Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Autorki, Kamila i Kinga Pierzchała, przeprowadziły badanie na próbie 130 osób w wieku od 18 do 30 lat, w większości z dużych miast.
Zgodnie z raportem, ankietowani kupując ubrania w nieznacznym stopniu kierują się aspektami etycznymi i ekologicznymi. 90 proc. nie sprawdza, czy ubrania mają certyfikaty gwarantujące poszanowanie postulatów mody etycznej (np. godnych warunków pracy i wynagrodzenia pracownikom), 57 proc. nie interesują certyfikaty mody ekologicznej (np. odzież szyta z odnawialnych materiałów). Trzy piąte młodych konsumentów zadeklarowało, że nie zna marek odzieżowych, które tworzą ubrania w sposób „zrównoważony”.
Najważniejsze dla konsumentów są: cena (93,8 proc.), marka (51,5 proc.) i trendy modowe (50,8 proc.). Na podjęcie decyzji o zakupie w mniejszym stopniu wpływają kraj pochodzenia produktu (8,5 proc.), certyfikaty (6,9 proc.), reklama (6,9 proc.) oraz jakość (6,9 proc.).
Młodzi konsumenci decydują się na zakup odzieży głównie dlatego, że chcą mieć coś nowego w szafie (60 proc.) i zużyli posiadane już ubrania (53,8 proc); chcą też wykorzystać promocje i przeceny.
Respondenci są raczej świadomi (42,3 proc.) lub w pełni świadomi (32,3 proc.), że produkcja odzieży wpływa negatywnie na środowisko naturalne. 9,2 proc. przebadanych ocenia, że produkcja odzieży zdecydowanie nie ma wpływu na środowisko naturalne. (PAP)
autor: Beata Kołodziej
bko/ pad/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 21.02.2021, 11:00 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Infineon successfully completes acquisition of Marvell's Automotive Ethernet business
- Acquisition boosts Infineon’s position in software-defined vehicles and expands global leadership in automotive semiconductors
- Additional growth opportunities anticipated with physical AI applications such as humanoid robots
- Acquisition adds design-win pipeline of around US$4 billion by 2030 with significant potential for future revenue growth- 14.08.2025, 15:43
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS
-
ZUS: wakacyjna praca studenta - jakie składki, jakie świadczenia? - komentarz ekspercki PAP
Pracodawcy chętnie zatrudniają studentów na zlecenie nie tylko w wakacje, ale przez cały rok - tym bardziej, że za studentów do 26. roku życia nie muszą płacić składek z tytułu umowy. Warto jednak wiedzieć, jakie świadczenia się należą, jeśli składki na ubezpieczenia społeczne są odprowadzane - informuje Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS).- 14.08.2025, 13:48
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Suntory rozszerza współpracę z Rimini Street w celu stworzenia innowacyjnej aplikacji mobilnej wspierającej dobrostan adresowanej do klientów z całego świata
Firma Suntory, która korzysta już ze specjalistycznego doświadczenia i ogromnych korzyści płynących z Rimini Support™ dla Oracle, wybiera rozwiązanie Rimini Consult™ w celu szybkiego wprowadzenia na rynek nowej platformy adresowanej do klientów, opartej na obecnie wykorzystywanych systemach Oracle.- 14.08.2025, 12:38
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ