Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Redaktor Wojciech Kaźmierczak, który prowadzi praktyczne warsztaty dziennikarskie w ramach III edycji Prasowej Akademii Pieniądza przygotował dekalog dziennikarza ekonomicznego. To 10 zasad, które powinny być kompleksowo uwzględnione, by powstał rzetelny materiał gospodarczy.
Otwiera je zalecenie dostosowania materiału do odbiorcy. „Inaczej wszakże należy informować analityka w biurze maklerskim, inaczej przedsiębiorcę, czy emeryta” – zaznacza Kaźmierczak i dodaje, że z tą zasadą ściśle wiąże się konieczność dostosowania zakresu tematycznego do celu, jaki sobie postawiliśmy.
„Czy przestrzegamy przed czymś, czy zachęcamy do czegoś, analizujemy problem, a może dokumentujemy zjawisko? Nie wolno pomieszać tych celów, bo prowadzi to do rozmycia tematyki” – wskazuje redaktor.
Kaźmierczak w swoim dekalogu zachęca też do przykładania się do tytułu i leadu materiału. „Każdy autor chce wszakże, by jego tekst został dostrzeżony. A badania wskazują, że przeciętny internauta jednemu tekstowi poświęca średnio 3,5 sekundy. Czyli przeczyta tytuł, ewentualnie jedno zdanie i - jeśli go nie zainteresuje - przejdzie dalej” – zaznacza Kaźmierczak.
Wśród jego zaleceń jest też posługiwanie się poprawną polszczyzną. „Chodzi o język prosty, ale nie prostacki, przyjazny dla odbiorcy” - podkreśla.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 06.03.2020, 14:38 |
Źródło informacji | Serwis Samorządowy PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
70 lat Totalizatora Sportowego: miliardy złotych na polski sport i kulturę PAP
Totalizator Sportowy (TS), który działa od roku 1955, przekazał przez 70 lat istnienia miliardy złotych na wsparcie polskiego sportu i kultury. To m.in. dofinansowanie infrastruktury sportowej w największych miastach Polski, ale i na szczeblu lokalnym. To także wspieranie kultury wysokiej, ale i tej masowej. Z okazji 70-lecia TS zainaugurował m.in. program „Gdy grasz, wszystko gra”, a do grona ambasadorów marki LOTTO dołączył znany koszykarz Marcin Gortat.- 16.09.2025, 12:41
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
GAC przyspiesza ekspansję na rynku europejskim, traktując Polskę jako punkt wyjścia
- 16.09.2025, 08:51
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Kolmar Korea tworzy „czyste piękno” dzięki przełomowym rozwiązaniom, od ekologicznych opakowań po prace badawczo-rozwojowe
• Jest laureatem międzynarodowych nagród za innowacje w obszarze opakowań, obejmujących papierowe tubki, papierowe opakowania do kosmetyków w sztyfcie i papierowe pojemniki.
• Kolmar plasuje się na 125. miejscu w rankingu magazynu TIME wyróżniającym "Najlepsze firmy na świecie pod względem zrównoważonego rozwoju 2025”, będąc jedyną koreańską firmą kosmetyczną na liście.- 16.09.2025, 08:50
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ