Newsletter

RUBICON PARTNERS SA nowa strategia Rubicon Partners SA

18.08.2014, 20:26aktualizacja: 18.08.2014, 20:26

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 64/2014

Zarząd spółki Rubicon Partners Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie ("Rubicon Partners"; "Spółka") informuje o przyjęciu nowej strategii grupy Rubicon Partners. Poniżej przedstawiono podstawowe przesłanki przygotowania nowej strategii oraz jej podstawowe założenia.

Rubicon Partners przez lata prowadził działalność inwestycyjną w oparciu o ograniczony kapitał własny i znaczący dług, który został zaciągnięty w postaci obligacji, kredytów bankowych oraz pożyczek. Od 2012 r. zadłużenie zmniejszało się z ponad 90 mln zł do około kilkunastu milionów obecnie. W ocenie Zarządu kontynuacja strategii opartej o inwestycje finansowane przez krótkoterminowy kapitał dłużny jest w obecnej sytuacji rynkowej niewłaściwa. Finansowanie inwestycji z kapitału dłużnego wymaga oczekiwania wysokich stóp zwrotu z inwestycji oraz odpowiednio długiego okresu zapadalności długu (minimum 3 lata). W obecnej sytuacji rynkowej pozyskanie długoterminowego finansowania na rozsądnych parametrach kosztowych przez spółkę inwestycyjną jest praktycznie niemożliwe. Z drugiej strony rynek equity charakteryzuje się dzisiaj bardzo ograniczoną płynnością oraz relatywnie niskim wzrostem. W takiej sytuacji rynkowej ryzyko utrzymywania długu jako źródła finansowania projektów inwestycyjnych oznacza nadmierne ryzyko, nieuzasadnione oczekiwanym zwrotem z inwestycji.

Biorąc powyższe po uwagę, Zarząd podjął decyzję o bardzo istotnym ograniczeniu działalności inwestycyjnej i zdecydował o sprzedaży aktywów, które znajdują się obecnie w portfelu Spółki. Celem tych działań jest spłata wszystkich zobowiązań Rubicon Partners wynikających z wyemitowanych obligacji i zaciągniętych kredytów bankowych. W pierwszej kolejności na sprzedaż zostaną wystawione akcje spółek Miraculum S.A. i 5th Avenue Holding S.A., gdzie rozpoczęto już działania zmierzające do pozyskania inwestorów zainteresowanych przejęciem tych aktywów. W ramach prowadzonych rozmów rozważane są scenariusze zakładające wyjście do inwestora branżowego, jak również do inwestorów finansowych lub funduszy private equity.

Równolegle do prowadzonego procesu deinwestycyjnego, Zarząd zamierza koncentrować się na świadczeniu usług doradczych i w tym celu w dalszym ciągu rozbudowywać zespół analityczny. Działalność doradcza z sukcesem od kilku lat prowadzona jest poprzez spółkę zależną Rubicon Partners Corporate Finance S.A., która posiada atrakcyjny portfel zleceń od klientów polskich i zagranicznych. Zlecenia obejmują zarówno mandaty na plasowanie emisji akcji i obligacji, transakcje M&A oraz transakcje prywatne na rynku publicznym. Dodatkowo Rubicon Partners Corporate Finance jest wiodącym autoryzowanym doradcą NewConnect, który od 3 lat utrzymuje pozycję lidera w wartości plasowanych emisji akcji.

Celem Zarządu Spółki jest stworzenie butiku doradczego, który rocznie obsługiwałby transakcje o łącznej wartości od 700 mln do 1,5 mld zł (co do tej pory udawało nam się z sukcesem robić). Z tego typu działalności można generować od kilku do kilkunastu mln zł zysku rocznie, który byłby dystrybuowany do akcjonariuszy w formie dywidendy.

Środki, które zostaną uzyskane ze sprzedaży portfela inwestycyjnego (po spłacie obligacji i kredytów bankowych) Zarząd planuje rozdystrybuować pomiędzy akcjonariuszy Spółki w formie skupu akcji własnych. Zarząd zwraca jednak uwagę, że decyzję o realizacji skupu akcji własnych podejmuje Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy i ostateczna decyzja o rozpoczęciu skupu akcji należy do akcjonariuszy.

Więcej na: biznes.pap.pl

kom espi amp/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 18.08.2014, 20:26
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ