Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Na środowym panelu o nieautoryzowanych transakcjach płatniczych na Forum Ekonomicznym w Karpaczu rzecznik finansowy powiedział, że obserwowany jest dość znaczny wzrost procentowy skarg do Rzecznika Finansowego z powodu tego typu zdarzeń.
„W pierwszym kwartale 2021 r. NBP odnotował ok. 60 tys. nieautoryzowanych transakcji płatniczych, co w skali roku daje 180-250 tys. zdarzeń. Równocześnie do biura Rzecznika Finansowego w pierwszym półroczu wpłynęło ok. 700 reklamacji, a do końca roku spodziewamy się ok. 1,5 tys. takich reklamacji. W ubiegłym roku było ich 1,2 tys., więc obserwujemy dość znaczny procentowy wzrost tych zdarzeń” – powiedział.
Profesor Golecki zauważył, że „widoczna jest przepaść” pomiędzy liczbą reklamacji i ogólną skalą zjawiska. Zdaniem rzecznika, w znacznej mierze wynika to z faktu, że średnia kwota związana z nieautoryzowanymi transakcjami raportowana przez bank centralny jest relatywnie niska – wynosi 315 zł.
„Często są to wydarzenia o charakterze trywialnym. Natomiast do rzecznika finansowego trafiają sprawy, które są w jakiś sposób poważne, najczęściej dochodzi do opróżnienia całego konta, zaciągnięcia kredytów. Mamy sprawy, gdzie jest to nawet kilkaset tysięcy złotych” – mówił Rzecznik.
W ocenie profesora Goleckiego wzrost liczby nieautoryzowanych transakcji stanowi ogólnoświatowy trend. Natomiast rozwój technologii powoduje, że te zjawiska są coraz bardziej dotkliwe.
Według rzecznika, obowiązująca w UE dyrektywa o usługach płatniczych (PSD2) jest już niewystarczająca.
„Co prawda obejmuje nowych dostawców usług, ale widać wyraźnie, że pewne kwestie, nawet dość proste, jej umykają” – zaznaczył.
Środa była drugim dniem XXX edycji Forum Ekonomicznego w Karpaczu. W konferencji uczestniczą politycy, naukowcy, a także przedstawiciele świata nauki czy kultury z Europy, Azji Centralnej i USA. Organizatorzy przewidzieli ok. 400 paneli dyskusyjnych i prezentacji, a także wiele wydarzeń towarzyszących. Hasłem tegorocznego kongresu jest „Europa w poszukiwaniu przywództwa”. Forum kończy się w czwartek.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 09.09.2021, 10:35 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Branża recyklingu drewna istotnym elementem silnego sektora drzewnego w Polsce PAP
Polska jest ósmym w Unii Europejskiej producentem odpadów drzewnych i drewnopochodnych - rocznie w kraju powstaje ich ok. 1,3 mln ton. Jednak brak kompleksowych rozwiązań prawnych ogranicza potencjał rozwoju sektora recyklingu tych odpadów - konkludują autorzy raportu „Więcej drewna z drewna. Jak usprawnić system recyklingu drewna w Polsce?”.- 17.09.2025, 12:46
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Engineered for Whatever: nowa, odważna platforma marki Columbia Sportswear przedstawia ekstremalne przygody na świeżym powietrzu
Nowa kampania odświeża wizerunek marki, a także przywraca niekonwencjonalność i humor, charakterystyczne dla Columbia Sportswear. Kampania będzie prowadzona w kanałach cyfrowych, outdoorowych, sprzedaży detalicznej i innych.- 17.09.2025, 11:07
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Columbia Sportswear
-
Image
Gwiazda koszykówki Marcin Gortat ambasadorem marki LOTTO PAP
Marcin Gortat, łodzianin i najsłynniejszy polski koszykarz, utytułowany zawodnik ligi NBA, dołączył do grona ambasadorów marki LOTTO. Będzie promował zdrowy styl życia, aktywność fizyczną i produkty Totalizatora Sportowego, który od 70 lat hojnie wspiera sport i kulturę - powiedział Szymon Gawryszczak, członek zarządu Totalizatora Sportowego.- 17.09.2025, 10:27
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ