Pobierz materiał i Publikuj za darmo
PKP Intercity utrzymuje się na ścieżce wzrostu liczby pasażerów. Od początku stycznia do końca września bieżącego roku pociągami przewoźnika podróżowało ponad 36,7 mln pasażerów, co oznacza 5,5% wzrost w stosunku do analogicznego okresu 2018 roku.
„Za nami najlepsze od 10 lat pierwsze półrocze, kolejne rekordowe wakacje. A teraz po trzech pierwszych kwartałach możemy śmiało powiedzieć, że 2019 będzie kolejnym rokiem, w którym odnotujemy lepszy wynik niż w poprzednich dwunastu miesiącach roku ubiegłego. Biorąc pod uwagę stale rosnące zainteresowanie podróżami koleją, spodziewamy się, że do 2023 roku uda nam się osiągnąć liczbę 70 mln przewiezionych pasażerów w ciągu roku, co będzie oznaczało ponad dwukrotny wzrost względem roku 2015” – zapowiada Marek Chraniuk, prezes zarządu PKP Intercity.
Bardzo istotny wpływ na dalszy wzrost liczby pasażerów będzie mieć konsekwentnie rosnący komfort podróżowania wynikający z intensywnych inwestycji przewoźnika w nowoczesny tabor. Pierwsze trzy kwartały 2019 roku przyniosły kolejne podpisane lub rozszerzone umowy w ramach największego programu inwestycyjnego w historii spółki pt. „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji”.
Przewoźnik m.in. podpisał wartą blisko 275 mln zł brutto umowę na modernizację 14 elektrycznych zespołów trakcyjnych ED74 z konsorcjum spółek Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” oraz PESA Bydgoszcz. Prawie 224 mln zł brutto PKP Intercity zainwestowało w rozszerzenie umowy o kolejne 26 wagonów z H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych w Poznaniu, która w wariancie podstawowym zakładała dostarczenie 55 nowych wagonów pasażerskich. Z poznańskim producentem taboru przewoźnik podpisał także umowę na modernizację 10 wagonów osobowych z przekształceniem na wagony restauracyjne. Wartość kontraktu wynosi 61,4 mln zł brutto.
Kluczowym wydarzeniem i zarazem jednym z filarów programu inwestycyjnego było podpisanie wartego ponad miliard złotych brutto kontraktu ze spółką Stadler Polska na dostawę wraz ze świadczeniem usług utrzymania 12 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych.
PKP Intercity rozszerzyło także umowę na zakup 20 nowych lokomotyw elektrycznych z firmą NEWAG, zamawiając dodatkowo 10 nowoczesnych lokomotyw Griffin. Wartość kontraktu po rozszerzeniu wzrosła do 551,4 mln zł brutto, w tym sama opcja na dodatkowe pojazdy to 183,8 mln zł brutto.
PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który łączy centra dużych miast oraz popularne ośrodki turystyczne w kraju, a także umożliwia wygodne podróżowanie po Europie. Każdego dnia uruchamia ponad 380 pociągów oraz realizuje największy w historii spółki program inwestycyjny w tabor i zaplecza techniczne. W ramach strategii taborowej „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji” spółka wyda ok 7 mld zł na wyższy komfort pasażerów. Kupi i zmodernizuje wagony, lokomotywy, składy zespolone oraz przebuduje stacje postojowe. Po zakończeniu programu pociągi PKP Intercity będą zestawione w blisko 80% z nowego lub zmodernizowanego taboru.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 30.10.2019, 13:04 |
Źródło informacji | PKP Intercity |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Prof. Jacek Sierak z SGH: miasta nie wiedzą, jakich usług zdrowotnych będą potrzebować w przyszłości PAP
Władze miast powiatowych mają ograniczoną wiedzę, jeśli chodzi o to, jakie usługo zdrowotne będą u nich realizowane w przyszłości - wskazuje prof. Jacek Sierak, kierownik Katedry Ekonomiki i Finansów Samorządu Terytorialnego Szkoły Głównej Handlowej. „Są to inwestycje bezpośrednio miejskie, jak i innych podmiotów. W ostatnich latach duże miasta funkcjonowały w warunkach bardzo dużej niepewności finansowej. Trudno jest też zidentyfikować prawdziwą liczbę mieszkańców tych miast” - mówi ekspert.- 22.11.2024, 15:32
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Projekt Baltica 2 przechodzi z fazy przygotowania inwestycji do realizacji PAP
„Trwają przygotowania lądowej części projektu. Rok 2027 to etap instalacji morskich turbin wiatrowych i oddanie całego przedsięwzięcia do eksploatacji. A późnej kilkadziesiąt lat efektywnej produkcji zielonej energii dla polskich odbiorców” – mówił Bartosz Fedurek, prezes zarządu PGE Baltica, podczas konferencji Offshore Wind Poland 2024. Baltica 2 jest wspólnym projektem PGE i Ørsted.- 22.11.2024, 14:04
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Kraj kontrastów. Kazachstan stawia na rozwój turystyki i zaprasza do odwiedzin
Od kosmopolitycznej stolicy Astany przez spokojny region Ałmaty z malowniczymi górami, rwącymi rzekami i krystalicznie czystymi jeziorami po mistyczne pustynie Mangystau oraz starożytne miasta Jedwabnego Szlaku - Kazachstan ma wiele do zaoferowania. I doskonale zdaje sobie z tego sprawę.- 22.11.2024, 13:16
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Ambasada Kazachstanu