Pobierz materiał i Publikuj za darmo
![OTOMOTO](/sites/default/files/styles/open_article_750/public/2024-05/1_54.jpg?itok=JQENNwtL)
Raport OTOMOTO Insights I kwartał 2024 prezentuje sytuację na rynku motoryzacyjnym w pierwszych miesiącach bieżącego roku. Pełen raport jest dostępny na stronie otomotoinsights.pl.
Analiza kondycji rynku i nastrojów konsumenckich od początku 2024 roku jest zgodna z optymistycznymi prognozami ekspertów. Ożywienie w motoryzacji widać zarówno w podaży, jak i w popycie - co potwierdza nie tylko najwyższy od lat poziom rejestracji samochodów w pierwszym kwartale roku, ale też duża aktywność poszukujących samochody.
Prawie 10% Polaków planuje kupić samochód w ciągu najbliższego roku
Według informacji CEPiK w Polsce prawo jazdy posiada ponad 22 miliony osób, a tylko w pierwszym kwartale 2024 wydano ponad 84 tysiące takich dokumentów. Wielu kierowców rozgląda się za samochodem do zakupu w najbliższej przyszłości. W przeprowadzanej przez GUS co kwartał ankiecie aż 9,7% respondentów zadeklarowało taki zamiar w ciągu kolejnych 12 miesięcy. Deklaracje już potwierdzają się w rejestracjach - w pierwszym kwartale 2024 roku zarejestrowano o ponad ¼ więcej pojazdów niż w tym samym okresie rok wcześniej.
Więcej w raporcie OTOMOTO Insights I kwartał 2024, strona 5
33% więcej ruchu na OTOMOTO
Sprzedaż detaliczna pojazdów w Polsce rośnie (w marcu tego roku była wyższa o 13,5% w porównaniu do tego samego miesiąca w 2023 roku), a poprzedzają ją aktywne poszukiwania samochodów. Ruch na platformie OTOMOTO w styczniu tego roku był aż o 33% wyższy niż w grudniu 2023 r. Zainteresowani zakupem samochodu szybko przechodzą do realizacji planu, co przejawia się w większej liczbie bezpośrednich interakcji ze sprzedającymi za pośrednictwem platformy. Telefon do sprzedających, wysłanie wiadomości SMS czy rozmowę na czacie na platformie w marcu tego roku zainicjowało o 12,5% więcej kupujących niż rok wcześniej.
Więcej w raporcie OTOMOTO Insights I kwartał 2024, strona 6 i 36
Wybór pojazdów większy o 20%
Analiza dziennych statystyk aktywnych ogłoszeń na OTOMOTO wskazuje, że poszukujący pojazdów w marcu tego roku mogli przeszukiwać aż o ⅕ więcej ogłoszeń niż w analogicznym okresie rok temu. Wyższa podaż utrzymuje się - obecnie wyboru samochodu można dokonywać przeszukując ponad 250 tysięcy ogłoszeń. To rekordowy poziom aktywnych ofert od czerwca 2020 r.
Szczególnie wysokim zainteresowaniem cieszą się samochody w najniższych przedziałach cenowych - do 50 tysięcy złotych. Porównując ostatni kwartał 2023 roku z pierwszymi trzema miesiącami 2024 roku widać, że modeli mieszczących się w tym kryterium wartości można było znaleźć o 2,5 p.p. więcej. Jednakże względu na duże zainteresowanie właśnie takimi samochodami, w dziennych statystykach ogłoszeń nie widać, żeby najtańsze samochody stanowiły większość - „upolowanie” perełki w dobrej cenie jest więc dużym wyzwaniem.
Więcej w raporcie OTOMOTO Insights I kwartał 2024, strona 21-23 i 50
Źródło informacji: OTOMOTO
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 14.05.2024, 08:52 |
Źródło informacji | OTOMOTO |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Firma Robertshaw ogłasza zamknięcie fabryki w słowackiej Trnawie. Majątek zakładu zostanie wystawiony na sprzedaż
- 02.07.2024, 13:10
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Nie każde oznakowanie produktu „eko” oznacza, że produkt jest naprawdę ekologiczny PAP
„Przestaw się na eko - szukaj Euroliścia 2” - to drugi etap kampanii edukacyjnej Polskiej Izby Żywności Ekologicznej (PIŻE), której celem jest m.in. promocja ekologicznej żywności certyfikowanej, ponieważ na rynku dostępne są również produkty, które nie spełniają odpowiednich kryteriów, chociaż sprzedawane są jako ekologiczne. Wartość certyfikowanego rynku eko w Polsce PIŻE szacuje na 2 mld zł.- 02.07.2024, 11:59
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom