Newsletter

REDAN SA wstępna informacja o sprzedaży Grupy Redan w marcu 2014 r.

09.04.2014, 08:54aktualizacja: 09.04.2014, 08:54

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 9/2014

Zarząd Redan SA informuje, iż:

Szacunkowa wartość skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży towarów zrealizowanych przez Grupę Redan w marcu 2014 r. wyniosła 36,7 mln zł i była o 11,3% wyższa w porównaniu do osiągniętych w tym samym okresie roku poprzedzającego.

W ujęciu narastającym za 3 miesiące 2014 r. sprzedaż Grupy Redan wyniosła 101,9 mln zł i wzrosła o 6,3% r./r.

Powierzchnia sieci sklepów GK Redan na koniec marca wyniosła 100,4 tys. m2, co oznacza wzrost o 1,5% w odniesieniu do marca 2013.

Sieć dyskontowa

W sieci dyskontowej poziom sprzedaży towarów w marcu 2014 r. wyniósł 21 mln zł, co oznacza poziom o 21% wyższy niż w marcu roku poprzedzającego.

Sprzedaż po 3 miesiącach br. osiągnęła poziom 52,6 mln zł i była wyższa o ok. 15,4% r./r.

Sieć Textilmarket na koniec marca składała się z 289 sklepów własnych o łącznej powierzchni 62,5 tys. m2 i była na poziomie 4% wyższym niż w marcu 2013.

Sieć modowa

Wartość sprzedaży towarów na rynku modowym Grupy Redan w marcu 2014r. wyniosła 15,7 mln zł i była na poziomie marca 2013r.

Sprzedaż po 3 miesiącach br. wyniosła 49,4 mln zł, co oznacza spadek o 1,8% r./r.

Punkty handlowe działające w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash na koniec marca 2014r. miały łączną powierzchnię 37,8 tys. m2, i były na poziomie 2,3% niższym niż w marcu 2013r.

Sprzedaż towarów Grupy Redan poprzez sklepy internetowe w marcu 2014 r. osiągnęła poziom 2,7 mln zł, co oznacza 10% wzrost do marca 2013r. Analogiczny 10% wzrost odnotowano narastająco za 3 miesiące przy sprzedaży w wysokości 8,4 mln zł.

W przedstawionych danych została wprowadzona zmiana sposobu prezentacji przychodów ze sprzedaży towarów uzyskiwanych w zagranicznych sklepach franczyzowych części modowej, w zakresie ujęcia prawa zwrotu towarów sprzedanych franczyzobiorcom. Umowy zawarte z tymi partnerami nie przewidują prawa zwrotu, jednak w praktyce spółki z Grupy w ograniczonym zakresie przyjmują zwroty niesprzedanych towarów w przypadku przestrzegania przez franczyzobiorców rekomendacji dotyczących cen sprzedaży towarów klientom. Dlatego przedstawione powyżej dane uwzględniają tą praktykę. W związku z tym w przychodach skonsolidowanych Grupy są uwzględniane jedynie przychody za towary faktycznie sprzedane ze sklepów franczyzowych do klientów.

Zmiana ta nie ma wpływu na wyniki w dłuższych okresach -dane za 2013 r. zmieniłyby się o ok. 20 tys. zł, co stanowi mniej niż -0,005% uzyskanych łącznie skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży Grupy.

Zasady stosowane w okresach poprzednich powodowały przesunięcia sprzedaży pomiędzy miesiącami, w zależności od tego w jakim miesiącu realizowana była sprzedaż towarów nowej kolekcji do sklepów franczyzowych, a w jakich wystawione zostały korekty sprzedaży dokumentujące zwroty. Wprowadzona zmiana eliminuje te ewentualne przesunięcia, a przez to lepiej odzwierciedla uzyskane wyniki.

Więcej na: biznes.pap.pl

kom espi mra

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 09.04.2014, 08:54
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ