Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Na początku września premierę miał najnowszy spot edukacyjny Kampanii Kolejowe ABC. Tym razem nosorożec Rogatek nie tylko podpowiada, jak zachować się w trakcie podróży, ale także przypomina o obowiązku zakrywania ust i nosa w trakcie jazdy pociągiem. Spoty można zobaczyć w telewizji, internecie, kinach oraz w pociągach przewoźników: Koleje Wielkopolskie, Łódzka Kolej Aglomeracyjna, PKP Intercity, PKP SKM w Trójmieście oraz na ekranach udostępnionych przez Fundację PKP.
W TVP ABC wyemitowane zostały nowe odcinki programu edukacyjnego „Twoja Kolej”. Bohaterami serii są nosorożec Rogatek oraz Pola i Krzyś – rodzeństwo, które gra w planszówkę i rozwiązuje rozmaite zadania związane z podróżowaniem koleją i bezpieczeństwem na terenach kolejowych.
W 18 największych miastach Polski pojawiły się bilbordy przypominające o konieczności zachowania bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych. W całym kraju jest ich ponad 700.
Dodatkowo, na kanałach YouTube ukażą się wkrótce kolejne filmy dotyczące ważnych zasad związanych z podróżowaniem pociągiem przygotowane przez popularnych vlogerów – Pusheen Girl oraz Euzebiusza z „Zabawy Mistrzów”.
„Za pomocą spotów, programów telewizyjnych i billboardów Kampanii Kolejowe ABC z sympatycznym nosorożcem Rogatkiem przekazujemy wiedzę na temat bezpiecznego podróżowania pociągiem i przekraczania przejazdów kolejowych. Jestem przekonany, że im więcej dzieci zapozna się z zasadami bezpieczeństwa, tym większa szansa na to, że w przyszłości będą one odpowiedzialnymi kierowcami i pieszymi” – mówi dr inż. Ignacy Góra, prezes Urzędu Transportu Kolejowego.
ABC wraca do szkół
We wrześniu ruszają także zajęcia edukacyjne dla dzieci prowadzone na terenach gmin, w których doszło do niebezpiecznych wypadków i zdarzeń na przejazdach kolejowo-drogowych oraz tzw. dzikich przejściach. Podczas zajęć uczniowie poznają prawidłowe zachowania w pobliżu torów, w pociągu, na peronie i na dworcu.
Uczniowie klas IV-VI szkół podstawowych z całej Polski ponownie mogą ruszyć w wyścig po nagrody, biorąc udział w kolejnych edycjach konkursów zorganizowanych w aplikacji mobilnej „Kolejowe ABC”. Głównymi nagrodami w konkursach są 5-dniowe wycieczki na zielone szkoły. Klasy, które zdobędą drugie i trzecie miejsca, otrzymają pakiety dla uczniów zawierające m.in. maskotki Rogatka oraz zestaw odblasków. Pierwszy konkurs zakończył się 10 września, a kolejne rozpoczną się 14 września i 25 września.
Więcej informacji na stronie internetowej www.kolejoweabc.pl. Działania w ramach kampanii można również śledzić na Facebooku i Instagramie.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 10.09.2020, 17:20 |
Źródło informacji | Urząd Transportu Kolejowego |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
EKG 2024: Polska potrzebuje nowej strategii cyfryzacji szytej na miarę PAP
Polska potrzebuje nowej strategii cyfryzacji, w której zawarty zostanie plan rozwoju infrastruktury technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT), dostosowany do możliwości i potrzeb krajowych - ocenili eksperci podczas XVI Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach. Dodali, że infrastruktura ITC jest kluczowa dla strategicznych projektów przemysłowych i logistycznych.- 14.05.2024, 11:01
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
InsERT ustanawia absolutny rekord - milion sprzedanych licencji systemów dla MŚP
InsERT sprzedał łącznie milion licencji własnych programów. To największy producent oprogramowania dla MŚP w Polsce. Na zakup i korzystanie z tworzonych od 32 lat systemów zdecydowało się już ponad 500 tys. przedsiębiorstw.- 14.05.2024, 09:52
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: InsERT S.A.
-
Image
Nowa globalna platforma informacyjno-wydawnicza Gnomi uruchamia „Paid Journalism Program”
Aplikacja Gnomi uruchamia bezprecedensowy program dla dziennikarzy chcących odpłatnie dzielić się swoimi opiniami i budować międzynarodową grupę odbiorców swoich treści.- 14.05.2024, 09:17
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire