Newsletter

Polacy odchodzą od mocnych trunków, rośnie sprzedaż piwa bezalkoholowego

06.09.2017, 10:05aktualizacja: 06.09.2017, 10:05

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Tylko w ciągu ostatniego roku segment piw bezalkoholowych i niskoalkoholowych (do 1,2 proc. alk.) urósł o 64 proc., jednocześnie odnotowano 3-proc. spadek sprzedaży najmocniejszych piw - wynika z raportu Grupy Żywiec S.A. za 2016 r.

Zdaniem przedstawicielki firmy, Magdaleny Brzezińskiej, należy spodziewać się dalszych wzrostów sprzedaży piw bezalkoholowych. „Kampanie edukacyjne przynoszą efekt i Polacy piją coraz bardziej odpowiedzialnie, co deklaruje już 4 na 5 ankietowanych. Rosnące zainteresowanie konsumentów piwami bezalkoholowymi to konsekwencja dojrzałości rynku i kultury konsumpcji” - oceniła we wtorek w Krynicy-Zdroju, gdzie rozpoczęło się Forum Ekonomiczne. Jak dodała Brzezińska, badania pokazują, że zdecydowana większość Polaków w piwie poszukuje przede wszystkim smaku.

Jeszcze w latach 90. większą część trunków spożywanych w Polsce stanowiły alkohole mocne. Zwrot w kierunku słabszych alkoholi dokonał się dekadę później. W ostatnich latach zmalała również średnia zawartość alkoholu w konsumowanych piwach (z 5,53 proc. w 2009 r. do 5,31 proc. w 2015 r.).

Zdaniem Brzezińskiej dużą rolę w odchodzeniu konsumentów od mocnych trunków odgrywa prowadzenie przez nich aktywnego i zdrowego stylu życia, który dopuszcza co najwyżej umiarkowaną konsumpcję alkoholu. Swoją rolę miała odegrać też konsekwentna edukacja na temat odpowiedzialnej konsumpcji.

Podkreśliła, że Grupa Żywiec prowadzi kampanię społeczną „Trzymaj pion”, w której poruszone są m.in. kwestie umiejętnego odmawiania. Jak wynika z przeprowadzonych przez spółkę ankiet, 27 proc. badanych przyznaje, że trudno jest im zrezygnować z picia alkoholu, jeżeli ktoś ich do tego namawia. „Dotarliśmy łącznie do ponad 2 milionów osób, a to jeszcze nie koniec kampanii. W dorosłość wkraczają coraz to nowe pokolenia i ważne jest, aby mieli dobre, odpowiedzialne postawy w odniesieniu do alkoholu” - powiedziała Brzezińska.

Jak wynika z raportu Grupy Żywiec, za sprawą piwa do polskiego budżetu trafia blisko 10 mld zł, z czego jedną trzecią stanowi podatek akcyzowy. Polska zajmuje drugie miejsce w UE pod względem wartości akcyzy (pierwsze miejsce przypadło Wielkiej Brytanii).

Z produkcją na poziomie 40 mln hl nasz kraj należy do największych producentów piwa w Europie. Branża zapewnia ponad 200 tys. miejsc pracy w firmach piwowarskich i powiązanych z nimi gałęziach gospodarki, takich jak gastronomia czy handel. Polska eksportuje, głównie do UE, niemal pięć razy więcej piwa niż sprowadza go z zagranicy. Wartość eksportu w 2016 r. wyniosła 154 mln euro.

Jak wyliczono w raporcie, sprzedaż piwa w Polsce w zeszłam roku zwiększyła się o 1,4 proc. rdr. W Europie więcej piwa niż Polacy (98 litrów rocznie) wypijają mieszkańcy trzech tradycyjnie piwnych krajów: Czech (143 litry), Niemiec (106 litrów) i Austrii (105 litrów).

Grupy Żywiec S.A. to jedna z wiodących firm na polskim rynku piwowarskim. XXVII Forum Ekonomicznego w Krynicy-Zdroju potrwa do czwartku.

Materiał powstał we współpracy z Grupą Żywiec.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 06.09.2017, 10:05
Źródło informacji Centrum Prasowe PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ