Newsletter

PRZEDSIĘBIORSTWO MODERNIZACJI URZĄDZEŃ ENERGETYCZNYCH REMAK SA (26/2016) Żądanie wypłaty z gwarancji bankowej

03.10.2016, 17:43aktualizacja: 03.10.2016, 17:43

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 26/2016

Zarząd REMAK SA ("Emitent") informuje, iż w dniu 3 października 2016 roku otrzymał od Banku Pekao S.A. zawiadomienie o wpłynięciu żądania Polimex-Mostostal S.A. ("Zamawiający") wypłaty środków z udzielonej przez ten bank w dniu 31 sierpnia 2015 roku gwarancji bankowej należytego wykonania umowy.

Gwarancja została ustanowiona zgodnie z postanowieniami umowy PXM/PW/BZ/76.00141/1000386653/2015/1100465 z dnia 19 marca 2015 roku na montaż mechaniczny zespołu 2 elektrofiltrów ESP dla nowego bloku energetycznego nr 11 w Elektrowni Kozienice. O zawarciu tej umowy Emitent informował w raporcie bieżącym nr 12/2015 i 16/2015.

W trakcie realizacji powyższej umowy Emitent uzyskał w dniu 21 lipca 2016 roku Protokół Odbioru Końcowego. Tym samym Emitent nabył uprawnienie do przedłożenia Zamawiającemu - w miejsce dotychczasowej gwarancji z dnia 31 sierpnia 2015 roku nowej gwarancji jakości i rękojmi. Ta ostatnia została dostarczona Zamawiającemu w dniu 15 września 2016 roku.

Zamawiający bezpodstawnie twierdzi, iż Protokół Odbioru Końcowego nie został należycie podpisany, co zdaniem Zamawiającego oznacza, iż Emitent nie wykonał przedmiotu umowy. Zamawiający zażądał w związku z tym przedłużenia gwarancji należytego wykonania z dnia 31 sierpnia 2015 roku, a wobec odmowy Emitenta, złożył żądanie wypłaty z tejże gwarancji.

Emitent otrzymał zawiadomienie o tym fakcie od banku Pekao S.A. dnia 3 października 2016 roku. Jednocześnie bank wezwał Emitenta do zapewnienia w ciągu trzech dni od otrzymania w/w zawiadomienia środków na rachunku bankowym Emitenta w wysokości określonej w wezwaniu, tj. kwoty 1.906.563,85 zł.

Zdaniem Emitenta brak jest jakichkolwiek podstaw do uznania żądania wypłaty środków z gwarancji bankowej za uzasadnione. W pierwszej kolejności Emitent wskazuje, iż posiadany Protokół Odbioru Końcowego został należycie sporządzony i podpisany, a wszelkie prace określone w umowie zostały wykonane i odebrane przez Zamawiającego tymże Protokołem. Po drugie w/w Umowa nie daje Zamawiającemu żadnych podstaw do żądania wydłużenia gwarancji z dnia 31 sierpnia 2015 roku.

Zarząd spółki informuje nadto, iż za pośrednictwem kancelarii prawnej złoży przeciwko Polimex-Mostostal S.A. pozew z tytułu bezpodstawnego i niezgodnego z umową skorzystania z gwarancji bankowej.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 03.10.2016, 17:43
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ