Newsletter

Polski system QuarticON podbija europejski rynek e-commerce

15.12.2016, 16:04aktualizacja: 15.12.2016, 16:04

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

QuarticON
QuarticON
W 2016 roku, działanie polskiego systemu QuarticON wygenerowało dla sklepów internetowych w całej Europie ponad 100 mln złotych sprzedaży.

Opracowany przez polską firmę system rekomendacji QuarticON, który gromadzi i przetwarza dane o zachowaniach użytkowników odwiedzających strony sklepów internetowych zdobywa kolejne europejskie rynki. W 2016 roku narzędzie wygenerowało ponad 100 mln zł sprzedaży.

Jednym ze sklepów, który zdecydował się na wdrożenie polskiego rozwiązania jest czeska księgarnia internetowa KniznyKlub.cz. "Nasz sklep jest specyficzny, oparty na przestarzałym silniku e-commerce wykorzystującym kilka siatek cenowych. Mimo to dopasowanie systemu rekomendacji przebiegło szybko i bez naszego udziału. Strona księgarni dzięki zautomatyzowanym rekomendacjom zwiększyła konwersję bazując na rozwiązaniach cross-selling" - podkreśla Michal Vondra z Knižní Klub.

Umowy na wdrożenie systemu, w samej tylko Republice Czeskiej podpisało kolejnych 18 klientów. W efekcie rozwoju spółka, która obecnie zatrudnia około 40 osób, nadal intensywnie poszukuje specjalistów m. in. do działów IT i sprzedaży zagranicznej.

"Nasz system wykorzystuje zaawansowane algorytmy uczenia się (big data, machine learing), dzięki czemu buduje wiedzę o potrzebach i preferencjach każdego użytkownika z osobna, a następnie w czasie rzeczywistym wyświetla dopasowaną dla niego ofertę. W ten sposób, każdy klient widzi inną wersję sklepu z indywidualnie wybranymi przez silnik rekomendacji produktami" - tłumaczy Paweł Wyborski, CEO firmy Quartic.

Zwraca on uwagę, że tacy giganci rynku jak Amazon, Netflix czy Ebay od lat dostarczają spersonalizowanych treści zatrzymując klienta na dłużej i podnosząc wartość transakcji. "Netflix wycenia swój silnik rekomendacji na 1 mld USD rocznie. Dzięki QuarticON, rozwiązania ‘enterprise’ są dostępne dla każdego właściciela sklepu internetowego w modelu prowizyjnym" - zaznacza Wyborski.

Z danych firmy QuarticON wynika, że klienci korzystający z silnika rekomendacji odnotowują średnio 15% wzrost sprzedaży oraz zwiększają średnio o 220% czas sesji na swoich stronach. Odnotowują także ponad dwukrotne zmniejszenie współczynnika odrzuceń dla użytkowników korzystających z rekomendacji.

Sklep internetowy Black Red White dzięki wdrożeniu systemu rekomendacji QuarticON zanotował wzrost sprzedaży na poziomie 18% miesięcznie. Opis implementacji w sklepie Black Red White wraz z informacjami o silniku rekomendacji QuarticON znajduje się na stronie: http://quarticon.com/lp/brw.html

W Polsce z silnika rekomendacji QuarticON korzystają także m.in. Leroy Merlin, TopSecret, 4F, ZgodaFC.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 15.12.2016, 16:04
Źródło informacji QuarticON
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ