Newsletter

REDAN SA (22/2017) Wstępna informacja o sprzedaży Grupy Redan w maju 2017 r.

09.06.2017, 09:27aktualizacja: 09.06.2017, 09:27

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 22/2017

Zarząd Redan S.A. informuje, iż:

Szacunkowa wartość skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży towarów zrealizowanych przez Grupę Redan w maju 2017 r. wyniosła ok. 54 mln zł i była o 2% niższa w porównaniu do osiągniętych w tym samym okresie roku poprzedzającego. W ujęciu narastającym sprzedaż Grupy Kapitałowej Redan wyniosła ok. 226 mln zł i była niższa o 1% w porównaniu do sprzedaży osiągniętej w tożsamym okresie roku poprzedniego.

Powierzchnia całej sieci sprzedaży Grupy Redan na koniec maja wyniosła 143,0 tys. m2, co oznacza wzrost o 15% w odniesieniu do maja 2016.

Segment dyskontowy

W segmencie dyskontowym poziom sprzedaży towarów w maju 2017 r. wyniósł ok. 33 mln zł co oznacza spadek o 2% w porównaniu do maja roku poprzedniego. W ujęciu narastającym sprzedaż sektora dyskontowego wyniosła ok. 135 mln zł i była równa sprzedaży osiągniętej w roku poprzednim.

Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklep internetowy www.txm24.pl w maju 2017 wyniosły ok. 0,8 mln zł co oznacza wzrost o 9% w stosunku do maja 2016 roku. W ujęciu narastającym sprzedaż dyskontowego sklepu internetowego wyniosła ok. 3,3 mln zł i była 5% wyższa niż w tożsamym okresie roku poprzedniego.

Sieć TXM na koniec maja składała się z 404 sklepów własnych o łącznej powierzchni 104,0 tys. m2, która była o 25% wyższa niż na koniec maja 2016.

Znaczący wpływ na poziom sprzedaży osiągnięty w maju 2017 roku miały nadal utrzymujące się w tym miesiącu skutki nieoptymalnego procesu zatowarowania sklepów TXM, który miał miejsce w okresie luty-kwiecień b.r. Trwają intensywne prace mające na celu optymalizację zatowarowania sieci handlowej. Istotnym elementem jest także wysoki poziom sprzedaży uzyskany w maju 2016 r., w którym obroty w sklepach porównywalnych wzrosły o 9% w porównaniu do maja 2015 r.

Segment modowy

Na rynku modowym sprzedaż towarów w maju 2017 r. wyniosła ok. 21 mln zł i była niższa o 2% niż w maju poprzedniego roku. W ujęciu narastającym sprzedaż sektora modowego wyniosła ok. 91 mln zł i była 3% niższa niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklepy internetowe marki Top Secret w Polsce oraz na Ukrainie w maju 2017 wyniosły 2,7 mln zł co oznacza spadek o 7% w stosunku do maja 2016 roku. W ujęciu narastającym sprzedaż sklepów internetowych Top Secret wyniosła 13,0 mln zł i była 5% niższa niż w tożsamym okresie roku poprzedniego.

Powierzchnia punktów handlowych działających w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash na koniec maja wyniosła 39,0 tys. m2, tj. była na poziomie o 6% niższym niż w tym samym momencie 2016 r.

Zmniejszenie sprzedaży segmentu modowego w maju br. było przede wszystkim skutkiem redukcji powierzchni sieci punktów handlowych marki Troll będącej konsekwencją przesunięcia dystrybucji tej marki głównie do sklepu on-line.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 09.06.2017, 09:27
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ