Newsletter

Rocznica Wella Company okazją do świętowania trzech lat nieprzerwanej dynamiki wzrostu

30.11.2023, 09:29aktualizacja: 30.11.2023, 09:35

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Business Wire/ Wella Company
Business Wire/ Wella Company
Wella Professionals i O·P·I zyskują 1. pozycję na całym świecie w kategorii koloryzacji włosów oraz lakierów do paznokci. Firma publikuje raport dotyczący społecznych i środowiskowych skutków prowadzonej działalności w roku 2022.

NOWY JORK i GENEWA -- (BUSINESS WIRE) -- Wella Company, innowacyjny światowy lider wartego 100 mld dolarów segmentu branży kosmetycznej poświęconego pielęgnacji włosów i paznokci, świętuje dziś trzecią rocznicę działalności jako niezależne przedsiębiorstwo mogące się poszczycić szerokim spektrum wzrostu w zakresie rozmaitych marek, kategorii oraz lokalizacji. W roku obrotowym 2023 (FY23), który zakończył się z końcem czerwca, Wella Company osiągnęła wysoki jednocyfrowy wzrost liczony po stałym kursie, utrwalając tym samym swoją pozycję jako jednej z najszybciej rozwijających się firm w sektorze. Do portfolio Wella Company obejmującego kultowe marki produktów do włosów, paznokci oraz technologii kosmetycznych przeznaczonych dla profesjonalistów oraz do sprzedaży detalicznej zaliczają się Wella Professionals, O·P·I, ghd, Briogeo, Nioxin, Sebastian Professional i Clairol.

Ta informacja prasowa zawiera multimedia. Pełna treść informacji prasowej znajduje się tutaj: https://www.businesswire.com/news/home/20231129215664/pl/ 

Od chwili powstania w 2020 r., Wella Company każdego roku odnotowywała wzrost zarówno na rynkach rozwiniętych, jak i wschodzących. Kontynuując pomyślną działalność swojej wiodącej marki profesjonalnych preparatów do koloryzacji włosów, Koleston Perfect (KP), która w FY23 sprzedawała 1,5 opakowań na sekundę na całym świecie, firma ugruntowała swoją czołową pozycję w dziedzinie profesjonalnej koloryzacji jako 1. marka koloryzacyjna stosowana w salonach na całym świecie, a przy tym nieustannie inwestuje w doskonalenie podstaw prowadzonej działalności w drodze ekspansji na segmenty pielęgnacji włosów, a także różne obszary pielęgnacji paznokci oraz technologii kosmetycznych. Firma zwiększyła również sprzedaż prowadzoną drogą elektroniczną w tempie ponad dwukrotnie przewyższającym wzrost rynku dzięki zacieśnieniu współpracy z czołowymi sprzedawcami detalicznymi sektora e-commerce, inwestycji w kształtowanie marki skoncentrowanej na technologiach cyfrowych oraz stałym doskonaleniu doświadczeń użytkownika w ramach własnej platformy WellaStore z myślą o zaspokojeniu potrzeb profesjonalnych salonów.

„Patrząc na rok 2023, zaczynamy zdawać sobie sprawę z korzyści płynących z pomyślnej transformacji marek w naszym portfolio oraz przełomowych innowacji. Obserwujemy również, jak nasza działalność dojrzewa i rozwija się w poszczególnych kanałach i na poszczególnych rynkach. Wszystkie nasze marki i obsługiwane terytoria rozwijają się w zawrotnym tempie, co wskazuje na ogromny i wciąż nie do końca wykorzystany potencjał - powiedziała Annie Young-Scrivner, dyrektor generalna Wella Company. - W roku obrotowym 2023 udało nam się zwiększyć przychody brutto i rentowność prowadzonej działalności, a także udział w rynku, i przewidujemy, że w 2024 r. będziemy nadal podążać tą ścieżką wzrostu”.

Przełomowe innowacje i zmodernizowane doświadczenia marki kluczem do podbicia rynku

Podczas gdy Wella Professionals uplasowała się jako 1. marka koloryzacyjna stosowana w salonach na całym świecie, [I] O·P·I cieszy się również mianem 1. marki najchętniej wybieranej przez profesjonalne salony stylizacji paznokci na świecie. Ponadto portfolio marek Wella Company cieszy się zaszczytnym 1. miejscem w kategorii profesjonalnej pielęgnacji włosów w Brazylii, która stanowi jeden z rynków, na którym firma odnotowuje największy wzrost. Innowacje firmy obejmują opatentowane rozwiązania technologiczne w wielu dziedzinach, dążąc do nieustannego doskonalenia komfortu użytkowania i doświadczeń jej portfolio marek.

  • W odpowiedzi na główną obawę konsumentów dotyczącą ryzyka uszkodzenia włosów Wella Company wdrożyła rewolucyjne innowacje w zakresie preparatów do pielęgnacji, łączące szybkie tempo działania i doskonałą efektywność. Linia Ultimate Repair od Wella Professionals oraz jej Miracle Hair Rescue to opatentowana kuracja regenerująca włosy bez spłukiwania, umożliwiająca ich kompleksową naprawę w zaledwie 90 sekund. Ultimate Repair to produkt, dzięki któremu Wella Professionals z powodzeniem wkroczyła do segmentu prestiżowej pielęgnacji włosów i który stanowi jeden z najbardziej udanych debiutów pielęgnacyjnych marki. Po zaledwie kilku miesiącach od wprowadzenia na rynek Ultimate Repair cieszy się coraz większym uznaniem zarówno w salonach, jak i w segmencie prestiżowej sprzedaży detalicznej. Jako dopełnienie chętnie wybieranych w salonach usług, profesjonalny produkt nabłyszczający i nowa pozycja w kategorii pielęgnacji włosów wprowadzona w ubiegłym roku, Shinefinity, nieprzerwanie spotyka się z coraz większym zainteresowaniem. Ze względu na popularność preparatu marka może się dziś poszczycić gamą liczącą ponad 40 odcieni dostępnych na ponad 30 rynkach świata.
  • Wella Professionals odświeżyła opakowania całej linii produktów do pielęgnacji włosów, w tym szamponów i odżywek, co umożliwiło jej osiągnięcie dwucyfrowego wzrostu przychodów na całym świecie.
  • ghd, czołowa globalna marka technologii kosmetycznych i 1. marka stylizacyjna polecana przez profesjonalistów w Wielkiej Brytanii, stworzyła nową kategorię w segmencie „wet-to-dry”, wprowadzając ghd Duet Style. Duet Style to pierwsze na świecie urządzenie do stylizacji wet-to-dry 2 w 1, które suszy, a jednocześnie stylizuje bez obaw o uszkodzenie włosa na skutek wysokiej temperatury, a wszystko to przy ograniczeniu zużycia energii o 45%. Od debiutu urządzenia w lutym ghd Duet Style to 3. najlepiej sprzedający się produkt po urządzeniach Platinum+ i Gold.
  • W odpowiedzi na rosnącą popularność pielęgnacji skóry głowy Wella Company wprowadziła dwa nowe, wysoko wydajne preparaty. Nioxin Ultimate Power Serum to wysoce efektywna kuracja bez spłukiwania, zaprojektowana z myślą o wzmocnieniu włosów już od nasady i powstrzymania ich wypadania. Nioxin Ultimate Power Serum zadebiutował w maju w ofercie jednego internetowego sprzedawcy detalicznego, odnotowując dwucyfrowy wzrost w Ameryce Północnej. Ultimate Power Serum przyciąga coraz to nowych użytkowników, a 93% nabywców to użytkownicy, którzy po raz pierwszy sięgają po produkty marki Nioxin. O popularności preparatu przesądzają jego pochlebne recenzje - 91% oceniających z jednego serwisu wskazało, że poleciliby tę markę znajomym, a ponad połowa recenzentów z innego serwisu przyznała jej 5-gwiazdkową ocenę.
  • Briogeo, nagradzana, w pełni naturalna, inkluzywna linia preparatów do pielęgnacji włosów wkroczyła do segmentu pielęgnacji skóry głowy w styczniu wraz z premierą Destined for Density, holistycznego systemu do pielęgnacji włosów i skóry głowy, którego zadaniem jest zwiększenie gęstości włosów dla poprawy ich grubości, zwiększenia objętości oraz uzyskania ich zdrowego wyglądu. Do chwili obecnej kolekcja, w skład której wchodzą serum, szampon, odżywka i suplementy Density, stanowi największy i najbardziej udany debiut marki. Najpopularniejszy produkt, serum Density, już w chwili premiery zyskał 1. pozycję wśród asortymentu czołowego prestiżowego sprzedawcy produktów kosmetycznych w Ameryce Północnej.
  • Clairol również zdecydowała się na metamorfozę swojej legendarnej marki preparatów do koloryzacji domowej, prezentując ją w ramach kampanii „It’s So Me”, wpisującej się w wieloletnie wysiłki na rzecz przedstawienia produktów Clairol nowemu pokoleniu użytkowników preparatów przeznaczonych do samodzielnej koloryzacji. „It’s So Me” prezentuje pełne portfolio Clairol, w tym kultowe marki, takie jak Nice ’n Easy do trwałej koloryzacji, a także nowe innowacje na 2023 r.: Natural Instincts Bold, tonery Blonde It Up Crystal Glow oraz spray 2 w 1 Root Touch Up. Inicjatywy te pozwoliły uzyskać rekordowy poziom sprzedaży 13,5% w segmencie sprzedaży detalicznej preparatów do włosów w USA w ciągu 6-miesięcznego okresu, który zakończył się we wrześniu 2023 r. [II] a także zapewniły ponad 10 miesięcy nieprzerwanego wzrostu udziału w rynku. [III]
  • O·P·I wprowadziła w tym roku szereg wyjątkowych innowacji, które zwiększyły udział O·P·I w rynku aż o 4 punkty procentowe w stosunku do ubiegłego roku [IV] w kategorii sprzedaży detalicznej klasy premium w USA oraz o 2 punkty procentowe w stosunku do ubiegłego roku w segmencie żywności, leków i dystrybucji masowej w USA, jeśli chodzi o kategorię lakierów i kuracji do paznokci. [V] Na całym świecie marka zyskuje również udział w rynku zarówno w kanale sprzedaży detalicznej, jak i preparatów przeznaczonych dla profesjonalistów. [VI] O·P·I Repair Mode, opatentowana kuracja wzmacniająca wiązania w celu odbudowy paznokci od wewnątrz w ciągu 6 dni, stanowi istotny debiut w segmencie premium, który umożliwił uzyskanie wyników dalece wykraczających poza jednoroczne prognozy. Kolejną kluczową premierą w USA był produkt O·P·I xPRESS/ON Press-On Nails, który z powodzeniem wkroczył do segmentu cieszącego się najwyższym tempem wzrostu w kategorii paznokci i sztucznych paznokci. Kolekcja O·P·I x Barbie The Movie, która zadebiutowała tej wiosny, była największym dotychczas partnerstwem w zakresie produktów do paznokci w 2023 r. w segmencie żywności, leków i dystrybucji masowej w USA. [VII] Co więcej, pierwszy naturalny lakier marki, O·P·I Nature Strong, w dalszym ciągu powiększa swój udział w rynku żywności, leków i dystrybucji masowej w USA, który wynosi obecnie 35% całej kategorii preparatów naturalnych, [VIII] a wielkość sprzedaży wygenerowanej dotychczas w roku obrotowym 2023 w segmencie sprzedaży detalicznej klasy premium w USA ponad dwukrotnie przewyższa wyniki uzyskane przez wiodącą markę naturalnych produktów do paznokci przeznaczonych na rynek masowy. [IX]

Dziś publikacja pierwszego raportu Wella Company poświęconego środowiskowym i społecznym skutkom prowadzonej działalności

Wella Company opublikowała dziś swój raport dotyczący środowiskowych i społecznych skutków prowadzonej działalności w 2022 r. jako pierwsza wymierna analiza starań firmy na rzecz wywarcia pozytywnego wpływu na ludzi i planetę oraz w zakresie oferowanych produktów. Oto najważniejsze informacje z raportu:

  • Ludzie: w 2023 r. Wella Company z powodzeniem wdrożyła We Own Our Way (WOW), szeroko zakrojony program akcji pracowniczych zapewniający każdemu pracownikowi Wella Company interes finansowy w przyszłości firmy. Teraz pracownicy Wella Company na każdym szczeblu mogą czerpać korzyści z przychodów generowanych dzięki sukcesom przedsiębiorstwa. [X] Realizując kolejne kroki w dziedzinie różnorodności, sprawiedliwego traktowania, włączenia i poczucia przynależności, firma zwiększyła do 59% udział kobiet wśród kadry na całym świecie oraz do 58% w zarządzie. Na rok przed początkowo założonym terminem zrealizowała również swoje zobowiązanie do zapewnienia 100% równowagi płci pod względem wynagrodzeń na wszystkich szczeblach.
  • Planeta: realizując swoje zobowiązanie do zmniejszenia śladu węglowego, zużycia wody oraz ilości generowanych odpadów, w 2022 r. Wella Company zredukowała emisje dwutlenku węgla zakresu 1-2 o 10%, a także całkowicie wyeliminowała odprowadzanie odpadów na wysypiska w 2 z 3 zakładów produkcyjnych oraz we wszystkich 8 bezpośrednio kontrolowanych centrach dystrybucyjnych. Firma ograniczyła również pobór wody o 5,5% oraz ilość wytwarzanych odpadów o 13,7% na sztukę towaru we wszystkich trzech zakładach.
  • Produkty: wśród wybitnych osiągnięć warto wymienić zapewnienie biodegradowalności 80% składników produktów według ich objętości oraz możliwość recyklingu, ponownego wykorzystania lub ponownego napełnienia 77% wszystkich opakowań. Firma w dalszym ciągu realizuje również transformację całego portfolio, przechodząc na opakowania wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu, w tym aluminiowe tubki, papierowe pudełka i nakrętki.

„Jak na firmę o tak krótkim stażu, uważamy, że możemy się poszczycić odpowiednią dynamiką postępów w dziedzinie wpływu na środowisko i społeczeństwo, rzetelnie i z należytą determinacją realizując założone ambicje” - powiedziała Hilary Crnkovich, dyrektor ds. komunikacji i zrównoważonego rozwoju w Wella Company.

Wella Company

Wella Company to innowacyjny światowy lider branży kosmetycznej łączący kultową ponad 140-letnią historię i znajomość branży ze statusem wschodzącego przedsiębiorstwa zajmującego czołowe pozycje w swojej kategorii i mogącego się poszczycić szybkim tempem wzrostu. Od 2020 r. Wella Company ugruntowała transformację swojej działalności i marek, stając się jednym z najszybciej rozwijających się przedsiębiorstw w sektorze kosmetycznym. Do jej portfolio wiodących marek preparatów do włosów, paznokci i technologii kosmetycznych przeznaczonych dla profesjonalistów oraz do sprzedaży detalicznej należą takie marki jak Wella Professionals, O·P·I, ghd, Briogeo, Nioxin, Sebastian Professional i Clairol. Wella Professionals cieszy się mianem 1. marki koloryzacyjnej stosowanej w salonach na całym świecie [XI] , a OPI - 1. marki najchętniej wybieranej przez profesjonalne salony stylizacji paznokci na świecie. Dążąc do osiągnięcia statusu najlepszej firmy kosmetycznej w branży, za pomocą naszych marek inspirujemy konsumentów i profesjonalistów z sektora pielęgnacji urody, by cieszyć się wyjątkową estetyką, niezmiennie żyjąc w zgodzie z samym sobą. Proces opracowywania produktów to u nas wynik rygorystycznego łączenia badań naukowych, technologii i kunsztu w celu rozwoju wysoce efektywnych produktów, często wyróżniających się ze względu na zastosowanie opatentowanych technologii, jako symbolu legendarnej niezwykłości Wella.

Kierując się wartościami firmy i celem, jakim jest wywieranie pozytywnego wpływu na życie ludzi za pomocą oferowanych produktów oraz na naszą planetę i społeczeństwo, zapewniamy zrównoważony wzrost wszystkim interesariuszom. Z dumą wspieramy branżę salonów kosmetycznych oraz artystów i stylistów, którym służymy w 127 krajach, w których prowadzimy działalność. Każdego dnia wywieramy wpływ na różnorodną społeczność liczącą ponad 91 mln miłośników preparatów do pielęgnacji urody i profesjonalistów z branży, influencerów, ambasadorów, fanów, pracowników, klientów i dostawców na całym świecie. Oto nasza Rodzina Wella. Wiara w stawanie się lepszymi dzięki lepszym działaniom stanowi zasadę przewodnią kierującą naszą działalnością oraz postępami w dziedzinie ochrony środowiska i służby na rzecz społeczeństwa. Kontynuując starania na rzecz zrównoważonego doskonalenia naszych produktów, zmniejszenia wpływu na środowisko i stworzenia kultury zapewniającej upodmiotowienie wszystkich pracowników jako właścicieli zaangażowanych w nasz wspólny sukces, dbamy o prosperującą Wella Company dla kolejnych pokoleń. Więcej informacji o Wella Company na stronie www.wellacompany.com oraz na profilach firmy w mediach społecznościowych LinkedIn i Instagram.

[I] Na podstawie wielkości sprzedaży Wella Master Brand w USD w 2022 r. zgodnie z badaniem dotyczącym preparatów do pielęgnacji włosów stosowanych w salonach fryzjerskich w kategorii produktów do koloryzacji, opublikowanym przez Kline

[II] Źródło: Nielsen, okres obejmujący ostatnich 6 miesięcy i zakończony we wrześniu 2023 r.

[III] Źródło: baza danych Nielsen, narastająco od początku roku, bez uwzg. 28.10.2023 r.

[IV] Źródło: US NPD od stycznia do września 2023 r.

[V] Źródło: Nielsen Discover 52 bez uwzg. 04.11.2023 r.

[VI] Źródło: Euromonitor i Kline 2022 r.

[VII] Źródło: Nielsen Discover, od stycznia do 31 października 2023 r.

[VIII] Źródło: Nielsen Discover 52 bez uwzg. 04.11.2023 r.

[IX] Źródło: US NPD od stycznia do września 2023 r.

[X] Program We Own Our Way (WOW) stanowi program świadczeń finansowych wypłacanych w następstwie skutecznego przekazania pełnego tytułu własności przez większościowego akcjonariusza Wella Company, firmę KKR, Inc. Wszyscy kwalifikujący się pracownicy zostają zarejestrowani w programie w chwili podjęcia zatrudnienia bez konieczności wniesienia jakiegokolwiek osobistego wkładu finansowego.

[XI] Na podstawie wielkości sprzedaży Wella Master Brand w USD w 2022 r. zgodnie z badaniem dotyczącym preparatów do pielęgnacji włosów stosowanych w salonach fryzjerskich w kategorii produktów do koloryzacji, opublikowanym przez Kline

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Wersja źródłowa dostępna na businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20231129215664/pl/ 

Źródło: Wella Company

KONTAKT:

Hilary Crnkovich

646-217-1700

e-mail: Hilary.crnkovich@wella.com 

-

Alix Dunn

203-722-9591

e-mail: Alix.dunn@wella.com 

Źródło informacji: Business Wire

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 30.11.2023, 09:29
Źródło informacji Business Wire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii