Newsletter

REDAN SA (10/2018) Wstępna informacja o sprzedaży Grupy Redan w marcu 2018 r.

06.04.2018, 09:12aktualizacja: 06.04.2018, 09:12

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 10/2018

Zarząd Redan S.A. informuje, iż:

Szacunkowa wartość skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży towarów zrealizowanych przez Grupę Redan w marcu 2018 r. wyniosła ok. 47 mln co oznacza wzrost o 7% w porównaniu do osiągniętych w tym samym okresie roku poprzedzającego. W ujęciu narastającym sprzedaż Grupy Kapitałowej Redan wyniosła ok. 122 mln zł i była nieznacznie wyższa w porównaniu do sprzedaży osiągniętej w tożsamym okresie roku poprzedniego.

Powierzchnia całej sieci sprzedaży Grupy Redan na koniec marca 2018 wyniosła 142,9 tys. m2, co oznacza wzrost o 1% w odniesieniu do marca 2017.

Segment dyskontowy

W segmencie dyskontowym poziom sprzedaży towarów w marcu 2018 r. wyniósł ok. 28 mln zł, co oznacza wzrost o 9% w porównaniu do marca roku poprzedniego. W ujęciu narastającym sprzedaż sektora dyskontowego wyniosła ok. 73 mln zł i była wyższa o ok. 2% w porównaniu do sprzedaży osiągniętej w tożsamym okresie roku poprzedniego.

Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklep internetowy www.txm24.pl w marcu 2018 wyniosły ok. 0,6 mln zł co oznacza wzrost o 5% w stosunku do marca 2017 roku. W ujęciu narastającym sprzedaż dyskontowego sklepu internetowego wyniosła ok. 1,9 mln zł i była wyższa o ok. 2% w porównaniu do sprzedaży w tożsamym okresie roku poprzedniego.

Sieć TXM na koniec marca składała się z 399 sklepów własnych o łącznej powierzchni 106,2 tys. m2, która była o 3% wyższa niż na koniec marca 2017.

Segment modowy

Na rynku modowym sprzedaż towarów w marcu 2018 r. wyniosła ok. 19 mln zł i była wyższa o 3% porównując do marca poprzedniego roku. W ujęciu narastającym sprzedaż sektora modowego wyniosła ok. 49 mln zł i była 1% niższa niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklepy internetowe marki Top Secret w Polsce oraz na Ukrainie w marcu 2018 wyniosły 3 mln zł co oznacza wzrost o 28% w stosunku do marca 2017 roku. W ujęciu narastającym sprzedaż sklepów internetowych Top Secret wyniosła 8,6 mln zł i była 12% wyższa niż w tożsamym okresie roku poprzedniego.

Powierzchnia punktów handlowych działających w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash na koniec marca 2018 wyniosła 36,8 tys. m2, tj. była na poziomie o 7% niższym niż w tym samym momencie 2017 r.

W marcu br. wystąpiły przeciwstawne tendencje w dynamikach sprzedaży w różnych kanałach dystrybucji segmentu modowego. Nastąpił wyraźny wzrost sprzedaży o 3 mln zł. w kanałach B2C w Polsce - w EC o 28%, a w sklepach Top Secret - o 23% (o 20% w sklepach porównywalnych).

Z drugiej strony nastąpił spadek sprzedaży w działalności zagranicznej o 2,3 mln zł. Z tego o 1,1 mln zł zmniejszyła się sprzedaż na Ukrainie. Jest to przede wszystkim efekt zmiany modelu rozliczeń z partnerami franczyzowymi, gdyż sprzedaż w sklepach porównywalnych w cenach detalicznych w tym kraju zwiększyła się w marcu br. o 32% r/r w hrywnach. Zmniejszenie sprzedaży na Ukrainie jest także pochodną osłabienia kursu UAH względem PLN r/r o 15% oraz zmniejszenia średniej powierzchni sklepów w tym kraju o 28% r/r. W kolejnych miesiącach oczekujemy realizacji sprzedaży na podobnym poziomie r/r. Ponadto o 1,1 mln zł r/r zmniejszyła się także sprzedaż w Rosji. Jest to konsekwencja przesunięcia sprzedaży w związku ze zmianami zasad współpracy z klientami oraz osłabienia rubla wobec złotego o 14% r/r. W kolejnych miesiącach oczekujemy co najmniej utrzymania poziomu sprzedaży w tym kraju na poziomie z 2017 r.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 06.04.2018, 09:12
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ