Pobierz materiał i Publikuj za darmo

"Dojście z bankiem do porozumienia może być korzystne dla kredytobiorców z kilku względów - może bowiem obniżyć koszty zaciągniętego zobowiązania finansowego, zaoszczędzając czas oraz koszty dochodzenia roszczeń. Zarówno konsument, jak i bank, unikają jednocześnie niepewności co do wyniku sporu sądowego, która to niepewność może trwać wiele lat" - podkreślił prezes UOKiK Tomasz Chróstny w odpowiedzi na pytania PAP dotyczące jego oceny propozycji ugód frankowiczów z bankami.
W jego opinii, aby klienci banków byli zainteresowani takim rozwiązaniem, to propozycja instytucji finansowych powinna stanowić dla konsumentów realną wartość rekompensującą rozwiązania alternatywne.
Jak zwrócił uwagę Chróstny, konsumenci powinni jednak zostać "poinformowani w możliwie pełny i rzetelny sposób o skutkach zmiany warunków umowy kredytowej, w tym podstawie ukształtowania wysokości rat i ryzykach z tym związanych (np. ryzyko stopy procentowej)".
"Wyjście z rozwiązaniami korzystnymi dla kredytobiorców, spotkanie się choćby w połowie drogi, ale tu i teraz – dla wielu z kredytobiorców walutowych jest tym, na co czekają od wielu lat. Żywię nadzieję, że tym razem banki zachowają się odpowiedzialnie i pozytywnie odpowiedzą na apel przewodniczącego KNF, wypracowując rozwiązanie, które zyska szeroką akceptację konsumentów" - podkreślił prezes UOKiK. (PAP)
autorka: Małgorzata Werner-Woś
mww/ mk/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 26.02.2021, 07:33 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Hisense wprowadza nowy 116-calowy telewizor UX TV z technologią RGB-MiniLED z oszałamiającą precyzją kolorów
- 09.07.2025, 11:42
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Kantar Polska: rośnie liczba konsumentów jabłek
Wiosna przyniosła znaczące wzrosty ilości konsumentów jabłek. Realizowany przez Kantar Polska monitoring konsumpcji owoców i warzyw, pokazuje, że coraz więcej Polaków je jabłka. Pierwsze oznaki poprawy koniunktury odnotowano zimą, porównując „styczeń do stycznia” po raz pierwszy od lat ilość konsumentów nie spadła. Wiosna przyniosła pierwsze od 5 lat, od kiedy prowadzone są comiesięczne badania, znaczące wzrosty ilości konsumentów. Wyniki komentują sadownicy.- 09.07.2025, 11:14
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Towarzystwo Rozwoju Sadów Karłowych
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ