Newsletter

Polskie Linie Lotnicze LOT stawiają na transparentność i odpowiedzialność w biznesie, ponownie deklarując stosowanie Standardów Branży Komunikacji Marketingowej

26.08.2025, 11:49aktualizacja: 26.08.2025, 12:02

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PLL LOT (1)
PLL LOT (1)

- Polskie Linie Lotnicze LOT zaktualizowały swoją deklarację standardów przetargowych, potwierdzając tym samym zaangażowanie w budowanie przejrzystych, etycznych i zrównoważonych relacji biznesowych.

- Narodowy przewoźnik pierwszy tego typu dokument podpisał w 2015 roku. W 2025 roku odświeża deklarację dla standardów tzw. Białej Księgi Branży Komunikacji Marketingowej, opracowanej w Dialogu Branżowym przez reprezentantów agencji, marketingu i zakupów, która opisuje praktyki prowadzące do efektywności współpracy poprzez profesjonalne procesy i partnerstwo.

- Złożenie deklaracji to nie tylko jasne stanowisko dla przyjętych wartości, ale także praktyczny wyraz podejścia, które zyskuje dziś coraz większe znaczenie w oczach klientów, partnerów biznesowych, a także pracowników.

Polskie Linie Lotnicze LOT przypieczętowały swoje zaangażowanie w troskę o etyczny biznes. Podpisanie deklaracji to odpowiedź na wyzwania, z jakimi mierzy się współczesna branża marketingowa - w tym presję ekonomiczną, konieczność adaptacji do zmian technologicznych oraz rosnące oczekiwania społeczne i środowiskowe. W takim otoczeniu klarowne i odpowiedzialne procesy przetargowe stają się podstawą zasad uczciwej konkurencji.

„W Polskich Liniach Lotniczych LOT wierzymy, że transparentność i wzajemny szacunek są fundamentem trwałych relacji biznesowych. Mają one bezpośredni wpływ nie tylko na jakość realizowanych projektów, lecz także na zaufanie, które budujemy z naszymi klientami. Podpisując odświeżenie deklaracji, dajemy jasny sygnał, że chcemy współtworzyć rynek oparty na jasnych zasadach i profesjonalizmie. Jako duża spółka mamy świadomość naszej roli i wpływu na kształtowanie standardów rynkowych. Dlatego nie tylko konsekwentnie działamy w oparciu o przyjęte zasady, ale również aktywnie wspieramy naszych partnerów z branży reklamowej oraz staramy się inspirować innych do wdrażania podobnych praktyk w swojej działalności” - powiedziała Ewa Lampart, dyrektor Biura Marketingu i Komunikacji Korporacyjnej PLL LOT

Stosowanie wspólnych standardów nie tylko usprawnia same procesy przetargowe i ogranicza ich koszty, ale również zwiększa efektywność komunikacji marketingowej, pozwalając na lepsze wykorzystanie budżetów, czasu i zasobów. Co istotne, deklaracja zawiera również zasady sprzyjające odpowiedzialnemu podejściu do marketingu - promując uczciwą komunikację oraz przeciwdziałając niewłaściwym praktykom, które wciąż pojawiają się w przestrzeni reklamowej.

„Skuteczne praktyki przetargowe i partnerska współpraca to nie tylko sposób na większą efektywność działań marketingowych. To także realna szansa na zdrowe tempo pracy i bardziej zaangażowane zespoły. Nawet jedna trzecia budżetów może być tracona przez nieskuteczne procesy - dlatego tworzymy i pilnujemy standardów, które naprawdę działają. Bo tam, gdzie są jasne zasady i dobre procesy, łatwiej przyciągnąć i rozwijać ludzi z pasją i talentem” - powiedział Marcin Gaworski, prezes zarządu SAR (Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR)

„Współpraca oparta na jasnych zasadach gwarantuje większą efektywność i jakość działań. Standardy branży marketingowej to partnerstwo, otwarta komunikacja, wymiana wiedzy oraz gotowość do szukania rozwiązań w sytuacji trudności. Ale przede wszystkim te standardy to większa skuteczność. Efektywność w relacjach z partnerami to podstawa siły i przewagi biznesu” - zaznaczył Darek Maciołek, prezes POR (Polskiej Organizacji Reklamodawców POR)

„W życiu codziennym, w relacjach międzyludzkich wszystko, co trwałe i bezpieczne opiera się na fundamencie zaufania. Nie inaczej jest w biznesie, gdzie przewidywalność i transparentność przekłada się wprost na stabilność i możliwości sprawnego planowania rozwoju. Tym bardziej, że relacje pomiędzy różnorodnymi partnerami bywają liczne i skomplikowane. W dobie dynamicznych i wciąż przyspieszających zmian w geopolityce, makroekonomii, czy wreszcie technologii, skala zagrożeń, ale również i pojawiających się szans rośnie lawinowo. To wszystko powoduje brak stabilności i komplikuje zarządzanie. Dlatego też oparcie relacji biznesowej na klarownych, uczciwych standardach, zdecydowanie może pomóc w skutecznym nawigowaniu w tym trudnym otoczeniu, a co za tym idzie dotarciu do wyznaczonego celu, jeszcze przed naszą konkurencją” - dodał Marcin Wocial, członek zarządu i przedstawiciel PSML (Polskiego Stowarzyszenia Menedżerów Logistyki i Zakupów)

„IAA Polska to organizacja, którą tworzą marketerzy, agencje i media, czyli podmioty, których interesy zazwyczaj bywają rozbieżne. Dlatego w naszej >>Misji<< znalazły się dwa następujące zdania: >>Kluczowe wartości dla IAA Polska to transparencja, inkluzywność i współpraca. A przede wszystkim dialog: z partnerami zewnętrznymi, ale też wewnątrz branży.<< Założenia sformułowane w >>Misji<< staramy się realizować w praktyce. Stąd nasze zaangażowanie w opracowanie oraz promocję standardów opisanych w Białej Księdze Branży Komunikacji Marketingowej. Deklaracja stosowania tych standardów przez PLL LOT to wartościowy sygnał dla całego rynku komunikacji marketingowej w Polsce - gratulujemy!” - powiedział Jerzy Minorczyk, dyrektor deneralny IAA Polska

Polskie Linie Lotnicze LOT są obecnie częścią większej społeczności firm, które łączy wspólna wizja rynku - opartego na partnerstwie, przejrzystości i profesjonalizmie. To przestrzeń do współpracy, wymiany doświadczeń i wspólnych działań na rzecz poprawy standardów w całej branży. Podpisanie odświeżenia deklaracji to nie tylko formalny gest - to zobowiązanie do długofalowego działania w duchu odpowiedzialności, jakości i zaufania. Polskie Linie Lotnicze LOT traktują ten krok jako element strategii rozwoju, który wzmacnia jej pozycję jako świadomego partnera na rynku.

Polskie Linie Lotnicze LOT to nowoczesny przewoźnik łączący Europę Środkową i Wschodnią ze światem. W ofercie LOT-u są bezpośrednie rejsy dalekodystansowe do portów w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Indiach, Japonii i Korei Południowej. Polski przewoźnik konsekwentnie zwiększa częstotliwość i poprawia ofertę na tych kierunkach, wzmacniając tym samym swoją pozycję na rynku Europy Środkowo-Wschodniej. Połączenia dalekiego zasięgu obsługuje Boeingami 787 Dreamliner, jednymi z najnowocześniejszych szerokokadłubowych samolotów świata. Obecny na niebie od 1929 roku, polski przewoźnik jest 11 najstarszą linią lotniczą na świecie, będąc jedną z najbardziej międzynarodowych i rozpoznawalnych polskich marek.

Źródło informacji: PLL LOT

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 26.08.2025, 11:49
Źródło informacji PLL LOT
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ