Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Zainteresowanie Polaków rynkiem resale wzrasta na przestrzeni lat. Sprzedaż swoich rzeczy oraz kupno przedmiotów z drugiej ręki w 2023 roku deklarowało już trzy czwarte dorosłych Polaków. Jest to wzrost o blisko 10 punktów procentowych w porównaniu do 2021 r.
W badaniu przeprowadzonym przez Allegro Lokalnie pod koniec 2023 r. 19% z nas przyznało, że jedynie kupuje przedmioty z obiegu wtórnego, 12% - jedynie sprzedaje, zaś 44% korzysta z obu opcji. Najbardziej aktywną grupą wiekową w obiegu przedmiotów z drugiej ręki są osoby w przedziale od 18 do 44 lat, przy czym ponad połowa z nich zarówno kupuje, jak i sprzedaje. Allegro Lokalnie pozostaje w czołówce platform sprzedażowych na rynku C2C - użytkownicy szczególnie chętnie korzystają z aplikacji mobilnej Allegro Lokalnie, co widoczne jest we wzroście liczby aktywnych ofert wystawionych za jej pośrednictwem w 2023 roku aż o 98% (w porównaniu z rokiem 2022) oraz znaczącym wzroście liczby nowych użytkowników (+33% r/r) i wizyt (+50% r/r).
Rynek resale? Nie tylko moda
Choć dominującą kategorią zakupową na rynku przedmiotów używanych jest moda (59% wskazań), Polacy chętnie korzystają też z możliwości nabycia z drugiej ręki elektroniki (39%), takiej jak: smartfony, laptopy, słuchawki oraz mała elektronika do domu; przedmiotów z kategorii kultura i rozrywka (30%), czyli: książek, gier komputerowych i na konsole, płyt CD; a także rzeczy z kategorii dom i ogród (30%).
Motywacje do kupowania i sprzedaży przedmiotów używanych
Jak przyznają ankietowani, największą motywacją do zakupu przedmiotów używanych są względy ekonomiczne. 64% Polaków zgadza się z twierdzeniem, że decyduje się na zakupy z rynku odsprzedaży ze względu na inflację i rosnące ceny nowych produktów. Rynek resale oferuje kupującym możliwość oszczędzenia pieniędzy, jak również stanowi odpowiedź na wzrost cen na rynku.
Kolejnym powodem, dla którego Polacy decydują się na zakupy od poprzedniego właściciela, są kwestie ekologiczne i chęć ograniczenia swojego wpływu na środowisko poprzez nadanie przedmiotom drugiego życia. Inni z kolei deklarują swoje zamiłowanie do przedmiotów unikatowych, vintage. Ankietowani przyznali też, że chętnie wchodzą w posiadanie produktów używanych z krótkim dla nich okresem przydatności, takich jak np. ubrania dla dzieci. Znalazła się też grupa osób, która w ofertach z drugiej ręki upatruje szansy na zarobek, poprzez wtórną sprzedaż z zyskiem.
Jeśli chodzi o sprzedaż, główną motywacją dla właścicieli jest chęć pozbycia się danego przedmiotu. Na drugim miejscu wśród odpowiedzi znalazła się chęć pozyskania dodatkowych środków finansowych - szczególnie wśród młodszych ankietowanych. Sprzedający w średnim wieku wskazywali zaś na kwestie związane ze środowiskiem.
Automaty paczkowe preferowaną metodą dostawy
Polacy niezmiennie doceniają możliwość odbioru w automatach paczkowych - aż 82% wskazało tę metodę jako swój najczęstszy wybór. Na drugim miejscu znalazła się dostawa kurierska do domu (51%).
[1] Badanie PMR Market Experts przeprowadzone na zlecenie Allegro na grupie reprezentatywnej 2600 osób, metoda CAWI, listopad 2023 r.
Źródło informacji: Allegro Lokalnie
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 01.02.2024, 09:00 |
Źródło informacji | Allegro Lokalnie |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Raport: niemal 90 proc. Polaków regularnie spłaca swoje długi PAP
Polacy, którzy w ciągu ostatniego roku skorzystali z różnych form pożyczek i kredytów, na ogół nie są osobami z poważnymi problemami finansowymi, coraz bardziej wpadającymi w spiralę zadłużenia. Dla większości z nich pożyczanie to element strategii zarządzania budżetem domowym, a nie „łatania w nim dziury”. Potwierdza to wysoki odsetek pożyczkobiorców (89 proc.), którzy regularnie spłacają swoje długi - wynika z badania „Polacy wobec swoich zadłużeń”.- 14.03.2025, 10:31
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Debata ORLEN: tak jak Łukasiewicz wierzył w naftę, tak my powinniśmy zacząć wierzyć w potencjał wodoru PAP
Ponad 350 tysięcy ton rocznie - tyle odnawialnego i niskoemisyjnego wodoru planuje wykorzystywać w swych procesach Grupa ORLEN w perspektywie 2035 roku. To ambitny cel, wymagający pozyskania znaczących nadwyżek „zielonej energii” m.in. z OZE czy atomu. Stawką jest jednak stworzenie fundamentów „gospodarki wodorowej”, opartej na czystym paliwie oraz efektywnych technologiach magazynowania energii.- 14.03.2025, 09:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Raport Oxford Economics: coroczny wkład branży piwowarskiej do budżetu Polski to około 24 miliardy złotych PAP
Kondycja branży piwowarskiej ma kluczowy i bezpośredni wpływ m.in. na rolnictwo, logistykę, handel czy gastronomię. „W związku z tym kurczenie się tego segmentu rynku, jakie obserwujemy w naszym kraju od kilku lat, ma swoje negatywne konsekwencje dla całej gospodarki” - przestrzega Bartłomiej Morzycki, dyrektor generalny Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie, komentując wyniki raportu „Beer’s Global Economic Footprint”.- 14.03.2025, 08:30
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ