Newsletter

Przychód operacyjny Suning.com za pierwszy kwartał wzrasta o 25,44% do 62,2 miliarda RMB

06.05.2019, 11:20aktualizacja: 06.05.2019, 11:20

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

NANJING, Chiny, 2 maja 2019 r. /PRNewswire/ -- Dnia 29 kwietnia firma Suning.com (002024.SZ), wiodący w Chinach detalista O2O będący w posiadaniu Suning Holdings Group, opublikowała sprawozdanie finansowe za pierwszy kwartał roku 2019. Sprawozdanie wykazało, że strategia handlu detalicznego smart firmy nadal przyczynia się do jej szybkiego wzrostu. Przychód operacyjny w pierwszym kwartale wyniósł 62,242 miliardy RMB, co stanowi wzrost o 25,44% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym. Sprzedaż we wszystkich kanałach sięgnęła 86,926 miliardów RMB, z czego sprzedaż w sklepie internetowym Suning była o 40,87% większa niż w tym samym okresie w roku ubiegłym. W pierwszym kwartale firma Suning osiągnęła zysk netto na poziomie 136 milionów RMB.

Sieć detaliczna typu omnichannel źródłem podwójnego bodźca wzrostu

W pierwszym kwartale roku 2019 ogólny krajowy rynek konsumencki wciąż charakteryzował się potencjałem do wzrostu. Pomimo mniej stabilnych warunków rynkowych działalność w sieci i w sklepach tradycyjnych firmy Suning utrzymała stosunkowo wysoki poziom wzrostu dzięki ciągłemu wdrażaniu strategicznego planu rozwoju sieci biznesowej.

Na rynku tradycyjnym firma Suning nadal kontynuuje ekspansję na dużą skalę. Z dniem 31 marca 2019 r. firma była w posiadaniu 9758 sklepów i 2571 sklepów franczyzowych. Poprzez optymalizację struktury sklepów i produktów firma ciągle podnosi jakość zarządzania sklepami. Spośród wszystkich placówek sklep Redbaby stopniowo dojrzewał, a przychód ze sprzedaży wzrósł o 15,70% w porównaniu do tego samego okresu w zeszłym roku.

W sieci tempo wzrostu sprzedaży firmy Suning wyraźnie przekroczyło średnią branżową dzięki polepszonej synergii przemysłowej i lepszej wydajności uzyskanej przez integrację zasobów. W pierwszym kwartale roku 2019 transakcje na platformie internetowej Suning.com sięgnęły 54,124 miliarda RMB, co stanowi wzrost o 36,09% w porównaniu do tego samego okresu w zeszłym roku. Sprzedaż produktów we własnych sklepach wyniosła 37,909 miliarda RMB, co odpowiada wzrostowi o 40,87% w porównaniu do tego samego okresu w zeszłym roku. Transakcje na otwartych platformach sięgnęły 16,215 miliarda RMB. Ponadto sprawozdanie za pierwszy kwartał wykazało także fakt, że z dniem 31 marca w systemie sprzedaży detalicznej firmy zarejestrowanych było 422 miliony użytkowników.

Strategia portfela produktów we wszystkich kategoriach zwiększa konkurencyjność

W pierwszym kwartale firma ustanowiła pięć dużych grup produktów, w tym artykuły gospodarstwa domowego, elektronika konsumencka, produkty szybkozbywalne, odzież i akcesoria oraz przedmioty międzynarodowe w celu ujednolicenia zarządzania produktami. Firma Suning dodatkowo wzmocniła możliwości zasilania innych produktami 3C, artykułami gospodarstwa domowego i w innych kategoriach premium, jednocześnie przyspieszając integrację i ekspansję łańcuchów dostaw produktów szybkozbywalnych, świeżych produktów spożywczych i towaru ogólnego.

Jeżeli chodzi o 3C i duże artykuły gospodarstwa domowego, firma Suning wprowadziła na rynek ponad 10 nowych produktów inteligentnych, w tym klimatyzatory, roboty zamiatające i słuchawki inteligentne. Firma założyła także fundusz Suning Eco-chain Fund i ośrodek Biu+Joint Laboratory wspierające innowacyjne przedsiębiorstwa w rozwoju inteligentnego sprzętu i ciągłej optymalizacji produktów, technologii i doświadczenia użytkowników.

W zakresie dóbr szybkozbywalnych firma Suning stale wzmacnia markę i osiągnęła wzrost w kanale sieciowym i tradycyjnym przez scentralizowane zakupy, nabywanie towarów wyłącznie bezpośrednio od producentów i współpracę strategiczną, co także przyczyniło się do rozwoju sieci sklepów tradycyjnych. W tym samym okresie firma Suning dodatkowo zoptymalizowała zarządzanie łańcuchem dostaw w sklepach internetowych i tradycyjnych przez nabycie sieci 37 Wanda, co było dużym sukcesem strategii operacyjnej portfela produktów wszystkich kategorii Suning.

Wysoki poziom inwestycji w logistykę, finanse i technologię

W pierwszym kwartale firma Suning nadal zwiększała poziom inwestycji w logistykę, finanse, technologię i budowanie innych kluczowych możliwości leżących u podstaw solidnego rozwoju na następną dekadę.

Pod względem infrastruktury logistycznej z końcem marca 2019 r. całkowita powierzchnia magazynów i powiązanych ośrodków wsparcia Suning Express i Daily Express wyniosła 9,64 miliony metrów kwadratowych, a firma miała do dyspozycji 26 700 centrów dostaw ekspresowych.

W pierwszym kwartale inwestycje w działalność powiązaną z finansami konsumenckimi wzrosły o 229,66% w porównaniu do tego samego okresu w ubiegłym roku, a inwestycje w działalność finansowania łańcucha dostaw wzrosły o 78,01%. Dział Suning Finanse został okrzyknięty jednym z czołowych 50 przedsiębiorstw technologii finansowych w Chinach przez KPMG za rok 2018, a rozwiązanie Suning Paypassport zdobyło certyfikat krajowego przedsiębiorstwa zaawansowanych technologii.

Firma Suning nadal dużo inwestowała w badania i rozwój, a budżet ten wzrósł o 81,79% w pierwszym kwartale w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym. Na początku roku 2019 miało miejsce oficjalne ustanowienie Suning Technology Group, a w styczniu dział wdrożył pierwsze rozwiązanie Smart Retail Brain, które umożliwia nawiązywanie połączeń między konsumentami, dostawcami usług i kanałów detalicznych, producentami i nie tylko w całym łańcuchu przemysłowym.

O Suning

Powstała w 1990 roku firma Suning jest jednym z wiodących przedsiębiorstw handlowych w Chinach z dwoma publicznymi spółkami w Chinach i Japonii. W 2018 r. firma Suning Holdings zajęła drugie miejsce w rankingu 500 największych chińskich firm niebędących w posiadaniu rządowym z rocznym przychodem na poziomie około 80,85 miliarda USD (557,9 miliarda RMB). Wypełniając misję „przewodzenia ekosystemowi we wszystkich branżach przez tworzenie elitarnej jakości życia dla wszystkich", firma Suning wzmocniła i poszerzyła kluczową działalność w ośmiu branżach wertykalnych: Suning.com, logistyka, usługi finansowe, technologia, nieruchomości, sport, media i rozrywka oraz inwestycje. Suning.com znajduje się na liście czołowych 500 przedsiębiorstw Fortune Global za rok 2018. Dodatkowe informacje można znaleźć na stronie www.suningholdings.com.

Źródło: Suning Holdings Group

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 06.05.2019, 11:20
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii