce docelowe pod względem oferty rozrywkowej: Tokio, Japonia - od uznanych na całym świecie tematycznych parków rozrywki i angażujących atrakcji w plenerze po przyszłościowe wydarzenia muzyczne i kulturalne, w Tokio każdy znajdzie coś dla siebie.

„Ogłoszeni dziś laureaci to nie po prostu miejsca na mapie, ale prawdziwie tętniące życiem źródła inspiracji, które jednoczą kultury i pobudzają wyobraźnię - powiedział Ahmed Al-Khateeb, minister turystyki Arabii Saudyjskiej i prezes zarządu TOURISE. - TOURISE nadaje nowy wymiar turystyce na kolejnych 50 lat, a kierunki te stanowią ucieleśnienie przemyślanych, przełomowych doświadczeń, które można w tej branży osiągać. Każdy z nich odzwierciedla to, czego poszukuje dzisiejszy turysta: autentyczność, kreatywność i doświadczenia łączące ludzi z danym miejscem i celem. Czerpiemy inspirację z ich wizji i ambicji, aby wspólnie kształtować przyszłość turystyki, która będzie inspirować do osiągania postępów, wzmacniać społeczności i jednoczyć świat”.

Niezapomniany wieczór

Prestiżowe nagrody wręczono podczas uroczystej kolacji w hotelu Ritz-Carlton w Rijadzie uświetnionej daniami, które przygotowała szefowa kuchni Nawal Alkhalawi, oraz znakomitym występem uznanej na arenie międzynarodowej piosenkarki Loren Allred, dla której przepiękną suknię zaprojektowała z tej okazji saudyjska projektantka mody Mashael Al Faris, a biżuterię dostarczyła saudyjska marka APOA (A Piece of Art) z Rijadu. Wieczór był ucieleśnieniem atmosfery globalnej gościnności i kulturowego dziedzictwa leżących u podstaw wizji TOURISE. Koncentrując się na historiach opowiadanych za pomocą serwowanych dań, uroczyste menu stanowiło hołd wobec różnorodnej kuchni regionalnej Arabii Saudyjskiej z dodatkiem przemyślanych, globalnych akcentów, które zaskoczyły i zachwyciły gości.

Światowej sławy jury

Niezależny, międzysektorowy panel jury plebiscytu obejmował dawnych liderów serwisu Forbes Travel Guide, serii przewodników Michelin, Tate Modern, Condé Nast, British Fashion Council i innych organizacji, zapewniając niezrównany poziom wiedzy fachowej z dziedziny podróży, mody, gastronomii i rozrywki.

Skład jury:

• Filip Boyen, były dyrektor generalny serwisu Forbes Travel Guide

• Michael Ellis, były globalny dyrektor serii przewodników Michelin

• Fiona Jeffery, była prezeska World Travel Market; była przewodnicząca plebiscytu Tourism for Tomorrow

• Renaud de Lesquen, były dyrektor generalny Givenchy; były prezes Dior AM

• Lars Nittve, były dyrektor-założyciel Tate Modern

• Albert Read, były dyrektor zarządzający Condé Nast

• Caroline Rush, była dyrektorka generalna British Fashion Council

• Omar Samra, Ambasador Dobrej Woli ONZ, alpinista i polarnik

• Bernold Schroeder, były dyrektor generalny Kempinski; Pan Pacific

Wraz z ogłoszeniem zwycięzców plebiscytu 2025 TOURISE Awards wyznaczono nowe standardy pod względem kultury, gastronomii, rekreacji i rozrywki. Inicjatywa TOURISE pozostaje zaangażowana na rzecz odkrywania i uwydatniania kierunków turystycznych, które zaskakują i zachwycają nowe pokolenie turystów, miejsc docelowych, które pobudzają ciekawość, sprzyjają nawiązywaniu więzi i zapewniają niezapomniane wspomnienia. Razem z globalną społecznością inicjatywa wkracza w nowy rozdział i z niecierpliwością oczekuje sukcesów kolejnych wybitnych miejsc docelowych podróży.

Informacje o plebiscycie TOURISE Awards

Plebiscyt TOURISE Awards stanowi globalny wyraz uznania doskonałości miejsc docelowych podróży jako sposób uhonorowania miejsc dostarczających doświadczeń przemyślanych, niezapomnianych i odpowiadających ewoluującym oczekiwaniom dzisiejszych turystów.

Oceniane przez prestiżowe, międzysektorowe jury, wybitne miejsca docelowe konkurują o nagrody w pięciu kategoriach: najlepsze miejsce docelowe pod względem sztuki i kultury, najlepsze miejsce docelowe dla poszukiwaczy przygód, najlepsze miejsce docelowe pod względem oferty kulinarnej i gastronomicznej, najlepsze miejsce docelowe na zakupy oraz najlepsze miejsce docelowe pod względem oferty rozrywkowej, a także walczą o nagrodę główną: najlepsze miejsce docelowe w ujęciu całościowym. Plebiscyt nagradza innowacyjność, zrównoważony rozwój, zachowanie dziedzictwa kulturowego oraz wpływ na turystów, wyznaczając nowe globalne standardy wybitnych miejsc, które zdecydowanie warto odwiedzić.

Więcej informacji na temat plebiscytu TOURISE Awards można znaleźć na stronie https://www.tourise.com/en/awards

Informacje o TOURISE

TOURISE to pierwsza ogólnoświatowa platforma mająca kształtować nowe horyzonty globalnej branży turystycznej.

Pod auspicjami ministerstwa turystyki Arabii Saudyjskiej wspomaganego przez saudyjski urząd ds. turystyki, pierwszy szczyt TOURISE odbędzie się w dniach 11-13 listopada 2025 r. w Rijadzie (Arabia Saudyjska).

W wydarzeniu wezmą udział wizjonerscy przedstawiciele sektora administracji rządowej, przedsiębiorstw, inwestorów, turystyki i technologii, aby pobudzić przełomowe rozwiązania i opracować istotne inicjatywy pozwalające ukształtować przyszłość światowej branży turystycznej.

TOURISE umożliwia udział całego świata, a zarazem oferuje dostęp do decydentów odpowiedzialnych za kształtowanie rozwoju branży. Po zakończeniu szczytu TOURISE będzie kontynuować działania jako całoroczna platforma pozwalająca przekuć śmiałe pomysły w rzeczywiste rozwiązania.

To tu rozwijany będzie kształt turystyki na kolejnych 50 lat. Bo razem jesteśmy niepokonani.

Więcej informacji na stronie www.tourise.com

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Wersja źródłowa dostępna na businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20251112554300/pl/

Źródło: TOURISE

Kontakt:

Zapytania mediów:

e-mail: media@TOURISE.com

Źródło informacji: Business Wire

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 14.11.2025, 09:15
Źródło informacji Business Wire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ