Newsletter

Raport Amazon o ochronie marek 2022 - walka z podróbkami trwa

06.04.2023, 11:17aktualizacja: 06.04.2023, 11:30

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Amazon
Amazon

Amazon opublikował coroczny Raport o ochronie marek, prezentując najnowsze dane o tym, jak wiodące w branży technologie i eksperci firmy coraz skuteczniej powstrzymują nieuczciwe podmioty i zapobiegają wprowadzeniu nieautentycznych produktów do globalnego łańcucha dostaw. W 2022 r. firma pomogła w wykryciu, przejęciu i wyeliminowaniu ponad 6 mln podróbek, zapobiegając tym samym ich dotarciu do klientów i ponownej sprzedaży na innym etapie łańcucha dostaw.

„Amazon zainwestował ponad 1,2 mld dolarów w ochronę swoich sklepów przed oszustwami i nadużyciami. Robimy wszystko, by zapewnić sprzedającym na Amazon ochronę ich marek, a kupującym dostęp do oryginalnych produktów. Bezpieczne zakupy są bowiem dla nas – poza szeroką ofertą, atrakcyjnymi cenami każdego dnia i szybką dostawą - kluczem do ciągłego budowania zaufania wśród konsumentów oraz drogą do dostarczania im doskonałych doświadczeń zakupowych” - podkreśla Mourad Taoufiki, Country Manager, Amazon.pl.

Maciej Ptaszyński, dyrektor generalny PIH podkreśla jednocześnie ogromne znaczenie walki z podróbkami w kontekście rodzimych przedsiębiorców:

„Polscy eksporterzy potrzebują rozwiązań, które w zdigitalizowanym i globalnym świecie zabezpieczą ich prawa oraz zapewnią bezpieczeństwo. Aktywności podejmowane przez Amazon pozwalają wyróżnić się innowacyjnym przedsiębiorcom, zapewniając im jednocześnie ochronę przed nieuczciwymi praktykami”.

Z kolei Karolina Opielewicz, z-ca dyrektora generalnego KIG wskazuje na kolejny ważny aspekt związany z prawem marek do ochrony:

„Naruszenie własności intelektualnej i praw autorskich to poważny problem dla wielu polskich przedsiębiorców. Narzędzia ochrony, które zapewnia Amazon, pozwalają im skupić się na rozwoju biznesu, podnosząc efektywność przedsiębiorców oraz ich konkurencyjność na rynku”.

W Raporcie Amazon o ochronie marek podkreślono osiągnięcia firmy w czterech kluczowych obszarach:

1) wszechstronnych, proaktywnych kontrolach służących ochronie sklepów Amazon,

2) efektywnych narzędziach do ochrony marek,

3) pociąganiu nieuczciwych podmiotów do odpowiedzialności,

4) edukacji oraz wspieraniu klientów.

Coraz skuteczniejsze powstrzymywanie nieuczciwych podmiotów

W 2022 r. Amazon powstrzymał ponad 800 tys. prób utworzenia kont sprzedażowych przez oszustów, uniemożliwiając im tym samym wystawienie nieautentycznych produktów do sprzedaży na Amazon, co wskazuje na spadek względem 2021 r. (2,5 mln prób).

„Bezpieczeństwo jest podstawą budowania zaufania wśród naszych klientów, dlatego bardzo mocno stawiamy na narzędzia zapobiegawcze, aby przeciwdziałać oszustwom i nadużyciom zanim dotkną one klienta. Z drugiej strony, jesteśmy aktywnym i zaangażowanym interesariuszem w walce z podrabianymi, nielegalnymi czy też niebezpiecznymi towarami, którą prowadzimy wspólnie z naszymi partnerami z branży detalicznej, dostawcami usług logistycznych, właścicielami praw oraz w ramach współpracy sektora publicznego i prywatnego” - podkreśla Aleksandra Borycka, Head of Marketplace Amazon.pl.

Rosnące wykorzystanie narzędzi ochrony marki

W 2022 r. Amazon kontynuował prace związane z ulepszaniem zautomatyzowanych narzędzi ochrony, służących firmom wpisanym do Rejestru marek [ang. Brand Registry]. Jednocześnie rósł udział firm w programach Amazon dedykowanych bezpieczeństwu sprzedaży, przy jednoczesnym spadku o 35 proc. r/r liczby naruszeń zgłoszonych zasadnie przez firmy wpisane do Rejestru.

Pociąganie fałszerzy do odpowiedzialności i powstrzymywanie ich przed niezgodnym z prawem wykorzystywaniem e-sklepów

W 2022 r. jednostka Amazon ds. Zwalczania Podróbek [ang. Counterfeit Crim Unit, CCU] pozwała lub zgłosiła podejrzenia w stosunku do ponad 1,3 tys. przestępców w USA, Wielkiej Brytanii, UE i Chinach. Amazon kontynuował również współpracę z firmami i organami ścigania, by powstrzymywać nieuczciwe podmioty.

Lepsza edukacja konsumencka

Amazon zatrudnia ponad 15 000 pracowników zajmujących się ochroną klientów, marek, partnerów handlowych i swojego sklepu przed podróbkami, oszustwami i innymi formami nadużyć. We współpracy z amerykańską Izbą Handlu i służbą celną USA [ang. Customs and Border Protection, CBP] firma przygotowała kampanie informacyjne dla konsumentów dotyczące bezpiecznych zakupów i autentycznych produktów, uczulając ich na szkody i zagrożenia związane z zakupem podróbek. Z kolei w Polsce Amazon zaangażowany był w 2022 roku w ogólnopolską kampanię „Żyj oryginalnie”, zainicjowaną przez Fundację Forum Konsumentów.

Więcej informacji można znaleźć na blogu Amazon.

Źródło informacji: Amazon

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 06.04.2023, 11:17
Źródło informacji Amazon
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ