Newsletter

Prezes Banku Millennium: chcemy być bankiem pierwszego wyboru dla klientów indywidualnych i firm w Polsce

05.11.2024, 10:54aktualizacja: 05.11.2024, 11:08

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

fot. PAP - kadr z filmu
fot. PAP - kadr z filmu
3,7 mln klientów detalicznych, portfel kredytowy w bankowości korporacyjnej powyżej 25 mld złotych oraz 18 proc. zwrot z kapitału - to główne cele strategii Banku Millennium na lata 2025-2028. „Nowa strategia tworzy wartość dla klientów, generuje wzrost dla firm i rozwój dla banku” - mówi João Brás Jorge, prezes zarządu Banku Millennium.

Opracowana na lata 2025-2028 „Strategia 2028 - Wartość i Wzrost” Banku Millennium, zaprezentowana 29 października, zakłada dynamiczny rozwój w segmentach bankowości korporacyjnej i detalicznej.

„Naszym celem jest stanie się bankiem pierwszego wyboru dla klientów indywidualnych i firm w Polsce. Strategia „Wartość i Wzrost” oznacza tworzenie wartości poprzez rozwój biznesu, a także klientocentryczne podejście do konsumentów” - podkreśla João Brás Jorge, prezes zarządu Banku Millennium.

Główne cele do 2028 roku zawarte w strategii „Wartość i Wzrost” to: podwojenie portfela kredytowego w segmencie bankowości korporacyjnej do poziomu powyżej 25 mld złotych i zwiększenie liczby klientów firmowych do poziomu powyżej 50 tys., wzrost liczby klientów detalicznych do 3,7 mln oraz osiągnięcie zwrotu z kapitału (ROE) na poziomie ok. 18 proc.

„Największą nowością w tej strategii jest to, że rozwijamy naszą zdolność do wzrostu, do wdrażania innowacji i do udoskonalenia obsługi klientów zarówno detalicznych, jak i firmowych. Chcemy zwiększyć wolumen kredytów dla firm. Jednocześnie mamy bardzo ambitny cel w zakresie rentowności” - wskazuje João Brás Jorge.

Cele mają zostać osiągnięte dzięki inicjatywom biznesowym wspartych wdrażaniem innowacji: ulepszonemu modelowi obsługi i wsparcia klientów biznesowych i detalicznych, rozwojowi oferty produktów kredytowych oraz usprawnieniu procesu wnioskowania i uzyskania kredytów technologicznych. A wszystko to przy jednoczesnym zachowaniu dyscypliny kosztowej. 

„W Banku Millennium zawsze mieliśmy bankowość korporacyjną, ale nie jest ona tak dobrze rozwinięta jak bankowość detaliczna. Stąd naszym celem, naszym planem i zobowiązaniem wobec klientów biznesowych jest intensywne powiększanie portfela kredytowego dla firm” - zaznacza prezes Banku Millennium.

W segmencie bankowości detalicznej dzięki udoskonaleniu obsługi klienta (NPS), rozbudowie oferty produktów inwestycyjnych i oszczędnościowych oraz dalszej digitalizacji z użyciem innowacyjnych rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji, bank planuje stać się bankiem pierwszego wyboru dla 70 proc. klientów. 

Strategia zakłada, że w 2028 zwrot z kapitału osiągnie ok. 18 proc. - przy wskaźniku kosztów-do-dochodów na poziomie ok. 37 proc. i poziomie kredytów zagrożonych poniżej 4 proc. Przywrócenie wypłaty dywidendy planowane jest od 2027 roku, pod warunkiem sprzyjającego otoczenia regulacyjnego.

Jak podkreśla zarząd banku, w cykl strategiczny 2025-2028 Bank Millennium wchodzi z silną pozycją w bankowości detalicznej - ma ponad 3 miliony aktywnych klientów, rentowny model biznesowy i solidną pozycję kapitałową.

W strategii na lata 2025-2028 bank przewiduje poprawę sytuacji makroekonomicznej w Polsce - prognozuje stabilny wzrost PKB, niskie bezrobocie, wzrost dochodów rozporządzalnych i spadek stóp procentowych.

„W nowej strategii zawarliśmy naszą prognozę dla polskiej gospodarki. Jest to prognoza zakładająca wzrost inwestycji i związany z nimi wzrost PKB. Bank Millennium pragnie aktywnie wspierać firmy w tych inwestycjach i w ich rozwoju” - wskazuje João Brás Jorge.

„Strategia 2028 - Wartość i Wzrost” Banku Millennium jest dostępna na stronie Prezentacja programu PowerPoint (bankmillennium.pl)

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji 05.11.2024, 10:54
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ