Pobierz materiał i Publikuj za darmo
British American Tobacco w 2015 r. przejął szybko rozwijającą się polską firmę CHIC, właściciela sieci ponad 700 sklepów z papierosami elektronicznymi, licząc na powtórzenie sukcesu w branży e-papierosów na rynkach zagranicznych.
Pięć lat temu ostrzeszowska firma CHIC składała się z dziewięciu osób, sprzedających produkty importowane niewielkiej grupie konsumentów. Dziś zatrudnia już ponad 1200 osób. Polska jest zaś jednym z największych graczy UE w branży - liczbę użytkowników e-papierosów w kraju szacuje się na około 1,5 miliona. Firma z Ostrzeszowa posiadająca zakład produkcyjny o wydajności 2 mln butelek płynu nikotynowego do e-papierosów miesięcznie, planuje podwojenie tej wydajności w celu sprostania potencjalnym wymaganiom eksportowym.
"Rozważamy sposoby wykorzystania CHIC jako koncentratora pozwalającego BAT wejść na inne rynki w Europie - w wywiadzie dla Financial Times mówi Kingsley Wheaton, dyrektor zarządzający produktami nowej generacji w BAT. - Nie podjęliśmy żadnych decyzji, ale jest to świetna okazja, szczególnie w zakresie produkcji. BAT może potencjalnie wykorzystać CHIC jako centrum produkcyjne m.in eksportując polskie brandy CHIC (Mild, Volish), które odniosły sukces w Polsce, na inne rynki pod parasolem BAT, obok własnej marki Vype" - dodaje Wheaton.
Zainteresowanie e-papierosami w Europie nie maleje. Według danych Euromonitora globalne przychody z e-papierosów przekroczą w tym roku 12 mld USD (w porównaniu do kwoty 2 mld USD, osiągniętej w 2012 roku). Odmienne tendencje panują na rynku tradycyjnych wyrobów tytoniowych - producenci muszą sprostać wymogom silnych regulacji, konsumenci są też świadomi negatywnych skutków palenia tytoniu, który zawiera 1500 razy więcej substancji szkodliwych i potencjalnie szkodliwych w porównaniu do e-papierosów.
Zdaniem Financial Times, e-papierosy mogą pomóc koncernom tytoniowym zrównoważyć efekty spadku sprzedaży papierosów tradycyjnych. Typowi konsumenci e-papierosów to palacze papierosów konwencjonalnych, starający się ograniczyć spożycie tytoniu lub całkowicie rzucić palenie. Większość ekspertów zgadza się, że wdychanie nikotyny przez parę wytwarzaną przez e-papierosa ma mniejszy wpływ na zdrowie i jest mniej szkodliwe, niż dym papierosowy.
Big Tobacco inwestując w produkty nowej generacji musi jednak sprostać wyzwaniu, jakim jest skupienie się na innowacji, zwiększenie wydatków na badania i rozwój oraz położenie większego nacisku na kanały dystrybucji e-papierosów i produktów nowej generacji.
"Wysoki poziom technologiczny naszej fabryki i możliwości synergii z potencjałem naukowo-badawczym i rynkowym BAT sprawiają, że e-papierosy i płyny nikotynowe do papierosów elektronicznych mogą stać się polską specjalnością na globalnym rynku wyrobów tytoniowych" - artykuł Financial Times komentuje Jerzy Jurczyński, public affairs wielkopolskiej firmy.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 07.11.2016, 16:18 |
Źródło informacji | CHIC Investments |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polska gościnność w sercu Ameryki - PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
• Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły swój pierwszy salonik biznesowy w Ameryce Północnej.
• LOT Business Lounge zlokalizowany jest w porcie lotniczym O’Hare w Chicago.
• Przestrzeń dostępna jest dla pasażerów codziennie w godzinach od 7 do 24 czasu lokalnego.
• Salonik biznesowy w Chicago to kolejny krok w umacnianiu pozycji PLL LOT jako przewoźnika pierwszego wyboru dla pasażerów podróżujących między USA a Europą.- 20.12.2024, 15:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT