Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Nikt do tej pory nie badał zjawiska podcastów w Polsce. Według badań Nielsen przeprowadzonych na zlecenie Storytel Polska w październiku tego roku znajomość samego terminu „podcast” zadeklarowała prawie połowa internautów w wieku 19-49 (45%). W USA w 2018 roku świadomość zjawiska jest już znacznie większa (63% w 2018r. vs 45% w 2011 r., The Podcast Consumer 2018, Edison Research).
Co piąty badany deklaruje, że słucha podcastów. Natomiast 12% deklaruje, że przesłuchało przynajmniej jeden podcast w ostatnim miesiącu, a 7% wskazuje, że słuchało podcastu w ostatnim tygodniu. Dla porównania w Stanach Zjednoczonych podcastów słucha już co czwarty Amerykanin w wieku 12+ (73 mln według danych Edison Research).
W Polsce podcastów słucha trochę więcej mężczyzn, niż kobiet (54% vs 46%). Po podcasty sięgają częściej ludzie młodzi, zwłaszcza w wieku 19-29 (wśród nich już co czwarty internauta deklaruje, że słuchał kiedykolwiek podcastów). Podcasty są bardziej popularne także wśród mieszkańców dużych i średnich miast.
Nazwa „podcast” wzięła się prawdopodobnie z połączenia słów iPod i broadcast. Jest to audycja w odcinkach do odsłuchania online lub pobrania. W tematyce nie ma ograniczeń.
Nowy format już wkrótce będzie dostępny dla użytkowników aplikacji Storytel, obok kilkudziesięciu tysięcy audiobooków i ebooków w języku polskim i angielskim.
„Uruchomimy na początek 10 podcastów, ale na tym nie poprzestaniemy. Badamy rynek i potrzeby konsumentów. Stawiamy na nową jakość i budowanie rozpoznawalności kategorii podcastów w Polsce” - mówi Jakub Barzak, marketing manager, Storytel Polska.
We współpracy z Nielsen, Storytel realizuje kolejny etap badań o podcastach. Pełne wyniki poznamy na początku nowego roku.
Badanie: metoda CAWI na grupie reprezentatywnej internautów w wieku 19-49 lat, październik 2018.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 06.12.2018, 12:03 |
Źródło informacji | Storytel Polska |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Rwazi pozyskuje 12 mln dolarów na zastąpienie intuicyjnego procesu decyzyjnego przez sztuczną inteligencję w roli kopilota
W świecie, w którym opóźnienia kosztują miliony, kopilot oparty na sztucznej inteligencji informuje zespoły o zmianach, działaniach, które należy podjąć, oraz o tym, co będzie dalej.- 16.07.2025, 15:03
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
IBI Polska wprowadza rynek emisji obligacji z Giełdy Papierów Wartościowych w Tel Awiwie do Polski
IBI Investment House to spółka notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Tel Awiwie, zarządzająca aktywami o wartości około 140 miliardów złotych. Grupa działa na polskim rynku długu prywatnego od 2020 roku poprzez swoją spółkę zależną - IBI Polska - jedną z najszybciej rozwijających się firm pozabankowych zajmujących się finansowaniem w Polsce. IBI Polska, we współpracy ze spółką emisyjną grupy IBI - IBI Underwriting - wprowadza teraz nową ofertę obligacyjną dla polskich przedsiębiorstw.
W rozmowie Itsik Cohen, CEO IBI Polska, wyjaśnia, jak firma stała się kluczowym graczem w sektorze pozabankowego finansowania korporacyjnego i jakie są warunki emisji obligacji w Polsce.- 16.07.2025, 13:48
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: IBI Polska
-
Deltatre informuje o przejęciu Endeavor Streaming w celu utworzenia wiodącej cyfrowej platformy streamingowej
- 16.07.2025, 11:33
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ