Newsletter

PRÓCHNIK SA (24/2016) Przyjęcie założeń nowej strategii Spółki w zakresie rozwoju segmentu online.

15.11.2016, 09:20aktualizacja: 15.11.2016, 09:20

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 24/2016

Zarząd spółki Próchnik Spółka Akcyjna ("Spółka"), informuje o podjęciu w dniu 15 listopada 2016 r. uchwały w sprawie przyjęcia założeń nowej strategii Spółki w zakresie rozwoju internetowych kanałów dystrybucji. Strategia zakłada podjęcie przez Spółkę szeregu działań w latach 2016-2018.

Cele strategiczne

Strategia zakłada podjęcie działań w celu rozwoju internetowych kanałów sprzedaży, a tym samym dotarcia do nowych grup docelowych.

Sposób realizacji

Cele strategiczne w zakresie rozbudowy kanałów internetowych mają zostać osiągnięte w pierwszym etapie poprzez planowane przejęcia przez Spółkę 3 podmiotów - operatorów sklepów internetowych i platformy e-commerce o łącznej przewidywanej sprzedaży w 2016 roku w wysokości około 6 mln zł.

Perspektywa finansowa strategii

Zgodnie ze strategią, realizacja przejęć pozwoli na osiągnięcie przychodów Spółki w kanale internetowym w wysokości ok. 20 milionów złotych w 2017 roku i ok. 30 milionów złotych w 2018 roku. Spółka zakłada, że w efekcie rozbudowy kanałów internetowych osiągnięty zostanie pozytywny efekt również w tradycyjnym obszarze sprzedaży (efekt ROPO - "Research Online Purchase Offline").

Źródła finansowania strategii

Strategia zakłada sfinansowanie akwizycji podmiotów z segmentu e-commerce ze środków własnych Spółki oraz środków planowanych do pozyskania z nowej emisji akcji Spółki. W tym celu Zarząd ma zamiar zwołać Walne Zgromadzenie i zaproponować podjęcie przez akcjonariuszy Spółki uchwały upoważniającej Zarząd do emisji do 12 mln nowych akcji w ramach kapitału docelowego.

Powyższą strategię opracowano w oparciu o następujące założenia:

- Rosnący udział kanału e-commerce w sprzedaży detalicznej ogółem oraz dynamika rozwoju tego kanału.

- Analizę grupy docelowej Próchnik S.A. oraz perspektywicznych, docelowych grup klientów.

- Przewidywane korzyści synergiczne z wykorzystania zasobów przejmowanych podmiotów (posiadane marki, bazy klientów oraz potencjał generowany przez nie).

- Zbudowane przez Spółkę kompetencje w zakresie dystrybucji oraz marketingu internetowego, znajdujące odzwierciedlenie w dotychczasowych wynikach sprzedaży własnych marek.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 15.11.2016, 09:20
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ