Newsletter

PZU: patriotyzm gospodarczy to stabilizacja rynku i społeczna odpowiedzialność w trudnych czasach

05.05.2021, 17:00aktualizacja: 05.05.2021, 17:29

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PAP MediaRoom - Kadr z filmu
PAP MediaRoom - Kadr z filmu
„Efektywne prowadzenie biznesu, m.in. przynoszące państwu duże wpływy z CIT i dywidend, finasowanie polskich firm, zwłaszcza w kryzysie, to praktyczny wymiar naszego patriotyzmu gospodarczego” – podkreśliła Małgorzata Sadurska, członek zarządów PZU i PZU Życie podczas panelu pierwszego dnia Kongresu 590.

Zdaniem uczestników panelowej dyskusji pt. „Patriotyzm gospodarczy: jak plany inwestycyjne Spółek Skarbu Państwa mogą przyczynić się do wzrostu gospodarczego?” patriotyzm gospodarczy to nie tylko świadome wybory konsumentów, by kupować polskie produkty. To przede wszystkim codzienne działanie i biznesowe decyzje polskich przedsiębiorstw, w szczególności dużych podmiotów, aktywna współpraca pomiędzy nimi oraz społeczna odpowiedzialność, istotna szczególnie w trudnych, kryzysowych czasach. 

„Każdy obywatel może wybierać polskie produkty i być patriotą, ale państwo też może być patriotyczne gospodarczo, po to, żeby wzmacniać polską obecność w gospodarce” – zaznaczył Jacek Sasin, wicepremier, minister aktywów państwowych. Wicepremier dodał, że kołem zamachowym wzrostu gospodarczego są właśnie spółki Skarbu Państwa. 

„15 największych spółek Skarbu Państwa corocznie odprowadza do budżetu prawie 1/5 podatku dochodowego od osób prawnych (CIT)” – zauważyła Małgorzata Sadurska i dodała, że jednym z największych płatników podatku dochodowego jest PZU, które w 2020 roku wykazało ponad 670 mln zł z tytułu CIT, a biorąc pod uwagę całą grupę kapitałową PZU wraz z bankami Pekao i Allior – do budżetu państwa trafiło ponad 1,5 mld zł. 

Według Małgorzaty Sadurskiej jednym z przejawów patriotyzmu gospodarczego jest dbałość o utrzymanie zatrudnienia, zwłaszcza w obliczu kryzysu. „PZU S.A. i PZU Życie zatrudniają ponad 10 tys. osób, w przypadku całej grupy kapitałowej jest to ok. 40 tys. pracowników. To pokazuje jak ważną, stabilizującą rolę na rynku pracy spełniają SSP” – zaznaczyła.

Przejawem odpowiedzialności społecznej Grupy PZU było wsparcie w postaci środków i sprzętu o wartości ponad 25 mln zł dla szpitali jednoimiennych, stacji sanitarno-epidemiologicznych oraz innych służb walczących na pierwszej linii z pandemią. PZU odegrało również znaczącą rolę wspierając swoimi konsultantami i lekarzami program Domowej Opieki Medycznej resortu zdrowia oraz infolinię organizującą pomoc dla seniorów, a także infolinię Narodowego Programu Szczepień. 

W opinii Małgorzaty Sadurskiej patriotyzm gospodarczy to również idea solidaryzmu, która w praktyce powinna przekładać się na aktywną współpracę pomiędzy spółkami Skarbu Państwa. 

„Ubezpieczamy siebie, swój majątek jako spółka SP u polskiego ubezpieczyciela, korzystamy z produktów bankowych w bankach z polskim kapitałem, zaopatrujemy się w paliwo na polskich stacjach, korzystamy z opieki medycznej dla swoich pracowników w PZU Zdrowie po to, żeby ta synergia pozostała w Polsce i żeby przekładała się z jednej strony na dywidendę dla Skarbu Państwa, z drugiej strony tworzyła wspólny system opieki nad polskim obywatelem, dostarczania mu różnych produktów od polskich firm” – powiedziała Małgorzata Sadurska. 

W ocenie wicepremiera Jacka Sasina istotna dla przyszłości spółek Skarbu Państwa jest wizja ekspansji podmiotów gospodarczych, poprzez proces konsolidacji, fuzje i przejęcia. 

„Efektem trwającej konsolidacji w sektorze paliwowym będzie bardzo silny podmiot polski z dominującym kapitałem państwa, który będzie mógł konkurować z dużymi podmiotami zagranicznymi” – podkreślił Jacek Sasin.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji 05.05.2021, 17:00
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii