Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Program #bezpiecznakolej będzie skupiać się na trzech polach związanych z bezpieczeństwem. Inicjatorzy akcji: PKP Intercity i Polska Izba Producentów Urządzeń i Usług na Rzecz Kolei jako jeden z głównych celów swoich działań wyznaczyli wypracowanie jednolitych standardów dla przewoźników kolejowych dot. bezpieczeństwa sanitarnego. Ten obszar obejmuje aspekty związane z utrzymaniem czystości taboru, zapewnieniem środków dezynfekcyjnych i odpowiednimi zabezpieczeniami sanitarno-epidemiologicznymi. Program będzie skupiać się także na kwestiach związanych z bezpieczeństwem taboru oraz w obiektach kolejowych.
„Od kilku lat widoczny jest trend masowego powrotu Polaków do podróżowania pociągami. Kolej odzyskuje należne jej miejsce między innymi dzięki kwestiom szeroko rozumianego bezpieczeństwa podróży, które dla nas jako przewoźnika zaczyna się już w momencie planowania wyjazdu przez pasażera, a kończy dopiero gdy podróżny opuści dworzec. Kolej to środek transportu, któremu można zaufać, a my będziemy nadal pracować nad tym, aby to zaufanie do kolei tylko się pogłębiało” - mówi Adam Laskowski, członek zarządu PKP Intercity.
W ramach kampanii będą również prowadzone działania skierowane do pasażerów. Głównym założeniem będzie umocnienie wizerunku kolei jako bezpiecznego i wiarygodnego środka transportu, który ma zdecydowana przewagę nad innymi środkami transportu zbiorowego.
„Od kilku lat polska kolej konsekwentnie buduje swoją pozycję na rynku przewozów pasażerskich. Inwestycje w nowoczesne pociągi kursujące po zmodernizowanych liniach kolejowych, przebudowane dworce oraz przystanki i coraz lepszy rozkład jazdy przyczyniają się do tego, że Polacy coraz chętniej wybierają ten środek transportu. Do czasu pojawienia się pandemii COVID-19 obserwowaliśmy stale rosnącą liczbę pasażerów. Dziś Grupa PKP funkcjonuje w zupełnie innych realiach, jednak kolejarze dokładają wszelkich starań, by także w tym trudnym okresie pasażerowie mogli czuć się bezpiecznie na każdym etapie swoich podróży. Ufam, że taka inicjatywa jak #bezpiecznakolej pozwoli jeszcze lepiej przygotować się do nowych wyzwań i jednocześnie sprawi, że kolej będzie w dalszym ciągu cieszyła się zaufaniem swoich klientów” - mówi Rafał Zgorzelski, członek zarządu PKP S.A.
Inauguracja programu #bezpiecznakolej nastąpiła podczas XVII Konferencji Modernizacja taboru szynowego, która odbyła się 30 września br. w Mrągowie. Drugim z inicjatorów programu jest Polska Izba Producentów Urządzeń i Usług na Rzecz Kolei.
„Nasza organizacja konsekwentnie integruje ludzi i podmioty, którym bliska jest idea dalszego rozwoju kolei. Od lat skutecznie wspieramy działania służące poprawie bezpieczeństwa na kolei, dlatego bardzo nas cieszy udział wraz z PKP Intercity w inicjatywie, która będzie mieć duży wkład w tym obszarze” - podkreśla Adam Musiał, dyrektor generalny Polskiej Izby Producentów Urządzeń i Usług na Rzecz Kolei.
PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który łączy centra dużych miast oraz popularne ośrodki turystyczne w kraju. Spółka realizuje największy w swojej historii program inwestycyjny w tabor i zaplecza techniczne. W ramach strategii taborowej „PKP Intercity - Kolej Dużych Inwestycji” Spółka wyda ok 7 mld zł na wyższy komfort pasażerów. Kupi i zmodernizuje wagony, lokomotywy, składy zespolone oraz przebuduje stacje postojowe. Po zakończeniu programu pociągi PKP Intercity będą zestawione w blisko 80 proc. z nowego lub zmodernizowanego taboru.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 01.10.2020, 11:40 |
Źródło informacji | PKP Intercity |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
300 mln zł na technologie przyszłości. Zostań liderem innowacji z programem STEP
Sektor biotechnologii w Polsce dynamicznie rośnie - w 2023 roku działało 195 firm, a nakłady na działalność B+R przekroczyły 1,7 mld zł, co oznacza wzrost o ponad 20% r/r. Polski rynek biotech estymowany jest na ok. 15 mld zł, rosnąc średnio o ok. 10% rocznie [1]. Rośnie również liczba start-upów i inwestycji w infrastrukturę badawczą, ale branża nadal zmaga się z barierami finansowymi i regulacyjnymi. Odpowiedzią na te wyzwania ma być m.in. program STEP, który wpisuje się w potrzeby coraz silniej rozwijającego się sektora.- 01.07.2025, 14:51
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PARP
-
Od dzisiaj ORLEN obniża ceny gazu dla gospodarstw domowych o prawie 15 proc. PAP
Obniżka dotyczy przede wszystkim gospodarstw domowych i wspólnot mieszkaniowych, będących klientami PGNiG Obrót Detaliczny z Grupy ORLEN. Co ważne klienci nie muszą nic robić, aby skorzystać z niższej ceny, zostanie ona automatycznie zastosowana w obowiązującej taryfie.- 01.07.2025, 12:18
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Dzień Polskiej Borówki i początek sezonu 2025
Początek lipca to wyjątkowy czas dla miłośników owoców - rozpoczynają się zbiory polskiej borówki. Uprawiana w Polsce od 50 lat, od 9 lat ma swoje święto. Obchodzony 1 lipca - Dzień Polskiej Borówki symbolicznie otwiera krajowy sezon.- 01.07.2025, 10:42
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ