Newsletter

Przychody GWM za pierwszą połowę 2021 r. wyniosły 61,9 mld CNY

03.09.2021, 15:30aktualizacja: 03.09.2021, 15:33

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

GWM
GWM

BAODING, Chiny, 3 września 2021 r. /PRNewswire/ -- W dniu 27 sierpnia firma Great Wall Motor Company Limited (GWM) opublikowała raport finansowy za pierwsze półrocze 2021 r. W okresie od stycznia do czerwca bieżącego roku przychody brutto GWM osiągnęły poziom 61928 mld CNY, przy wzroście rok do roku wynoszącym 72,36%; zysk netto wyniósł 3529 bn CNY, przy wzroście rok do roku równym 207,87%.

Wzrost przychodów wraz ze wzrostem zysku netto można przypisać stałemu zwiększaniu przez GWM zarówno wielkości sprzedaży gotowych samochodów, jak i średniej ceny sprzedaży jednego pojazdu. W pierwszej połowie 2021 r. nastąpił gwałtowny wzrost sprzedaży końcowej GWM. Firma sprzedała 614389 nowych pojazdów, przy wzroście sprzedaży rok do roku wynoszącym 53,68%. Systematycznie wzrasta również zdolność do tworzenia marek z segmentu premium, a średnia cena sprzedaży jednego pojazdu wyniosła 100800 CNY, przy wzroście sprzedaży rok do roku na poziomie 12,15%. Gromadzenie doświadczenia dzięki ciągłemu wdrażaniu technologii przyszłości jest również kluczowym czynnikiem w kontekście utrzymania wzrostu wielkości sprzedaży GWM. W pierwszej połowie 2021 r. firma zainwestowała blisko 2,9 mld CNY w badania naukowe i technologiczne oraz działania rozwojowe, co oznacza wzrost o 63,15% w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. Inwestycja ta umożliwiła szybsze wprowadzenie w ramach nowych produktów technologii przyszłości, takich jak wydajne zasilanie paliwem, inteligentna jazda i inteligentna kabina, a także pogłębienie innowacji w zakresie nowej energii i inteligentnych technologii.

Dzięki znakomitym wynikom uzyskanym dla pojazdów trzeciej generacji: HAVAL H6, HAVAL JOLION, GWM POER i innych globalnych modeli na rynkach zagranicznych, w tym w Rosji, Australii, Chile i RPA, sprzedaż zagraniczna GWM po raz kolejny osiągnęła rekordową wartość ‒ w pierwszej połowie roku firma sprzedała na zagranicznych rynkach łącznie 61559 pojazdów, notując wzrost w skali roku na poziomie 133,24%, co dodatkowo przyczyniło się do poprawy wyników półrocznych. Biorąc pod uwagę znaczny popyt na rynkach światowych, GWM stawia sobie nowy cel strategiczny, jakim jest osiągnięcie wielkości sprzedaży zagranicznej na poziomie 1 miliona pojazdów w 2025 r., konsekwentnie podejmując działania w tym kierunku. W ostatnim czasie GWM i Daimler Group podpisały porozumienie w sprawie przejęcia fabryki Erasemapolis w Brazylii. Posunięcie to przyspieszy rozwój GWM na rynku Ameryki Południowej. Jednocześnie GWM wkroczyła ze swoimi produktami: HAVAL H6 trzeciej generacji, HAVAL JOLION i GWM POER na rynki zamorskie, w tym do Nepalu, Iraku i Brunei oraz kontynuowała ekspansję na rynkach Azji Południowej, Bliskiego Wschodu i Stowarzyszenia Narodów Azji Południowo-Wschodniej (ASEAN).

Przyjmując Strategię 2025 jako zasadę przewodnią oraz stawiając sobie za cel przekształcenie się w „globalną firmę technologii mobilności”, GWM będzie nadal podejmować wszelkie możliwe wysiłki i pokonywać występujące trudności, aby promować nieustanną poprawę pozycji marki produktów oraz potencjału naukowo-technologicznego w ramach badań i rozwoju, a także pogłębiać swój globalny rozwój i dążyć do osiągnięcia nowych celów rozwojowych.

Zdjęcie - https://mma.prnewswire.com/media/1608081/GWM_s_Revenue_in_the_First_Half_of_2021_Reached_CNY_61_9_Billion.jpg

Źródło: GWM

Źródło informacji: PR Newswire

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 03.09.2021, 15:30
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ