Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Nowy prezes ORLENU tak dla pracowników koncernu, jak i całego sektora paliwowo-energetycznego, nie jest postacią anonimową - w latach 2010-2017 Ireneusz Fąfara, kierując spółką ORLEN Lietuva, skutecznie zrestrukturyzował i doprowadził do rentowności rafinerię w Możejkach.
Inauguracja kadencji w formie bezpośredniego zwrócenia się do współpracowników to nie forma autoprezentacji, lecz standard wypracowany przez największe, globalne marki, szczycące się dbałością o tzw. ład korporacyjny, do którego odniósł się w swoim piśmie nowo wybrany prezes.
„Przed nami czas wspólnej pracy nad stworzeniem ORLENU, który będzie europejskim liderem w zmieniającej się rzeczywistości energetycznej i gospodarczej. ORLENU, który będzie napędzał transformację energetyczną. ORLENU, który stanie się wzorcem w stosowaniu ładu korporacyjnego” – napisał Ireneusz Fąfara.
Działaniom zarządu pod kierownictwem nowego prezesa towarzyszyć będą „przewidywalność, wiarygodność i transparentność”, dzięki czemu ORLEN „ma znów stać się perłą polskiego rynku kapitałowego", wypracowującą wartość i zyski dla swoich akcjonariuszy.
Ireneusz Fąfara zadeklarował także otwartość na współpracę w rozbudowie potencjału spółki świadomej swojego miejsca i znaczenia w Polsce i na świecie, a jednocześnie troszczącej się o lokalne społeczności.
„Dla mnie to ważny dzień, bo podejmując się tego wyzwania, wracam do ORLENU, innego niż ten, który znałem. Wciąż jednak odnajduję w nim wiele ambicji, gotowości do sięgania po nieosiągalne i ducha do mierzenia wysoko” - napisał nowy prezes spółki.
W środę rada nadzorcza ORLENU zdecydowała również o powierzeniu Witoldowi Literackiemu obowiązków wiceprezesa ds. korporacyjnych oraz pełnienia funkcji pierwszego zastępcy prezesa spółki. Od 6 lutego tego roku był on p.o. prezesa ORLENU.
Ireneusz Fąfara i Witold Literacki pokierują firmą odgrywającą kluczową rolę we wzmacnianiu bezpieczeństwa energetycznego naszego kraju i realizacji europejskich celów klimatycznych. Tylko do 2030 roku ORLEN przeznaczy łącznie 140 mld złotych na inwestycje m.in. w: energetykę odnawialną i gazową, niskoemisyjną produkcję rafineryjno-petrochemiczną, projekty wodorowe oraz zintegrowaną ofertę dla klientów indywidualnych. Spółka jest również aktywna na wielu zagranicznych rynkach, będąc czołowym koncernem paliwowo-energetycznym w naszej części Europy.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 11.04.2024, 13:19 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Hisense pierwszym oficjalnym partnerem klubowych mistrzostw świata w piłce nożnej 2025 – FIFA Club World Cup 2025™
- 31.10.2024, 16:25
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Kolejne dwie inwestycje drogowe na Pomorzu Zachodnim w realizacji
- 31.10.2024, 13:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: GDDKiA
-
Image
Case study kampanii reklamowych WeNet - TV kontra online
WeNet, marka specjalizująca się w marketingu internetowym dla małych i średnich firm, stanęła przed wyzwaniem dynamicznego wejścia na rynek. Bazując na 30-letnich doświadczeniach w branży, celem było zbudowanie rozpoznawalności i zdobycie pozycji lidera w e-marketingu dla MŚP. Aby osiągnąć ten ambitny cel, firma postanowiła zrealizować dwie kampanie reklamowe - jedną w telewizji, a drugą w Internecie.- 31.10.2024, 12:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: WeNet