Newsletter

Rekord pobity! – podsumowanie V Europejskiego Kongresu MŚP

02.11.2015, 15:31aktualizacja: 02.11.2015, 15:31

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

6000 uczestników, 3 dni debat i spotkań, 63 panele dyskusyjne, 12 wydarzeń towarzyszących, 400 gości zagranicznych z 42 krajów oraz 100 wystawców Targów Biznes Expo. Tak w liczbach przedstawia się podsumowanie piątego Europejskiego Kongresu Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Znamy już problemy, z jakimi borykają się przedsiębiorcy, nadszedł czas aby wszystkie wnioski zebrać i przekazać je na ręce najwyższych władz w Polsce, samorządów, instytucji otoczenia biznesu oraz przedsiębiorców.

Kongres po raz pierwszy odbył się w oddanym w tym roku do użytku Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach, które stało się wizytówką miasta i głównym miejscem spotkań biznesowych w regionie. Podczas konferencji prasowej inaugurującej Kongres, Jerzy Buzek, Poseł Parlamentu Europejskiego i Przewodniczący Komitetu Honorowego V Europejskiego Kongresu MŚP podkreślił rolę, jaką pełni sektor MŚP w gospodarce Polski i Europy. "To właśnie mali i średni przedsiębiorcy są rdzeniem i krwioobiegiem polskiej gospodarki" – powiedział. Tą deklarację potwierdzają dane, które na konferencji prasowej przedstawiła Bożena Lublińska-Kasprzak, Prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. MŚP stanowią bowiem 99% firm w Polsce, czyli aż 70% miejsc pracy i 48,5% PKB.

Swoje wsparcie dla idei Kongresu wyrazili również Prezydent RP - Andrzej Duda i Prezes Rady Ministrów - Ewa Kopacz. "Konieczne są ułatwienia w zakładaniu firm, zapewnienie równości szans na rynku, przejrzystość i jednoznaczność przepisów podatkowych. Trzeba przy tym zadbać nie tylko o sam wzrost gospodarczy - który jest bardzo ważny - alez także o zrównoważony rozwój kraju, o łączenie celów ekonomicznych z równie istotnymi celami społecznymi" – czytaliśmy w liście przesłanym przez Prezydenta RP – Andrzeja Dudę.

Z kolei Ewa Kopacz zwracała uwagę, jak ważną rolę w budowaniu polskiej gospodarki pełni kreatywność, pracowitość i determinacja małych i średnich przedsiębiorstw.

Siła współpracy i dialog z otoczeniem

Ponad 60 paneli skupiało się wokół najważniejszych zagadnień związanych z sektorem MŚP. Dużą wagę przywiązano do takich tematów, jak rozwijanie biznesu w ramach rodzinnych struktur, korzystanie z nowoczesnych technologii, bariery prawno-administracyjne, współpraca z nauką i samorządem oraz internacjonalizacja przedsiębiorstw. Głównym przesłaniem jest siła współpracy i dialog z otoczeniem, które są podstawą do prawidłowego funkcjonowania każdej z firm. Dzięki bogatemu programowi i szerokiej ofercie wydarzeń, każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Nie zabrakło inspiracji, doświadczenia i dobrych praktyk z zakresu prowadzenia własnej działalności i możliwości rozwoju firmy.

Oferta dla biznesu – Targi Biznes Expo

Oprócz paneli i warsztatów uczestnicy mieli okazję zapoznać się z ofertą usług i produktów dla sektora MŚP podczas Targów Biznes Expo. Wśród wystawców nie zabrakło znanych firm i instytucji m.in. Mercedes Benz, BetaMed, Miasto Zabrze, Petralana, Politechnika Śląska. Targi trwały trzy dni i stworzyły nie tylko tradycyjną przestrzeń targową, ale również wyspy wiedzy i wynalazków. Po raz kolejny przyciągnęły liczne grono zainteresowanych oraz zaowocowały wymianą doświadczeń i nawiązaniem nowych kontaktów biznesowych.

Przedsiębiorczość Europy tkwi w młodych

Uzupełnieniem tematyki był specjalny program dla młodych przedsiębiorców w ramach którego przygotowano warsztaty i panele zorganizowane przez Forum Młodych Przedsiębiorców m.in. okrągły stół dotyczący umowy TTIP pomiędzy Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi, praktyczne warsztaty Akademii Marketingu i Sprzedaży z zakresu social mediów, kształtowania wizerunku firmy w Internecie, e-commerce, a także dwa panele dyskusyjne – „Młody Przedsiębiorca w Polsce i Europie” i „Gdzie jesteśmy? Ekosystem startupowy w Polsce na tle Europy i Stanów Zjednoczonych”. Dodatkowo odbył się Zjazd delegatów organizacji członkowskich Europejskiej Konfederacji Młodych Przedsiębiorców „YES for Europe”. W trakcie Kongresu odbyło się również 10 spotkań młodych przedsiębiorców z liderami biznesu i mediów zorganizowanych w ramach ścieżki Future Enterpreneurs 2015 przez Forum Młodych RIG w Katowicach.

[Załącznik: Informacja prasowa - MŁODZI PRZEDSIĘBIORCY Z POLSKI, EUROPY I USA PODPISALI "DEKLARACJĘ KATOWICKĄ"]

Dalej w dobrym kierunku

"Myślę, że w trakcie 3 dni zawarto kilkadziesiąt porozumień w ramach spotkań B2B, zapowiadających kooperację i współpracę między firmami w wymiarze międzynarodowym. Bardzo dużo firm z Polski się poznało właśnie tutaj w Katowicach. Jako Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach od zawsze działamy z myślą o przyszłości Śląska i Polski w kategoriach gospodarczych. Nie można jednak mówić o gospodarce bez aspektów społecznych, ponieważ w gospodarce pracują ludzie i to oni są największą wartością. Mówimy o biznesie w wydaniu nie XIX-wiecznym, ale XXI wieku. Rekordowa ilość uczestników, zainteresowanie tym wydarzeniem i zaangażowanie partnerów jest sygnałem aby kontynuować te dyskusje w kolejnych latach" – podkreśla Tadeusz Donocik, Prezes RIG w Katowicach.

Efektem debat, spotkań, wymiany poglądów oraz doświadczeń będzie publikacja, zawierająca rekomendacje dobrych praktyk, które zostaną wręczone przedstawicielom rządu, samorządów, świata biznesu, środowiska nauki, a także przekazane na ręce Prezydenta RP Andrzeja Dudy.

Monitoring mediów dla wydarzenia prowadzi firma PRESS-SERVICE Monitoring Mediów Sp. z o.o. – Partner Merytoryczny V Europejskiego Kongresu MŚP.

KONTAKT:

Patrycja Sopalska

tel. +48 664 979 338

e-mail: patrycja.sopalska@prc.pl

-

Michał Smagała

tel. +48 664 979 847

e-mail: michal.smagala@prc.pl

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 02.11.2015, 15:31
Źródło informacji Grupa PRC
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ