Newsletter

REDAN SA (21/2020) List intencyjny w sprawie zaangażowania p. Radosława Wiśniewskiego w finansowanie zakupu nowej kolekcji marki "Top Secret" oraz sprzedaży na jego rzecz udziałów w spółce Top Secret Sp. z o.o.

20.07.2020, 09:33aktualizacja: 20.07.2020, 09:33

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 21/2020

Zarząd Redan S.A. z siedzibą w Łodzi (dalej: "Emitent") informuje, iż w dniu 17 lipca 2020 roku został podpisany list intencyjny pomiędzy Panem Radosławem Wiśniewskim (dalej: "Akcjonariusz") - założycielem i większościowym akcjonariuszem Emitenta - a Emitentem, dotyczący wzajemnej współpracy stron w zakresie zbycia przez Emitenta 100% (sto procent) udziałów spółki działającej pod firmą Top Secret sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi, ul Żniwna 10/14, 94-250 Łódź, wpisanej do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000129475, NIP: 7272570554, REGON: 473073389 (dalej: "Spółka") na rzecz Pana Radosława Wiśniewskiego (dalej: "List Intencyjny").

Z postanowień Listu Intencyjnego wynika, że:

 strony postanowiły o przystąpieniu do negocjacji handlowych mających na celu uzgodnienie warunków zbycia przez Emitenta na rzecz Akcjonariusza wszystkich, tj. 16.728 udziałów Spółki posiadanych przez Emitenta, co stanowi 100% kapitału zakładowego Spółki, za łączną cenę 10.000 (słownie: dziesięć tysięcy) złotych ustaloną zgodnie z wyceną udziałów Top Secret sporządzoną w dniu 14 lipca 2020 r. przez rzeczoznawcę Marcina Kubiczka wg stanu na dzień 31.03.2020 r.;

 warunkiem zbycia w/w udziałów Spółki będzie uzyskanie niezbędnych zgód korporacyjnych, a także wydanie przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów decyzji administracyjnej w przedmiocie wyrażenia zgody na dokonanie koncentracji, o której mowa w art. 18 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów [Dz.U. z 2007 r. nr 50 poz. 331 z późn. zm.];

 strony nie wykluczają możliwości odkupu przez Emitenta udziałów Spółki w przyszłości, strony będą negocjować warunki odpowiedniego mechanizmu aby go zawrzeć w docelowej umowie sprzedaży udziałów.

W ocenie Emitenta, dla zapewnienia bezpiecznego działania Spółki konieczne jest jej dofinansowanie. Ze względu na: (i) wyniki marki "Top Secret" w 2019 r. oraz (ii) aktualną sytuację rynkową związaną z epidemią koronawirusa SARS-CoV-2, nie jest realne pozyskanie finansowania ani poprzez zwiększenie zadłużenia finansowego, ani przez emisję akcji, jak również ani Emitent, ani Spółka nie kwalifikują się do wsparcia w postaci instrumentów preferencyjnych w ramach tzw. tarcz antykryzysowych.

Emitent wskazuje, że jedyną możliwością dofinansowania, jaką udało się wypracować zarządowi Emitenta, jest wsparcie finansowe, które gotowy jest udzielić główny akcjonariusz Emitenta, tj. Pan Radosław Wiśniewski. O gotowości Akcjonariusza do zapewnienia środków finansowych na sfinansowanie zakupu nowej kolekcji marki "Top Secret" do wysokości kwoty 10 mln zł Emitent informował w raporcie bieżącym nr 18/2020 z dnia 30 czerwca 2020 r.

Jednakże również Pan Wiśniewski oczekuje zapewnienia maksymalnego poziomu bezpieczeństwa nowoinwestowanych środków. Nie jest gotowy zainwestować w ewentualne podwyższenie kapitału zakładowego Emitenta. Zaś ani Emitent ani Spółka nie są w stanie przedstawić zabezpieczenia w formie materialnej - wszystkie aktywa są obciążone na rzecz instytucji finansowych.

W toku przeprowadzonych negocjacji wypracowane zostało rozwiązanie polegające na zainwestowaniu środków w finansowanie nowych kolekcji. Dla zapewnienia bezpieczeństwa tych środków Akcjonariusz oczekuje jednak pełnej kontroli nad kanałami dystrybucji tak, aby w negatywnym scenariuszu, móc odzyskać zaangażowane środki w toku sprzedaży towarów po cenach detalicznych, a nie w ramach hurtowej wyprzedaży. W związku z tym Akcjonariusz oczekuje przejęcia kontroli nad udziałami Spółki, która prowadzi sprzedaż w sklepach off- i on-line w Polsce.

Emitent uczestniczy w operacjach gospodarczych marki "Top Secret", prowadząc dla niej: (i) wszystkie operacje logistyczne, (ii) obsługę IT oraz - o mniejszym znaczeniu - (iii) wsparcie w zakresie usług back-office. W dotychczasowym modelu nie ma uzasadnienia funkcjonowanie Emitenta bez operacji związanych z marką "Top Secret". W związku z tym, w ocenie zarządu Emitenta, w interesie Emitenta leży zapewnienie bezpiecznego działania marki "Top Secret" nawet w sytuacji, gdy Emitent utraci nad nią bezpośrednią kontrolę. Akcjonariusz deklaruje utrzymanie dotychczasowej współpracy Spółki z Emitentem we wskazanych powyżej obszarach na niezmienionych zasadach. Leży to także w interesie samej Spółki.

W celu dokonania transakcji zbycia udziałów Spółki, Pan Radosław Wiśniewski złoży w terminie miesiąca, od dnia zawarcia Listu Intencyjnego, wniosek o zgłoszenie zamiaru koncentracji do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

List Intencyjny stanowi wyraz intencji stron podjęcia ścisłej ze sobą współpracy i nie tworzy żadnych zobowiązań, w szczególności nie może on stanowić podstawy jakichkolwiek roszczeń.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 20.07.2020, 09:33
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ