Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Według najnowszych dostępnych danych Głównego Urzędu Statystycznego (GUS) 61,6% gospodarstw domowych w Polsce posiada rower. W domach zamieszkanych przez minimum 4 osoby jest to prawie 77%. Uwagę zwraca również aktywność osób, które są w wieku emerytalnym. Według GUS blisko połowa gospodarstw, w których mieszkają emeryci, posiada jednoślad (47,5%). Najwięcej osób na rowerach można spotkać we wschodnim regionie kraju (70,1% miejsc zamieszkania), a najmniej w części południowej (52,1%).
„Powoli coraz więcej Polaków zdaje sobie sprawę, że jazda na rowerze może pozytywnie wpłynąć na ich mobilność. Posiadanie roweru stało się atrakcyjne, opłacalne oraz wygodne w poruszaniu się po miejscu zamieszkania. Nikogo już nie dziwi widok pracownika, który jeździ do pracy na dwóch kółkach. Jest to efekt powstawania coraz większej ilości tras rowerowych, które są oddzielone od pasów ruchu samochodowego oraz prowadzą przez tereny zielone z pierwszeństwem przejazdu. Dzięki temu nawet mniej doświadczeni rowerzyści mogą bezpiecznie pokonywać kolejne kilometry” – mówi Michał Seidel, twórca platformy rowerowej Multibike.
Struktura sprzedaży
W strukturze sprzedaży największym powodzeniem cieszy się segment MTB, przy czym – jak zaznaczają eksperci – należy zauważyć, że ogromną liczbę tej sekcji stanowią tanie rowery (quasi-MTB), które nie są tak profesjonalne i służą raczej do jazdy turystycznej. Drugim największym segmentem są rowery miejskie. Według GUS w szczycie sezonu na rowery może wsiadać nawet 100 tysięcy warszawiaków. Natomiast w Poznaniu – jak podała firma Nextbike – w 2019 r. aż 13 milionów razy wypożyczono pojazd w stacjach rowerów miejskich.
Kolejne segmenty pod względem popularności to rowery szosowe oraz elektryczne, które mimo wysokiej ceny (średnio ponad 2 tysiące złotych za sztukę) zyskują coraz większe zainteresowanie. Świadczą o tym wyniki globalnego raportu WiseGuyReports.com, który wskazuje, że w latach 2019-2025 sprzedaż elektryków wyniesie 6 procent całego rynku rowerowego.
Rynek w Polsce – perspektywy rozwoju
„W ostatnich latach zauważalnie wzrosło zainteresowanie rowerami różnego typu. Na ulicach polskich miast zaczęło się pojawiać więcej nowoczesnych i klasycznych rowerów holenderskich, a mniej pojazdów z niskiej półki dostępnych od ręki w marketach - zauważa Leszek Ratajczak pracownik sklepu Rowerowa Holandia. - Całoroczni rowerzyści, czyli również ci dojeżdżający do pracy przez cały rok, coraz częściej wybierają sprzęt lepszej klasy – dobre używane rowery lub droższe, z lepszym osprzętem, dostępne w sportowych sieciówkach” – dodaje.
W jaki sposób zatem rozwijać działalność związaną z branżą rowerową? „W naszym kraju cały czas brakuje miejsc, w których klient mógłby kompleksowo zapoznać się z informacjami potrzebnymi do wyboru roweru. Istotne jest wyjście zainteresowanemu naprzeciw i zaproponowanie mu odpowiednich rozwiązań, tak aby wizyta w sklepie rowerowym, przy wybieraniu odpowiedniego jednośladu, nie wiązała się ze stresem ani presją czasową” – mówi Michał Seidel.
Wywiadownia gospodarcza Bisnode Polska postanowiła sprawdzić kondycję finansową branży rowerowej. Z ustaleń wywiadowni wynika, że co trzecia firma (producent rowerów oraz części i podzespołów rowerowych) jest w bardzo dobrej kondycji, a co piąta w dobrej. Jest jednak druga strona medalu. To samo badanie ukazuje, że 28% przebadanych podmiotów określa swoją sytuację finansową jako słabą, a 17% jako złą.
„Pamiętajmy, że na tle rynku europejskiego Polska ma nadal wiele do pokazania. Polacy edukują się w jaki sposób kupować rowery lub jak z nich korzystać za pomocą wypożyczalni oferowanych przez największe ośrodki miejskie. Zmieniający się klimat sprawia, że z jazdy na rowerze można korzystać przez znacznie dłuższy okres w roku, co przekłada się na zwiększenie popytu na taką formę aktywności” – zauważa Michał Seidel.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 02.03.2020, 17:15 |
Źródło informacji | Multibike |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polska gościnność w sercu Ameryki - PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
• Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły swój pierwszy salonik biznesowy w Ameryce Północnej.
• LOT Business Lounge zlokalizowany jest w porcie lotniczym O’Hare w Chicago.
• Przestrzeń dostępna jest dla pasażerów codziennie w godzinach od 7 do 24 czasu lokalnego.
• Salonik biznesowy w Chicago to kolejny krok w umacnianiu pozycji PLL LOT jako przewoźnika pierwszego wyboru dla pasażerów podróżujących między USA a Europą.- 20.12.2024, 15:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT