Newsletter

REDAN SA (8/2017) Wstępna informacja o sprzedaży Grupy Redan w marcu 2017 r.

06.04.2017, 09:48aktualizacja: 06.04.2017, 09:48

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 8/2017

Zarząd Redan S.A. informuje, iż:

Szacunkowa wartość skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży towarów zrealizowanych przez Grupę Redan w marcu 2017 r. wyniosła ok. 44 mln zł i była o 6% niższa w porównaniu do osiągniętych w tym samym okresie roku poprzedzającego. W ujęciu narastającym sprzedaż Grupy Kapitałowej Redan wyniosła ok. 121 mln zł i była niższa o 2% w porównaniu do sprzedaży osiągniętej w tożsamym okresie roku poprzedniego.

Powierzchnia całej sieci sprzedaży Grupy Redan na koniec marca wyniosła 142,1 tys. m2, co oznacza wzrost o 17% w odniesieniu do marca 2016.

Segment dyskontowy

W segmencie dyskontowym poziom sprzedaży towarów w marcu 2017 r. wyniósł ok. 25 mln zł co oznacza spadek o 10% w porównaniu do marca roku poprzedniego. W ujęciu narastającym sprzedaż sektora dyskontowego wyniosła ok. 72 mln zł i była 1% wyższa w porównaniu z rokiem poprzednim.

Przechody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklep internetowy www.txm24.pl w marcu 2017 wyniosły 0,6 mln zł co oznacza wzrost o 3% w stosunku do marca 2016 roku. W ujęciu narastającym sprzedaż dyskontowego sklepu internetowego wyniosła 1,9 mln zł i była 15% wyższa niż w tożsamym okresie roku poprzedniego.

Sieć TXM na koniec marca składała się z 406 sklepów własnych o łącznej powierzchni 102,7 tys. m2, która była o 29% wyższa niż na koniec marca 2016.

Znaczący wpływ na osiągnięty poziom sprzedaży w marcu 2017 roku miało nadal utrzymujące się w tym miesiącu niższe zatowarowanie sklepów TXM. Było to konsekwencją istotnego zaburzenia procesu dostaw, wynikającego z: (i) uruchomienia nowego systemu SAP klasy ERP wspomagającego zarządzanie, w tym w zakresie zatowarowania; (ii) wdrożenia nowego systemu klasy WMS w magazynie centralnym, oraz (iii) powiększenia o 100% powierzchni magazynu centralnego, aby zapewnić możliwość obsługi rosnącej sieci sklepów oraz rozwoju sklepu internetowego.

Segment modowy

Na rynku modowym sprzedaż towarów w marcu 2017 r. wyniosła ok. 19 mln zł i była niższa o 1% niż w marcu poprzedniego roku. W ujęciu narastającym sprzedaż sektora modowego wyniosła ok. 49 mln zł i była 6% niższa niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklepy internetowe marki Top Secret w Polsce oraz na Ukrainie w marcu 2017 wyniosły 2 mln zł co oznacza spadek o 29% w stosunku do marca 2016 roku. W ujęciu narastającym sprzedaż sklepów internetowych Top Secret wyniosła 8 mln zł i była 10% niższa niż w tożsamym okresie roku poprzedniego.

Powierzchnia punktów handlowych działających w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash na koniec marca wyniosła 39,3 tys. m2, tj. była na poziomie o 6% niższym niż w tym samym momencie 2016 r.

Zmniejszenie sprzedaży segmentu modowego w marcu br. było skutkiem przede wszystkim: (i) mniejszej dostępności, w porównaniu do roku poprzedniego, wyprzedawanych na niskiej marży towarów z sezonu jesień/zima, a tym samym mniejszych przychodów z ich sprzedaży, co jest szczególnie widoczne w spadku obrotów w sklepach internetowych oraz (ii) zmniejszenia powierzchni sieci punktów handlowych marki Troll będącej konsekwencją przesunięcia dystrybucji tej marki przede wszystkich do sklepu on-line.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 06.04.2017, 09:48
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ