Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- Nowa propozycja przewoźnika to danie w duchu staropolskiej tradycji, które od wieków symbolizuje obfitość i ciepło domowego ogniska.
- PLL LOT konsekwentnie promują polskie dziedzictwo kulinarne i wspierają lokalnych producentów, zapraszając pasażerów do odkrywania rodzimych smaków na pokładzie.
Polska tradycja kulinarna jest pełna smaków, które od wieków łączą pokolenia. Wypiekany na zakwasie chleb, postne potrawy wigilijne, aromatyczne kiszonki czy bogato zdobione mazurki wielkanocne to tylko niektóre z kulinarnych symboli polskiego dziedzictwa. To właśnie te tradycje - pełne smaku, historii i emocji - inspirują Polskie Linie Lotnicze LOT do tworzenia wyjątkowych dań, które przybliżają pasażerom smak Polski w najlepszym wydaniu. Jednym z takich skarbów jest gęsina - mięso, które od wieków gościło na polskich stołach w listopadzie, symbolizując obfitość i ciepło domowego ogniska. W dawnych czasach gęś była nie tylko przysmakiem, lecz także elementem rytuałów i zwyczajów związanych z końcem roku, a jej obecność na stole zwiastowała pomyślność i radość.
PLL LOT, będące ambasadorem polskiej tradycji - także tej kulinarnej - oraz wspierając lokalnych producentów, wprowadzają do swojego menu wyjątkowe danie sezonowe. Od 1 do 30 listopada na wszystkich rejsach dalekodystansowych, wylatujących z Warszawy i Krakowa, pasażerowie LOT Business Class będą mogli skosztować soczystej piersi z polskiej gęsi, podawanej z kluskami śląskimi, burakami zasmażanymi, zieloną fasolką i opalaną gruszką w słodkim syropie. Pasażerowie mogą wybrać danie z gęsiną z menu bezpośrednio na pokładzie, bez konieczności wcześniejszego zamówienia.
„Jesteśmy dumni, że możemy prezentować pasażerom piękno polskiej kuchni i wspierać lokalnych producentów. Gęsina to kwintesencja tradycji - danie podawane od pokoleń na polskich stołach w listopadzie. Wprowadzając je do menu LOT Business Class, chcemy zainspirować naszym dziedzictwem podróżnych z całego świata. Zapraszamy do wspólnej podróży w czasie i smaku - gęsina na pokładzie to wyjątkowa okazja, by poczuć prawdziwą esencję staropolskiej kuchni” - Izabela Leszczyńska, Dyrektor Biura Rozwoju Produktu i Customer Experience w PLL LOT.
W polskiej tradycji to listopad był miesiącem, w którym gęsina pojawiała się na stołach, szczególnie w dniu św. Marcina (11 listopada). Zgodnie z dawnym zwyczajem, dobrze wypasiona gęś z tego okresu symbolizowała dostatek i zakończenie prac rolnych w danym roku. Nie bez powodu mawiano: „Na świętego Marcina najlepsza gęsina” - bo to wtedy mięso było najdelikatniejsze i najbardziej aromatyczne.
Gęsina to tylko jedna z wyjątkowych propozycji LOT-u - przewoźnik konsekwentnie wprowadza polskie smaki na pokłady i do przestrzeni lotniskowych. Pasażerowie mogą delektować się bezpłatnymi przekąskami i napojami od rodzimych producentów - drożdżówkami Putka, sokami Tymbark i Hortex, wodą Ustronianka, kawą Mokate, a także przekąskami i słodyczami od firm Skawa, Ros-Sweet, Jutrzenka Dobre Miasto, ZPC Milanówek i Orzeszek.
Polskie Linie Lotnicze LOT to nowoczesny przewoźnik łączący Europę Środkową i Wschodnią ze światem. W ofercie LOT-u są bezpośrednie rejsy dalekodystansowe do portów w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Indiach, Japonii i Korei Południowej. Polski przewoźnik konsekwentnie zwiększa częstotliwość i poprawia ofertę na tych kierunkach, wzmacniając tym samym swoją pozycję na rynku Europy Środkowo-Wschodniej. Połączenia dalekiego zasięgu obsługuje Boeingami 787 Dreamliner, jednymi z najnowocześniejszych szerokokadłubowych samolotów świata. Obecny na niebie od 1929 roku, polski przewoźnik jest 11. najstarszą linią lotniczą na świecie, będąc jedną z najbardziej międzynarodowych i rozpoznawalnych polskich marek.
KONTAKT:
Biuro Prasowe
at Polskie Linie Lotnicze LOT
e-mail: media@lot.pl
Źródło informacji: PLL LOT
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 03.11.2025, 16:15 |
| Źródło informacji | PLL LOT |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Urząd Zamówień Publicznych: jesteśmy prawdziwą skarbnicą danych, z których może skorzystać cała polska gospodarka PAP
Tylko w poprzednim roku, na podstawie Prawa Zamówień Publicznych, udzielonych zostało ok. 153 tys. zamówień na kwotę ponad 330 mld złotych. Z każdym z nich był związany olbrzymi wolumen cennych danych, których integracja mogłaby pozwolić na optymalizację polityk publicznych, przekrojową analizę rynku, przewidywanie makroekonomicznych trendów czy lepsze zarządzanie procesem zakupowym. Stworzenie tej nowej architektury danych o zamówieniach publicznych w Polsce, realizowane przez Urząd Zamówień Publicznych, uzyskało właśnie wsparcie Komisji Europejskiej i Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD).- 03.11.2025, 15:41
- Kategoria: Polityka i społeczeństwo
- Źródło: PAP MediaRoom
-
IV Kongres „Dialog o Gospodarce” - razem kształtujemy bezpieczną przyszłość
27 października w Warszawie odbyła się czwarta edycja Kongresu „Dialog o Gospodarce”, organizowanego przez Federację Przedsiębiorców Polskich.- 03.11.2025, 13:55
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Federacja Polskich Przedsiębiorców
-
Image
E-zakupy spożywcze bez komputera - Carrefour uruchamia nową funkcjonalność w swojej aplikacji mobilnej
Już od 28 października br., klienci Carrefour Polska będą mogli zrobić zakupy spożywcze i przemysłowe bezpośrednio w aplikacji mobilnej “Mój Carrefour”. Nowa wersja tej apki, która właśnie pojawiła się na rynku, z narzędzia budującego lojalność i wspierającego klientów na zakupach w sklepach stacjonarnych, staje się pełnoprawnym kanałem sprzedaży internetowej.- 03.11.2025, 13:51
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Carrefour
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ