Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Z badań wynika, że mieszkańcy Trójmiasta mają raczej entuzjastyczne nastawienie do otaczającego ich świata. Uważają się za miłośników przyrody (93% sumy odpowiedzi „doskonale i raczej do mnie pasuje”), ciekawych świata (89%) i samodzielnych w decydowaniu o sobie (84%). Cenią sobie też poczucie bezpieczeństwa (80%) i stabilność (80%), mają bardzo racjonalne podejście do życia (78%).
Większość mieszkańców Trójmiasta mieszka tu od urodzenia lub powyżej 10 lat (77%), najmniejszy odsetek stanowią mieszkańcy „nowi” - do 10 lat (23%).
Jeśli chodzi o preferencje w odniesieniu do idealnego miejsca zamieszkania, mieszkańcy Trójmiasta przede wszystkim cenią lokalizację z dobrą komunikacją, terenami zielonymi i sklepem osiedlowym. Zwracają również uwagę na niskie koszty eksploatacyjne nieruchomości. Ważne jest dla nich przyjazne sąsiedztwo, czyli pozytywne relacje z sąsiadami. Wymarzony lokal ma odpowiednią powierzchnię, dobre oświetlenie, kuchnię z oknem, balkon lub taras i jest ogólnie dobrze wykonany. Wśród najmniej istotnych względów wyboru idealnej lokalizacji są: zamknięte osiedla (wskazywane rzadziej niż w Warszawie), miejsca do wspólnego grillowania z innymi mieszkańcami oraz prestiż dzielnicy.
Dla mieszkańców Trójmiasta bardzo ważne jest przyjazne sąsiedztwo i większość z nich jest zadowolona ze swoich relacji z sąsiadami (68% sumy odpowiedzi „oceniam swoje relacje z sąsiadami zdecydowanie dobrze i raczej dobrze”) i subiektywnie lepiej oceniają te relacje niż mieszkańcy Warszawy (57%) i Poznania (58%). W opinii mieszkańców Trójmiasta znajomość sąsiadów wzmacnia poczucie bezpieczeństwa (82%). Mieszkańcy Trójmiasta częściej też niż poznaniacy są przekonani, że pozytywne relacje z sąsiadami dają poczucie przynależności do lokalnej społeczności (58% wskazań w Trójmieście, 48% w Poznaniu).
Badanie przeprowadzono w styczniu 2018 na próbie pełnoletnich mieszkańców Warszawy, Poznania i Trójmiasta. Dobrana do badania próba jest reprezentatywna pod względem struktury płci i wieku mieszkańców danego miasta/regionu. Wielkość próby dla danego miasta/regionu wyniosła 300 respondentów, łączna próba to 900 osób. Badanie zrealizowano metodą CAWI (badanie z wykorzystaniem ankiety udostępnianej na stronie internetowej).
Więcej informacji: http://www.targimieszkaniowe.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 14.02.2018, 11:24 |
Źródło informacji | Murator EXPO |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
„Hydrate for Great Moments” - nowa kampania OSHEE z Igą Świątek
- 20.05.2025, 11:55
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: OSHEE
-
Tegoroczni maturzyści kończą szkołę i chcą zacząć pracę - raport OLX
Tegoroczni maturzyści są ambitni i pragmatyczni - planują łączyć naukę z pracą. Jak wynika z badania zrealizowanego na zlecenie OLX, plany takie ma prawie 84% ankietowanych. Decydują się na ten model, aby zdobywać doświadczenie zawodowe oraz uniezależnić się od rodziców.- 20.05.2025, 09:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: OLX
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ