Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI w dniach 10 czerwca - 8 sierpnia 2016 r. przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia. W badaniu wzięło udział 120 przedstawicieli firm: polskich (77) i międzynarodowych (43) zatrudniających minimum 250 osób.
Według respondentów komunikacja korporacyjna ma dwie najważniejsze role do spełnienia. Pierwszą z nich jest "całościowa komunikacja firmy ze wszystkimi grupami interesariuszy" (40%), a drugą "strategiczne zarządzanie komunikacją, mające na celu budowę reputacji firmy" (28%). Tendencją, którą widać jest stawianie znaku równości pomiędzy komunikacją korporacyjną a działaniami marketingowymi.
Według respondentów spośród wszystkich interesariuszy najważniejszą grupę dla komunikacji korporacyjnej stanowią pracownicy firm (79%). Na drugim miejscu znalazły się media (74%), które znacznie częściej wskazywane są przez osoby z międzynarodowych firm (86% vs 68% w firmach polskich). Trzecim pod względem ważności interesariuszem okazali się być klienci biznesowi wskazani przez 56% wszystkich respondentów.
Wśród respondentów panuje powszechna wiara w siłę internetu, a zwłaszcza mediów społecznościowych. Uznali oni, że "rosnąca rola nowoczesnych kanałów komunikacji: social, digital i mobile" to najważniejsza zmienna wpływająca na ich pracę w ostatnich 12 miesiącach. Wyniki badania pokazują, że w ciągu najbliższych trzech lat najbardziej istotne będą kanały social media (82%) i internet (77%). Telewizja znalazła się dopiero na dziesiątym miejscu.
Badania efektywności swoich działań PR przynajmniej raz w roku prowadzi 77% respondentów. Do mierzenia efektywności używa się głównie raportów medialnych, w skład których wchodzi analiza ilościowa i jakościowa (72% respondentów wskazało ten wskaźnik). Nieco rzadziej wykorzystuje się analitykę kanałów social media (50%) oraz AVE (40%).
Raport można pobrać: www.komunikacjakorporacyjna.com.pl
KONTAKT:
Marek Czarski
Account Manager
Public Dialog
tel. kom. +48 (+48) 531 785 723
e-mail: m.czarski@publicdialog.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
POBIERZ ZAŁĄCZNIKI
Data publikacji | 23.11.2016, 11:11 |
Źródło informacji | Public Dialog Sp. z o.o. |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polska gościnność w sercu Ameryki - PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
• Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły swój pierwszy salonik biznesowy w Ameryce Północnej.
• LOT Business Lounge zlokalizowany jest w porcie lotniczym O’Hare w Chicago.
• Przestrzeń dostępna jest dla pasażerów codziennie w godzinach od 7 do 24 czasu lokalnego.
• Salonik biznesowy w Chicago to kolejny krok w umacnianiu pozycji PLL LOT jako przewoźnika pierwszego wyboru dla pasażerów podróżujących między USA a Europą.- 20.12.2024, 15:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT