Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W wyścigu udział wzięły 44 samochody, w tym samochody należące do osób prywatnych i samochody będące własnością Muzeum Alfy Romeo oraz imponująca flota samochodów z bieżącej produkcji, stanowiących oficjalny konwój wyścigu. Zresztą, legendarny wyścig, który był określany przez Enzo Ferrari mianem „najpiękniejszego podróżującego muzeum”, stanowi idealne tło dla podkreślenia niezrównanej historii Alfy Romeo i jej przyszłości, marki, która nie zapomina nigdy o wspaniałej przeszłości.
Alfa Romeo Giulia z nadwoziem w nowym kolorze ochry
Każdy z modeli marki z logo z herbem Mediolanu i wężem rodu Viscontich kryje w sobie prawdziwego ducha Alfy Romeo, na którego składa się pięć elementów, czyniących z niej jedną z najbardziej pożądanych marek na scenie motoryzacyjnej. Należą do nich: wyraźnie włoska stylistyka, innowacyjne, najnowocześniejsze silniki; doskonały rozkład masy; unikalne rozwiązania techniczne oraz znakomity stosunek mocy do masy. Ponadto, stylistyka samochodów przedstawia również wyraźne odniesienia i stanowi hołd dla ponadczasowych linii modeli Alfy Romeo, które odnosiły największe sukcesy, począwszy od charakterystycznej czterolistnej koniczyny i emblematów już kultowych i rozpoznawalnych na pierwszy rzut oka. Jedną z reinterpretacji elementów historycznych według współczesnego klucza jest nadwozie w kolorze ochry, które zachwyciło fanów na starcie1000 Miglia 2019.
W Brescii, publiczność mogła podziwiać Alfę Romeo Giulia w tym wyjątkowym kolorze, który pojawił się u jej poprzedników oraz w innych modelach w latach 60. i 70. Odcień ten wyjątkowo podkreśla bardzo krótkie zwisy i długą maskę silnika Alfy Romeo Giulia, cofniętą kabinę pasażerską „wspartą” na kołach oraz tylne, muskularne błotniki. Połączenie napiętych linii i eleganckich, dynamicznych proporcji było ucztą dla oczu fanów obecnych na linii startu.
Pierwsze wciśnięcie gazu w Brescii
O godz. 14:30, 15 maja 2019 z Viale Venezia wystartował pierwszy samochód. W pół godziny wyścig dotarł nad Jezioro Garda, gdzie odbyły się pierwsze próby czasowe i kontrole pieczęci.
Trasę prowadzącą do mety tego etapu w Cervia-Milano Marittima przerywały kontrole czasowe i sprawdzanie pieczątek. Każdy zawodnik otrzymał na starcie stempel, który musiał zostać podbity o określonych godzinach w zależności od danego numeru startowego. W miarę jak toczyły się zawody, pozornie skomplikowany system, stał się coraz bardziej naturalny. Wzdłuż trasy ustalonej przez roadbooka zaplanowane były próby czasowe. Odcinki, które należy pokonać w określonym czasie, przy określonej średniej prędkości. Co cieszy bardziej, sama prędkość czy regularność przejazdów? To pytanie pozostaje bez odpowiedzi, zdania są podzielone, ale już na starcie zawodów wszystkich kierowców łączy wola zwycięstwa.
Pocztówki z włoskim pięknem
Jedną z tajemnic sukcesu już prawie stuletniego wyścigu 1000 Miglia jest to, że te wspaniałe dzieła sztuki na czterech kołach idealnie pasują do pięknych krajobrazów i dróg, często znajdujących się poza utartymi ścieżkami. Zamiast autostradami zapełnionymi kierowcami spieszącymi się do pracy czy turystami, trasa wyścigu przebiega drogami krajowymi, regionalnymi i prowincjonalnymi, podróżując po których uczestnicy mogą delektować się pięknymi włoskimi widokami i w pełni docenić przysłowiową przyjemność czerpaną z jazdy samochodami Alfa Romeo. Moc silników Stelvio Quadrifoglio i Giulii Quadrifoglio ze znaczkiem „Alfa Romeo Racing” zakłóciła chwilowo wiejską ciszę panującą w eleganckich ogrodach różanych Parco Giardino Sigurta w Valeggio.
Następnie trasa wyścigu prowadziła do Mantui, miejskiego „muzeum”, które tym razem powitało „podróżujące muzeum”, a następnie biegła wzdłuż granicy między regionami Lombardii i Veneto, nad brzegiem rzeki Po, w słonecznej, choć nieco chłodnej aurze. Samochody dotarły do Ferrary, gdy słońce zaczęło już zachodzić za horyzontem. Ulice były zatłoczone, a gdy zbliżał się wieczór, coraz więcej ludzi gromadziło się na chodnikach, by obserwować i podziwiać samochody zmierzające do Castello Estense. Od Comacchio, w kierunku południowym, trasa prowadziła przez szereg nadmorskich miejscowości. Kolorowy zachód słońca zastał wyścig w miejscowości słynącej z bocianów w pobliżu Fosse Ghiaia, a ostatni już odcinek prowadził w kierunku Rawenny.
Bezgraniczna, uniwersalna pasja kierowała zmęczonymi już przecież załogami i nastała noc, kiedy pierwszy samochód minął Parco della Salina w Cervii i dotarł wreszcie do Milano Marittima. Jednak 1000 Miglia nie odpoczywa nigdy, nawet w cieniu sosnowych lasów – podczas gdy kierowcy i piloci relaksowali się i jedli kolację, wiedząc, że mają przed sobą tylko kilka godzin snu, mechanicy zaczęli swoją pracę, sprawdzając samochody. Wspaniały widok, połączenie ciężkiej pracy, poświęcenia i autentycznej pasji do wspaniałych samochodów, które 16 maja o 6:15 wyruszyły na kolejny etap wyścigu, prowadzący, południe Włoch do Rzymu.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 20.05.2019, 12:20 |
Źródło informacji | FCA Polska |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Prof. Jacek Sierak z SGH: miasta nie wiedzą, jakich usług zdrowotnych będą potrzebować w przyszłości PAP
Władze miast powiatowych mają ograniczoną wiedzę, jeśli chodzi o to, jakie usługo zdrowotne będą u nich realizowane w przyszłości - wskazuje prof. Jacek Sierak, kierownik Katedry Ekonomiki i Finansów Samorządu Terytorialnego Szkoły Głównej Handlowej. „Są to inwestycje bezpośrednio miejskie, jak i innych podmiotów. W ostatnich latach duże miasta funkcjonowały w warunkach bardzo dużej niepewności finansowej. Trudno jest też zidentyfikować prawdziwą liczbę mieszkańców tych miast” - mówi ekspert.- 22.11.2024, 15:32
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Projekt Baltica 2 przechodzi z fazy przygotowania inwestycji do realizacji PAP
„Trwają przygotowania lądowej części projektu. Rok 2027 to etap instalacji morskich turbin wiatrowych i oddanie całego przedsięwzięcia do eksploatacji. A późnej kilkadziesiąt lat efektywnej produkcji zielonej energii dla polskich odbiorców” – mówił Bartosz Fedurek, prezes zarządu PGE Baltica, podczas konferencji Offshore Wind Poland 2024. Baltica 2 jest wspólnym projektem PGE i Ørsted.- 22.11.2024, 14:04
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Kraj kontrastów. Kazachstan stawia na rozwój turystyki i zaprasza do odwiedzin
Od kosmopolitycznej stolicy Astany przez spokojny region Ałmaty z malowniczymi górami, rwącymi rzekami i krystalicznie czystymi jeziorami po mistyczne pustynie Mangystau oraz starożytne miasta Jedwabnego Szlaku - Kazachstan ma wiele do zaoferowania. I doskonale zdaje sobie z tego sprawę.- 22.11.2024, 13:16
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Ambasada Kazachstanu