Pobierz materiał i Publikuj za darmo

"Istotnie rozwiniemy produkty regularnego inwestowania (PPE/PPK) i produkty pasywne. Będziemy oferować selektywne produkty inwestycyjne oparte na modelach współinwestowania z PZU - sprzedajemy to, w co sami wierzymy" - napisano w nowej strategii na lata 2021-2024.
Dodano, że grupa będzie konsekwentnie wykorzystywać swój potencjał przez synergie produktowe i dystrybucyjne między TFI PZU i bankami Grupy, co przełoży się na ograniczenie kosztów.
"Zapewnimy wzrost wartości aktywów pod zarządzaniem i zwiększenie przychodów, dzięki m.in. dywersyfikacji dystrybucji, kontynuacji digitalizacji procesów sprzedażowych (inPZU), rozwojowi sprzedaży usług zarządzania aktywami w dobie niskich stóp procentowych oraz wprowadzeniu funduszy pasywnych do dystrybucji zewnętrznej. Nie wykluczamy przejęć atrakcyjnych z perspektywy Grupy PZU podmiotów na rynku funduszy inwestycyjnych, jak również opcji synergii organizacyjnych, sprzedażowych i kosztowych, w ramach Grupy PZU" - czytamy w strategii.
PZU planuje, że na koniec 2024 r. grupa osiągnie najwyższy, od czasu debiutu na GPW, wynik netto, w wysokości ok. 3,4 mld zł, co oznacza ok. 79-proc. wzrost w stosunku do 2020 r. Znacząca poprawa wyniku będzie możliwa m.in. dzięki wzrostowi kontrybucji Banku Pekao i Alior Banku.
"Spodziewamy się, że w okresie realizacji strategii powrócimy do trendu wzrostowego w zakresie szacowanego wpływu Banku Pekao i Alior Banku na wynik netto Grupy PZU do poziomu ok. 0,8 mld zł, co oznacza ponad 7-krotny wzrost w stosunku do 2020 r." - wskazano w strategii. (PAP)
autor: Łukasz Pawłowski
pif/ mmu/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 25.03.2021, 18:34 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Rozszerzona odpowiedzialność producenta to wyzwanie dla producentów, samorządów, branży odpadowej i recyklerów PAP
Dla nas najważniejszym elementem ostatnich dni i tygodni jest rozszerzona odpowiedzialność producenta, ponieważ dotyka ona całego obiegu materiałowego: od producentów, przez samorządy, branżę odpadową, po recyklerów – podkreślił Kamil Majerczak, CEO PreZero w Polsce, podczas XXXIV Forum Ekonomicznego w Karpaczu.- 15.09.2025, 11:41
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
XXXIV Forum Ekonomiczne w Karpaczu - wiodąca platforma dialogu
Ponad 6 tysięcy gości przyjechało na XXXIV Forum Ekonomiczne w Karpaczu, które odbyło się w dniach 2-4 września 2025 roku. Przez trzy dni przedstawiciele polityki, biznesu, ekonomii, nauki i kultury z ponad 50 krajów świata debatowali o najważniejszych wyzwaniach współczesności, koncentrując się wokół hasła przewodniego tegorocznego Forum: „Czas transformacji - jaka będzie Europa przyszłości?”.- 15.09.2025, 11:40
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Fundacja Instytut Studiów Wschodnich
-
Image
Maczfit i smaki dzieciństwa
Każdy z nas ma w pamięci zapachy i smaki, które przenoszą nas do beztroskich lat dzieciństwa. Wystarczy je przywołać, by znów poczuć się jak dziecko - siedzące przy kuchennym stole i czekające na ulubione danie przygotowane z sercem przez mamę czy babcię. Aromat drożdżowych racuchów unoszący się w kuchni, kremowy budyń z cynamonem jedzony prosto z rondelka, gorąca zupa pomidorowa czy makaron z truskawkami i śmietaną - właśnie takie dania zapamiętujemy na całe życie. Są częścią naszych historii i rodzinnych tradycji.- 15.09.2025, 10:46
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Maczfit
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ