Newsletter

Programy lojalnościowe i promocje w oczach polskich rolników

20.12.2018, 11:42aktualizacja: 20.12.2018, 11:42

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Korzystanie z programów lojalnościowych
Korzystanie z programów lojalnościowych
Jak wynika z badania e-Agribus, poświęconego zakupom produktów rolniczych, prawie 50 proc. rolników korzysta z promocji. Jednocześnie aż 75 proc. ankietowanych nigdy nie korzystało z rolniczego programu lojalnościowego - takie wnioski pochodzą z badania zrealizowanego na zlecenie Banku BGŻ BNP Paribas przez Martin&Jacob.

Rolnicy pragmatyczni w ocenie promocji

Dla 51 proc. badanych argumentem decydującym o skorzystaniu z promocji jest niższa cena produktów. Próby kuszenia rolników nagrodami rzeczowymi, działają na niewielką grupę odbiorców. Rolnicy korzystają z promocji najchętniej wtedy, kiedy pozwala im ona obniżyć koszty zakupów potrzebnych w gospodarstwie.

Z badań wynika także, że rolnicy oczekują promocji na nawozy (prawie 60 proc.), środki ochrony roślin (około 40 proc.) oraz części zamienne do maszyn (27 proc.). Duże znaczenie ma dla tej grupy znajomość produktu. Nie zawsze musi być to jednak osobiste, fizyczne doświadczenie. Rolnicy chętnie czytają opinie innych właścicieli gospodarstw na forach internetowych (39 proc.) i konsultują je z rodziną oraz ze znajomymi (24 proc.).

Mała popularność rolniczych programów lojalnościowych

75 proc. rolników nigdy nie korzystało z programu lojalnościowego dedykowanego produktom rolniczym. Badani widzą więcej wad niż korzyści w programach lojalnościowych. W grupie rolników korzystających z programów lojalnościowych, 61,6 proc. ocenia je źle. Najbardziej zniechęcające dla respondentów są zbyt długi czas zbierania punktów oraz ich niska wartość.

„Rozbieżność interesów między firmami oferującymi programy lojalnościowe, a rolnikami wynika z niedopasowania oferty. Firmy traktują programy lojalnościowe jako instrumenty budowania lojalności w dłuższym okresie, a rolnicy jako źródło dodatkowych korzyści o natychmiastowym charakterze” - mówi Maciej Piskorski, dyrektor Departamentu Produktów Agro w Banku BGŻ BNP Paribas.

W opinii 55 proc. rolników, najbardziej pożądanymi nagrodami w programach lojalnościowych są narzędzia i akcesoria rolnicze.

Informacja o badaniu

Badania przeprowadzone przez Martin & Jacob na zlecenie Banku BGŻ BNP Paribas, na losowej próbie użytkowników portali rolniczych, metodą CAWI, w oparciu o model Real Time Sampling (RTS). Reprezentatywność, ze względu na areałową klasę wielkości gospodarstwa, uzyskano dzięki zastosowaniu wagi analitycznej uwzględniającej 4 kategorie powierzchniowe.

Fala „Promocje w oczach rolników” 20.09 - 14.10.2018 roku, N= 620.

Fala „Programy lojalnościowe w rolnictwie” 23.10 - 20.11.2018 roku, N=389.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 20.12.2018, 11:42
Źródło informacji Martin & Jacob
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ