Newsletter

Rekordowe wyniki ORLEN Paczki

15.01.2025, 11:04aktualizacja: 15.01.2025, 11:06

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Rekordowy, ponad 80-procentowy wzrost wolumenu obsłużonych przesyłek zanotowała w ostatnim kwartale minionego roku ORLEN Paczka. O blisko 155 proc. wzrosła także liczba dostaw do automatów paczkowych. Osiągnięte wyniki to efekt m.in. dynamicznego rozwoju partnerstw z największymi platformami handlowymi i e-sklepami oraz rozwoju sieci logistycznej. Przeniesienie od stycznia br. usługi do nowo wydzielonej spółki ORLEN Paczka umożliwi pozyskanie branżowych inwestorów, co przyspieszy jej rozwój i wzmocni pozycję na rynku e-commerce. W dalszej perspektywie spółka zyska również dzięki pozyskaniu partnera zewnętrznego.

„Dostrzegamy duże możliwości rozwoju na dynamicznie rosnącym rynku e-commerce. Chcemy je w pełni wykorzystać, wzmacniając naszą pozycję w tym perspektywicznym biznesie. Miniony rekordowy kwartał jest tego zapowiedzią. Wydzielenie usługi do nowo powstałej spółki ORLEN Paczka pozwoli nam mocniej skoncentrować się na oczekiwaniach klientów i zaproponować jeszcze atrakcyjniejszą, idealnie dopasowaną do ich potrzeb ofertę” – mówi Piotr Krężel, prezes zarządu ORLEN Paczka sp. z o.o.

W 2024 roku ORLEN Paczka nawiązała strategiczną współpracę z największą w Polsce platformą zakupową w ramach programu Allegro Delivery. W efekcie od czerwca klienci korzystający z bezpłatnej dostawy SMART! mogą wybrać ORLEN Paczkę i za jej pośrednictwem nie tylko otrzymać przesyłkę, lecz także zwrócić ją bez etykiety.

ORLEN Paczka rozwija także współpracę z platformą zakupową Vinted, obsługując jako partner logistyczny rynek polski, a także rynki zagraniczne: litewski, rumuński, węgierski, czeski, słowacki, szwedzki oraz kontynentalną część Finlandii.

W minionym roku pod marką ORLEN Paczka wystartowała pierwsza w Polsce i największa w Europie współdzielona sieć automatów paczkowych. Wprowadzenie tego nowoczesnego rozwiązania było skuteczną odpowiedzią na potrzeby klientów i rynku, a także pozwoliło jeszcze lepiej wykorzystać potencjał sieci, w ramach której w całej Polsce działa już ponad 12 tys. punktów odbioru i nadania paczek, w tym ponad 6 tys. automatów paczkowych. Ich atutem jest dogodna lokalizacja – średnio 7 minut od miejsca zamieszkania klientów. Mają oni aż trzy dni na odbiór przesyłki, z możliwością przedłużenia o jeden dzień, czym usługa wyróżnia się na tle konkurencji.

Wzrost popularności ORLEN Paczki napędza inwestycje w rozwój sieci logistycznej. W 2024 roku uruchomiono 3 centra logistyczne w strategicznych lokalizacjach, co zwiększyło możliwości operacyjne ORLEN Paczki. Otwierane są także kolejne punkty przeładunkowe i oddziały wspierające, a także trasy kurierskie, w efekcie czego liczba kurierów podwoiła się w ciągu roku. ORLEN Paczka zapewnia odbiory przesyłek z magazynów w całej Polsce. Wprowadzono również udogodnienia dla konsumentów – od kwietnia realizowane są sobotnie dostawy do całej sieci, w ramach standardowej usługi, dostępnej dla każdego bez dodatkowych opłat.

Klienci doceniają dynamiczny rozwój i atrakcyjną ofertę ORLEN Paczki, czego potwierdzeniem jest zdobyty w zeszłym roku tytuł Best Logistic Tool w konkursie E-commerce Polska Awards 2024. Jakość usługi mierzona jest wskaźnikiem satysfakcji klienta NPS (NET Promoter Score), który osiągnął wynik 86 punktów. W raporcie „Logistyka i dostawy. Klucz do sukcesu” Izby Gospodarki Elektronicznej ORLEN Paczka znajduje się na podium najlepiej ocenianych metod dostawy. Wysoką jakość potwierdzają też wyniki badań zaprezentowane w raporcie „E-commerce w Polsce 2024” Gemius. Sieć automatów ORLEN Paczka jest drugą najbardziej rozpoznawalną i jedną z najlepiej ocenianych sieci w Polsce.

Dla Grupy ORLEN działalność detaliczna jest najbardziej rozpoznawalnym biznesem, który zgodnie ze strategią będzie intensywnie rozwijać. ORLEN Paczka uzupełnia ofertę stacji paliw i z sukcesem realizuje założony biznesplan.

Źródło informacji: ORLEN

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 15.01.2025, 11:04
Źródło informacji ORLEN
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii