Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Zmniejsza się też zainteresowanie dużymi markami na korzyść tzw. marek sklepowych.
Z badania "Global State of the Consumer Tracker" przeprowadzonego w Polsce po raz 12. przez firmę doradczą Deloitte wynika, że pandemia nadal budzi niepokój polskich konsumentów, ale "nastroje zdają się uspokajać z każdym miesiącem", co znajduje odzwierciedlenie m.in. w zwyczajach zakupowych Polaków.
Dodano, że w ciągu miesiąca spadła też liczba tych, którzy obawiają się o własne zdrowie (-1 p.p.), a także o zdrowie bliskich, oszczędności i utratę pracy (po -3 p.p.).
We wszystkich dotychczasowych edycjach badania polscy konsumenci są w czołówce, jeżeli chodzi o robienie zapasów. Jednak w ciągu miesiąca o 5 p.p. spadła w Polsce liczba konsumentów, którzy przyznają, że kupują więcej niż są w stanie zużyć na bieżąco.
"To znaczna zmiana w porównaniu ze styczniową edycją, kiedy pobiliśmy własny rekord. 41 proc. to nadal najwyższy wynik w Europie, ale dzielimy go z Brytyjczykami i Holendrami" - wskazano. Na świecie najwięcej osób robi zapasy w Indiach – 65 proc. O 3 p.p. przybyło natomiast od stycznia konsumentów, którzy polują na okazje. Odpowiedziała tak prawie połowa zapytanych, to najwyższy wynik w Europie. Globalnie najwięcej podobnych odpowiedzi było w Chinach – 59 proc.
Badanie reakcji i obaw konsumentów związanych z pandemią, „Global State of the Consumer Tracker”, przeprowadzono na przełomie stycznia i lutego. Ankiety wypełniło po tysiąc konsumentów z 18 krajów. PAP)
maja/ mmu/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 24.02.2021, 10:47 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Rusza pierwszy na świecie system oceny emisyjności cementu i betonu
• Globalny system ma być bodźcem skłaniającym do pozyskiwania bardziej zrównoważonych materiałów budowlanych. • System zapewni przejrzystość i zaufanie oraz pomoże rządom i firmom w identyfikacji i zakupie bardziej zrównoważonego cementu i betonu, czyli, nie licząc wody, najczęściej używanej substancji na świecie.- 25.04.2025, 11:07
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
-
Image
Do 12 maja trwa nabór VeloTalent. Artyści walczą o stypendium VeloBanku
Jeszcze tylko do 12 maja młodzi twórcy mają szansę na zgłoszenie swojego projektu do VeloTalent. Na stronie internetowej VeloBanku można znaleźć szczegółowe informacje, które pomogą artystom w walce o stypendium i pakiet szkoleń. Do udziału w III edycji zachęcają dotychczasowi beneficjenci, Zuza Baum, Kacper Dworniczak i Aleksandra Świgut.- 25.04.2025, 10:49
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: VeloBank
-
Image
EKG 2025: wzmocnienie cyberbezpieczeństwa polską racją stanu PAP
Zmiany geopolityczne, takie jak wojna w Ukrainie, galopujący postęp technologiczny oparty m.in. na rozwoju sztucznej inteligencji, zależności łańcuchów dostaw - to czynniki, które mają znaczący wpływ na cyberbezpieczeństwo. Jak w obecnych warunkach zapewnić bezpieczeństwo cyfrowe państwa zastanawiali się uczestnicy panelu, który odbył się podczas 17. Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.- 25.04.2025, 09:35
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ