Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Cyfrowa ewolucja PKO BP w dobie pandemii przyspieszyła. Liczba aktywnych aplikacji mobilnych IKO przekroczyła już 5 mln i wciąż rośnie. Aplikacja, od momentu uruchomienia w marcu 2013, odnotowała 2,9 mld logowań – z czego 1,15 mld (40 proc.) w 2020 roku. Oznacza to wzrost o 47 proc. w porównaniu do 2019 roku.
Od marca 2013 do końca ubiegłego roku klienci banku zlecili przez IKO 637 mln transakcji finansowych, z czego 302 mln w samym 2020 roku - o 68 proc. więcej niż w rok wcześniej. Użytkownik aplikacji logował się w 2020 średnio 311 razy, 19 proc. częściej niż w 2019 r.
„Strategia banku zakłada dużo częstszy kontakt z klientem. W przypadku aktywnych użytkowników aplikacji IKO, jest to 29 logowań w miesiącu wobec średniej 20 dla banków polskich i europejskich” – mówi Aleksandra Sroka-Krzyżak, dyrektor Departamentu Strategii w PKO BP.
Według niej, o większej ilości logowań zadecydowała m.in. szeroka oferta dodatkowych produktów dostępnych w IKO, do których należą m.in. możliwość płacenia za przejazd autostradą bez konieczności zatrzymywania się na bramkach, otwieranie konta „na selfie”, złożenie wniosku o założenie konta firmowego wraz z rejestracją firmy w CEIDG, czy wgląd do kont z innych banków. W 2021 r. planowane jest wprowadzenie kolejnych funkcji: obsługa e-Tożsamości, aktywacja IKO na zagranicznych numerach telefonów czy zakup oraz obsługa funduszy inwestycyjnych.
PKO Bank Polski jest liderem polskiej bankowości w dziedzinie rozumienia i przetwarzania języka naturalnego. W 2020 r. w aplikacji IKO został uruchomiony asystent głosowy, który umożliwia zlecanie operacji bankowych za pomocą mowy, również potocznej. Asystent reaguje na 120 rodzajów intencji. Do jego „uczenia” użyto ponad 90 tys. zwrotów, w tym kolokwialnych typu „kopsnij szmal”.
„Klienci testują możliwości systemu, zadając nowe, trudniejsze pytania – część z nich dotyczy np. aktualnych wydarzeń, na przykład epidemii koronawirusa, rządowych programów wsparcia przedsiębiorców czy nawet… pojawienia się na rynku gry Cyberpunk. Dlatego stale rozwijamy umiejętności językowe asystenta oraz jego kolejne funkcje” - podkreśla Kamil Konikiewicz, dyrektor Biura Rozwoju Sztucznej Inteligencji PKO BP.
Z asystentem głosowym IKO klienci PKO Banku Polskiego przeprowadzili już 360 tys. rozmów. Oprócz asystenta głosowego, bankowa sztuczna inteligencja to również voiceboty, rozmawiające z klientami na infoliniach. One przeprowadziły już 640 tys. takich rozmów i tym samym liczba rozmów klientów banku z AI przekroczyła 1 mln.
W grudniu ubiegłego roku PKO Bank Polski zwyciężył w rankingu Finnoscore, oceniającym cyfrową dojrzałość oraz innowacyjność 200 banków z Europy i Ameryki Północnej. Po przeanalizowaniu 300 kryteriów w 12 wybranych segmentach działalności, PKO BP uzyskał pozycję lidera z oceną 7,39 punktów. Na drugim miejscu znalazła się Slovenska Sporitelna ze Słowacji (7,12), a trzecie zajął brytyjski Starling Bank (7,08). PKO BP został szczególnie wysoko oceniony w kategoriach: bankowość online, media społecznościowe, aplikacja mobilna, komunikacja omnikanałowa oraz strategia w zakresie innowacji.
PKO Bank Polski znalazł się również w pierwszej dziesiątce rankingu globalnej firmy doradczej Bain & Company, która przeanalizowała stopień digitalizacji 50 czołowych banków regionu EMEA (Europa, Bliski Wschód , Afryka). PKO BP został szóstym najbardziej scyfryzowanym bankiem tego regionu i dostał wysokie oceny m.in. za najlepszą strategię cyfrową, działania innowacyjne, mocną pozycję w bankowości internetowej i aplikacji mobilnej, cyfryzację procesów bankowych z perspektywy klienta, oraz intuicyjną i dobrze zaprojektowaną bankowość internetową na komputery stacjonarne i urządzenia mobilne.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 15.02.2021, 11:24 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
EKG 2025: AI, cyberbezpieczeństwo, sieć 5G to filary, na których można budować przewagę konkurencyjną PAP
W dobie globalnej rywalizacji technologicznej, kołem zamachowym krajowych gospodarek jest cyfryzacja. Czy Polska jest gotowa, by wykorzystać stwarzane przez nią szanse? Jakie są nasze mocne punkty, a co powinniśmy zmienić? Próbę odpowiedzi na te pytania podjęli eksperci uczestniczący w panelu pt. „Mapa cyfrowa dla Polski”, który odbył się pierwszego dnia XVII Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.- 24.04.2025, 17:12
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Czego nie obejmuje polisa na życie?
Planujesz zakup ubezpieczenia na życie? Zapoznaj się dokładnie z warunkami umowy, ponieważ towarzystwa ubezpieczeniowe zastrzegają w nich, czego nie obejmuje taka polisa. W tym artykule przeczytasz, jakie zapisy (tzw. wyłączenia odpowiedzialności) pojawiają się najczęściej.- 24.04.2025, 15:44
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: CUK Ubezpieczenia
-
Image
ZPPP Browary Polskie: piwa bezalkoholowe odpowiadają na potrzeby współczesnych piwoszy PAP
97 proc. Polaków próbowało piw bezalkoholowych, a 62 proc. regularnie sięga po „zerówki”. O tym, że piwo bezalkoholowe jest ważną kategorią rynku piwowarskiego, motorem rozwoju branży i szansą na częściowe zrównoważenie trendu spadkowego piw alkoholowych, mówił Bartłomiej Morzycki, dyrektor generalny Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie (ZPPP Browary Polskie) podczas premiery raportu „>>Zerówki<< zmieniają rynek piwa. Rewolucja 0,0 proc. trwa”.- 24.04.2025, 14:44
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ